Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - AM6 koppelinghuis eruit halen...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63415 - AM6 koppelinghuis eruit halen...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5596 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 31-12-2010 19:15 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

8.8 boutje in tandwiel draaien idd en dan loshalen.

geen gamma troep, dat breek je.. (laatst ervaren.)


Gamma en plaatselijke DHZ is vaak 4,8 peperkoek troep.
 
MT_driver 1-1-2011 15:09 Print reply
Posts: 324
Honda mt blokbouten werken ook prima

Maar kan ik mijn blok nu splitten? want ik krijg zo voor geen mogelijkheid uit elkaar. en ik ga niet moet schroevendraaiers tussen de helften poeren.

Of moet de krukastandwielen er ook af? de bout is eraf maar de tandwielen zijn zeker aan elkaar gekoekt. blok had 2 jaar niet meer gelopen en is nog nooit schoongemaakt.
 
40000KM op de teller :D
Royal Club 1-1-2011 15:15 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Honda mt blokbouten werken ook prima

Maar kan ik mijn blok nu splitten? want ik krijg zo voor geen mogelijkheid uit elkaar. en ik ga niet moet schroevendraaiers tussen de helften poeren.

Of moet de krukastandwielen er ook af? de bout is eraf maar de tandwielen zijn zeker aan elkaar gekoekt. blok had 2 jaar niet meer gelopen en is nog nooit schoongemaakt.


zoals je al gezien hebt zit het krukas tandwiel met een spie op zn plek.

Wat ik altijd doe is dat ik een tik met een hamer op het tandwiel geef, waardoor die meestal wel los springt, anders proberen te verhitten.

splitsen:
als je het volgens de regeltjes doet heb je daar gereedschap voor, maar zonder kan het ook.

links van je koelkanaal (waar je kvs je cilinder voet ingepompt wordt) zie je een sleuf zitten, een rechthoekig gat eerder.. dat is een holle ruimte, met als (naar mij idee) doel, dat je daar iets tussen kan wrikken om de carters uit elkaar te krijgen.
Dit samen met lichtjes op je tandwiel as slaan zal je carters geleidelijk aan uit elkaar helpen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kpotmake 1-1-2011 15:21 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Honda mt blokbouten werken ook prima

Maar kan ik mijn blok nu splitten? want ik krijg zo voor geen mogelijkheid uit elkaar. en ik ga niet moet schroevendraaiers tussen de helften poeren.

Of moet de krukastandwielen er ook af? de bout is eraf maar de tandwielen zijn zeker aan elkaar gekoekt. blok had 2 jaar niet meer gelopen en is nog nooit schoongemaakt.

een dikke alu plaat uitzagen die over de boutgaten voor je vliegwieldeksel valt

dan in die alu plaat gaten uitboren die over de boutgaten van het vliegwieldeksel van het carter vallen

en een gat in het midden van die alu plaat met schroefdraad van m10 erin die precies boven je krukas uitkomt

dan die plaat op je carter schroeven, en de m10 bout die boven je krukas zit steeds strakker aandraaien, en tegelijkertijd af en toe een tikje geven met de hamer
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 5596 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved