thunderbird - Forum en Sales Moderator |
31-12-2010 13:00 |
Posts: 7728 |
met een 2t heb je iets meer geluk tov een 4t. zelf heb ik ook een rm125, maar ik maak me er nog niet al te druk om. ik rijd met std uitlaat en demper en ben van plan om alleen de demperwol te vervangen en dan maar kijken of er nog commentaat op is als ik de baan in ga.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
koetjeboe91 |
31-12-2010 13:17 |
Posts: 2096 |
oke dacht vraag het maar even. anders wil ik zometeen gaan rijden en word ik geweiged op de baan.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
31-12-2010 13:21 |
Posts: 7728 |
er is zoiezo nog een gedoog beleid van een paar maanden geloof ik. ben wel benieuwd hoe streng en hoe vaak een club nou zal gaan controleren langs de baan.
kijk anders eens op motor-forum of motocrossforum, daar lopen wel uitgebreidere topics over dit onderwerp
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Bas/MT5 |
31-12-2010 13:28 |
Posts: 915 |
Ik geloof niet dat dit betrekking heeft op ons. Ze gaan wel is ooit het db niveau staan meten langs de kant tijdens trainen. Maar geloof niet dat je allemaal apart voordat je gaat trainen een db test moet uitvoeren.
Wat een onzin weer. Dat ze maar is geld uitgeven aan een afscheiding om de baan. dmv van zand en daarbovenop bomen.
|
|
www.mcckingswood.connectom.nl :) |
|
gradusss |
31-12-2010 14:34 |
Posts: 603 |
mischien na een wedstrijd of training als je duidelijk meer geluid maakt dan de rest dat ze je ff meten.
of je krijgt dat knmv stickertjes gebeuren zoals je dat op de wegcircuits al hebt
|
|
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden... |
|
Ruben2311 |
31-12-2010 15:30 |
Posts: 1055 |
Lijkt me sterk, als een bromfiets er al 97 dB mag produceren mag een niet-straatlegale motorfiets er toch wel meer?
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
Raymon DRD Pro |
31-12-2010 16:13 |
Posts: 411 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bas/MT5
Ik geloof niet dat dit betrekking heeft op ons. Ze gaan wel is ooit het db niveau staan meten langs de kant tijdens trainen. Maar geloof niet dat je allemaal apart voordat je gaat trainen een db test moet uitvoeren.
Wat een onzin weer. Dat ze maar is geld uitgeven aan een afscheiding om de baan. dmv van zand en daarbovenop bomen.
Ja de bedoeling is dat ze ergens aan het einde van een bocht gaan staan, waar iedereen hem vol open trekt, en dan 7,5 meter van de ideaale rij lijn meten ze.
ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen uit eindelijk, en dat ze af en toe een keer wat banen rond gaan om te meten
|
|
YA RLY |
|
gradusss |
31-12-2010 16:16 |
Posts: 603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Lijkt me sterk, als een bromfiets er al 97 dB mag produceren mag een niet-straatlegale motorfiets er toch wel meer?
heeft met al die milieu eisen te maken, daar valt geluid ook onder. ze willen dat er gewoon niks is dat meer geluid maakt, omdat mensen die niet van crossen en racen houden het liefst in een compleet stil land willen wonen. op circuits zoals assen heb je al veel gezeik met de geluidsnorm omdat dat weetikhoeveel kilometer verderop 3 mensen wonen die er niet van houden en bij ieder event klagen.
in wijchen had je bijvoorbeeld mensen die pal naast de crossbaan kwamen wonen, en dan gingen zeuren over geluidsoverlast. en zo gaat dat bijna overal. dan bouwen ze weer ergens een nieuwe wijk bij een crossbaan, en zitten de mensen die er komen wonen vanaf dag 1 te klagen omdat ze iets horen. van tevoren kijken waar je gaat wonen is voor zulke mensen te veel moeite want iedereen moet zich maar aan hun aanpassen vinden ze.
|
|
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden... |
|
BenjaminDG |
31-12-2010 16:17 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Lijkt me sterk, als een bromfiets er al 97 dB mag produceren mag een niet-straatlegale motorfiets er toch wel meer?
op veel circuits geldt er een dB limiet hoor.
Op het circuit van Zolder niet, daar mag je donderdags met open uitlaten rijden
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 31-12-2010 om 16:17 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
31-12-2010 16:44 |
Posts: 7728 |
in zolder zit er schijnbaar ook wel een die altijd ligt te janken. je hebt ze overal wel.
opzich vind ik het prima dat ze íets aan het geluid willen doen, maar deze norm van 94 db legt de lat schijnbaar toch wel erg hoog na blijkt na die verschillende testdagen. je kon degene die aan de norm voldeden schijnbaar op een hand tellen. maargoed, ik wacht het maar rustig af wat er volgend jaar echt gaat gebeuren.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
-simon- |
31-12-2010 17:32 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
in zolder zit er schijnbaar ook wel een die altijd ligt te janken. je hebt ze overal wel.
opzich vind ik het prima dat ze íets aan het geluid willen doen, maar deze norm van 94 db legt de lat schijnbaar toch wel erg hoog na blijkt na die verschillende testdagen. je kon degene die aan de norm voldeden schijnbaar op een hand tellen. maargoed, ik wacht het maar rustig af wat er volgend jaar echt gaat gebeuren.
94db halen is het probleem niet. maar dan wel met de statische meetmethode en niet met de dynamische methode. de AMA in amerika heeft ook de 94 db limiet maar dan statisch. en daar maken die uitlaat fabrikanten ook uitlaten voor. voor die paar crossers hier in NL gaan alleen nederlandse en belgische bedrijven uitlaten voor maken. waardoor ze ook alleen maar duurder worden.
ik zet er denk ik een crf250x demper op. dat moet al een heleboel helpen. moet er alleen nog een op ebay tegen komen voor een prikkie.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
mx-jacob |
31-12-2010 17:33 |
Posts: 2938 |
Misschien moeten jullie dit even lezen :
http://motocrossforu...6aecd249d741521adeb5
Zelf vind het grote onzin al dat gezijk over herrie en overlast.... als je standaard fabrieks uitlaat al niet goed gekeurt word....
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Leen |
31-12-2010 17:34 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]
heeft met al die milieu eisen te maken, daar valt geluid ook onder. ze willen dat er gewoon niks is dat meer geluid maakt, omdat mensen die niet van crossen en racen houden het liefst in een compleet stil land willen wonen. op circuits zoals assen heb je al veel gezeik met de geluidsnorm omdat dat weetikhoeveel kilometer verderop 3 mensen wonen die er niet van houden en bij ieder event klagen.
in wijchen had je bijvoorbeeld mensen die pal naast de crossbaan kwamen wonen, en dan gingen zeuren over geluidsoverlast. en zo gaat dat bijna overal. dan bouwen ze weer ergens een nieuwe wijk bij een crossbaan, en zitten de mensen die er komen wonen vanaf dag 1 te klagen omdat ze iets horen. van tevoren kijken waar je gaat wonen is voor zulke mensen te veel moeite want iedereen moet zich maar aan hun aanpassen vinden ze.
vooral amsterdammers hebben hier een handje van....
|
|
|
|
-simon- |
31-12-2010 17:37 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jacobvandervoort
Misschien moeten jullie dit even lezen :
http://motocrossforu...6aecd249d741521adeb5
Zelf vind het grote onzin al dat gezijk over herrie en overlast.... als je standaard fabrieks uitlaat al niet goed gekeurt word....
ze willen voorop lopen he.
wat aan het geluid doen vind ik een goede zaak. maar ze hadden de fim of ama norm moeten houden.
en dan de onk's vrijstelling krijgen slaat helemaal nergens op. dat zijn de mannen die genoeg geld/sponsors hebben om een nieuwe pijp te kopen. en die moeten ook het voorbeeld geven vind ik.
maar als herlings of roelants met teveel geluid en flippers aankomen mogen ze gewoon meedoen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Rens |
31-12-2010 17:38 |
Posts: 6863 |
Als ik een huis koop naast een landingsbaan of crossbaan dan kan ik toch onmogelijk weten dat er af en toe herrie is. Dan ga ik klagen totdat het geluid weg is!!
|
|
achter de maan is alles beter |
|