Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - AM6 koppelinghuis eruit halen...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 982 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63415 - AM6 koppelinghuis eruit halen...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5597 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT_driver 30-12-2010 16:31 Print topicpost
Posts: 324
Hey,

Blokje is er eindelijk uit. Wel war problemen van gekregen.
Zie hier:

linker ophangpunt is half afgebroken, rechts is helemaal afgebroken, nja kijk wel hoe ik dat ga fixen anders nieuwe ophang punten kopen.

Maar ik zit nu met mijn koppeling nl. de borg boutje krijg ik er maar niet uit omdat de koppeling mee draait. nu wil ik geen schroevendraaier oid. tussen mn tandwielen doen want das slecht lijkt mij.
dus ik heb een schroeven draaier tussen die uitstekende dingen gedaan, zodat ik toch ergens op kan afzetten. Met dit als resultaat:



lijkt mij niet meer bruikbaar? nja nieuwe kost 27 euro.
maar hoe krijg ik die kreng van een bout los?
ik heb geen luchttol oid.


Grtz!
 
40000KM op de teller :D

kenny77 30-12-2010 16:33 Print reply

Posts: 29286
Aan een stalen tussen plaat een stang lassen , dan kan je hem blokkeren.


 
Royal Club 30-12-2010 16:35 Print reply

Posts: 60390
1.
maak voortaan SCHERPE foto's
2.
maak de boel ff schoon.

3.
die MOER, maak je los met een luchtsleutel, of je moet het huis blokkeren met een blokkeersleutel


of je moet er zelf 1 maken van een buis, een paar tussenplaten, en een lasapparaat.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
MT_driver 30-12-2010 16:46 Print reply
Posts: 324
Ik ik denk dat ik zelf een ander oplossing heb.

Ik monteer de blok weer op het, ketting en tandwiel erop, in zn 1 of 2 zetten, en dan proberen eraf te schroeven?

op dit moment heb ik geen blokkeersleutel thuis liggen, en de lasser zit bij mn vaders garage...

En ik zal voortaan scherpere foto's maken:P die crappy mobiel is van de trap af gedonderd sinds doen maakt hij traaaag foto's
 
40000KM op de teller :D
Royal Club 30-12-2010 16:48 Print reply

Posts: 60390
dat van die versnelling kan je wel vergeten.. heb ook ooit geprobeerd.. johan van 100kilo op mn brommer, in de versnelling, op de rem staan, en dan roppen. werk nie
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Maeddy 30-12-2010 18:04 Print reply

Posts: 1059
Schroevendraaier tussen je krukastandwiel en je koppelingstandwiel moet je ook zeker niet doen! Waarom? Omdat die schroevendraaier ongeveer dezelfde hardheid heeft. Dus er kan net zo goed een tand van je tandwiel knappen als dat je schroevendraaier kapot gaat.

Wat wel kan is een metaal er tussen steken met een minder grote hardheid. Ik heb bij dit soort situaties wel eens een oude stuiver gebruikt (geen eurocenten, dat is gewoon metaal). Werkt prima!
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
kpotmake 30-12-2010 19:57 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dat van die versnelling kan je wel vergeten.. heb ook ooit geprobeerd.. johan van 100kilo op mn brommer, in de versnelling, op de rem staan, en dan roppen. werk nie

bij mij werkte het wel keer op keer, dan moet je hem natuurlijk wel in zn 6 zetten en niet zn 1 of 2, anders lukt het natuurlijk niet

dus in zn 6 zetten, en dan oud voortandwiel erop (zodat je de splines niet beschadigd), en daar een griptang op zetten en dan de moer loshalen

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 30-12-2010 om 19:59 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
antonhonda 30-12-2010 20:03 Print reply

Posts: 3616

2 gaten boren in een stuk ijzer en in plaat dan kun je het zo aan elkaar bouten lassen is beter maar moet je het wel kunnen
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
BenjaminDG 30-12-2010 20:11 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Schroevendraaier tussen je krukastandwiel en je koppelingstandwiel moet je ook zeker niet doen! Waarom? Omdat die schroevendraaier ongeveer dezelfde hardheid heeft. Dus er kan net zo goed een tand van je tandwiel knappen als dat je schroevendraaier kapot gaat.

Wat wel kan is een metaal er tussen steken met een minder grote hardheid. Ik heb bij dit soort situaties wel eens een oude stuiver gebruikt (geen eurocenten, dat is gewoon metaal). Werkt prima!


Jouw manier is inderdaad het makkelijkste.

Alhoewel ik moet zeggen dat ik wel gewoon een schroevendraaier gebruikte tussen de 2 tandwielen, tja ik weet het mag normaal niet maarja.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 30-12-2010 20:14 Print reply

Posts: 29286
iets tussen de tandwielen stoppen , werkt niet.
Binnenwerk draait dan alsnog.
 
Maeddy 30-12-2010 20:26 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
iets tussen de tandwielen stoppen , werkt niet.
Binnenwerk draait dan alsnog.


Hmm nee idd.. Je moet eerst die veren eraf halen voordat je die moer los kan draaien, dus je binnenwerk draait idd. (tenminste als ik het me goed herinner )
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Martijn II - Forum en Sales Moderator 31-12-2010 0:51 Print reply

Posts: 9841
een blokkeersleutel zoals keiji laat zien zal zich al gauw terugverdienen
dingen zijn niet eens duur.

 
Too cool for school!
MT_driver 31-12-2010 18:41 Print reply
Posts: 324
Eindelijk mn koppeling losgekregen met een home made blokkeersleutel
Krukas bout was ook prima los te halen. alleen willen de tandwielen er niet af????? En hoe maak ik de bout van de tandwiel van de balansas los? er zitten 2 gaten in met schroefdraad, misschien schroef erin doen zodat hij tegen de carter blokt?
 
40000KM op de teller :D
kenny77 31-12-2010 18:43 Print reply

Posts: 29286
Staat hier niet wat in?
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/155
 
MT_driver 31-12-2010 18:49 Print reply
Posts: 324
nee helaas, de faq maakt ebruik van een lucht boor. die heb ik helaas niet :(
 
40000KM op de teller :D
Royal Club 31-12-2010 18:55 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Eindelijk mn koppeling losgekregen met een home made blokkeersleutel
Krukas bout was ook prima los te halen. alleen willen de tandwielen er niet af????? En hoe maak ik de bout van de tandwiel van de balansas los? er zitten 2 gaten in met schroefdraad, misschien schroef erin doen zodat hij tegen de carter blokt?

8.8 boutje in tandwiel draaien idd en dan loshalen.

geen gamma troep, dat breek je.. (laatst ervaren.)
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 5597 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved