Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppeling gaat te zwaar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 784 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63370 - koppeling gaat te zwaar
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6035 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

midas 23-12-2010 10:00 Print topicpost

Posts: 1211
Hallo,
Ik heb laatst de koppelingsplaten en koppelingsveren van mijn yamaha dt vervangen. Toen had ik het probleem dat hij niet ontkoppelde, nu doet hij dit wel en slipt hij niet meer bij hoge toeren. Alleen je hebt drie handen nodig om de koppelings hendel in te drukken.
Weet iemand waardoor dit komt of hoe ik dit kan verhelpen?
mvg midas
 

JB1 23-12-2010 10:05 Print reply

Posts: 14881
De hendel op het blok of die aan je stuur?

Op het blok gaat (bij Honda iig) heel zwaar.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
midas 23-12-2010 10:56 Print reply

Posts: 1211
bij de hendel, anders had ik niet deze topic geplaatst

Dit bericht is gewijzigd door midas op 23-12-2010 om 10:57 uur.
 
Tim-gpr99 23-12-2010 12:44 Print reply

Posts: 841
je zegt het zelf al. je hebt de koppelingsveren vervangen. Dit heb ik bij mijn Derbi gedaan, en die ging van een boterzacht koppelingetje naar een enorm kreng waar ik na een tijdje rijden last van mn pols van kreeg. De koppelingsveren zijn waarschijnlijk stugger waardoor je koppeling zwaarder gaat, maar je geen slip meer hebt.

Om het iets lichter te maken moet je ervoor zorgen dat je kabels en tonnetjes goed vrij lopen en geen knikken of rare bochten maken, dat je buiten en binnenkabel in optimale conditie is en dan het hele zootje goed smeren. Kan al redelijk wat helpen.
 
GPR50 '99 streetfightert
midas 23-12-2010 16:44 Print reply

Posts: 1211
ok, het is zeker ook handig dat ik m'n kabel smeer. dat heb ik namelijk nog niet gedaan, en de koppelings veren zijn ook strakker dan dat ze orgi waren.
dank voor de tips
 
Leen 23-12-2010 18:14 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
je zegt het zelf al. je hebt de koppelingsveren vervangen. Dit heb ik bij mijn Derbi gedaan, en die ging van een boterzacht koppelingetje naar een enorm kreng waar ik na een tijdje rijden last van mn pols van kreeg.


mietje met kantoorhandjes.

 
Tim-gpr99 23-12-2010 18:43 Print reply

Posts: 841
lol, echt niet. ik heb 1 1/2 jaar op een Zundapp gereden, dat ding had pas een kutkoppeling, had je eens op moeten rijden voor de lol alleen door de andere hoek icm verlaagde clip-ons was het ff wennen bij mn GPR En als ik een mietje was had ik dat hele ding niet aangeraakt
 
GPR50 '99 streetfightert
midas 24-12-2010 10:31 Print reply

Posts: 1211
is wel grappig dat je dat zegt want een vriend van me had een zundapp en daarbij moest hij het schakelpookje eerst 15cm omhoog halen voor dat hij in zijn volgende versn. zat.
En nee, wij zijn geen mietjes met kantoorhandjes leen.

maare, als het egt slechter word met de koppeling dan geef ik dat aan.
 
kenny77 24-12-2010 11:07 Print reply

Posts: 29286
dit fixen: http://www.brommerfo...print/reply/3/685285

gaat de koppeling als een mes door boter.
zelfs met de malossi am6 veren wat ik had, trok je de koppeling met 1 vinger in.
(en het hendeltje gaat niet meer zo snel kapoet)
 
midas 25-12-2010 20:47 Print reply

Posts: 1211
ik zal ernaar kijken, dank
 
midas 29-12-2010 10:50 Print reply

Posts: 1211
eey nog even een vraagje.
Mijn hendeltje van de koppeling (in de vliegwiel deksel) is het schroefdraad van dat dingetje die de koppelingsstift indrukt nou kapot, of is het dat hendeltje? (die ziet er namelijk nog mooi uit)
 
antonhonda 29-12-2010 12:35 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
eey nog even een vraagje.
Mijn hendeltje van de koppeling (in de vliegwiel deksel) is het schroefdraad van dat dingetje die de koppelingsstift indrukt nou kapot, of is het dat hendeltje? (die ziet er namelijk nog mooi uit)


hoe kunne wij zien wat er kapot is ?
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
midas 29-12-2010 17:50 Print reply

Posts: 1211
http://www.brommerfo...print/reply/3/685285 hier staat wat ik moest repareren, alleen ik weet nou niet wat ik moest repareren. Het hendeltje, of dat ding dat de koppelingsstift indrukt. Ik denk namelijk niet dat het aan het hendeltje ligt.


 
kenny77 29-12-2010 17:53 Print reply

Posts: 29286
Je koppeling gaat zwaar, met dat honda hendeltje wordt de koppeling een stuk lichter.
aangezien je de arm verlengt hiermee.

Het probleem ligt denk ik aan de koppelingsveren die niet origineel zijn, die van de yamaha zijn best slap en die van een am6 passen er ook in maar die zijn een stuk stugger.
 
Leen 29-12-2010 18:19 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
En nee, wij zijn geen mietjes met kantoorhandjes leen.



blijkbaar toch wel.
allemaal even een weegschaal pakken en er met 2 handen zo hard mogelijk in knijpen.

als je weegschaal de 140 kilo aantikt ben je net zo tof als mij, haal je dat niet heb je kantoorhandjes.


easy as pie.

ontopic: kenny's fix lijkt me de beste optie, of een hendel zoeken waarbij de hefboom groter word...

 
midas 2-1-2011 9:35 Print reply

Posts: 1211
miss druk jij wel gewoon met je gewicht op de weegschaal en de rest snap je wel.

ik ga opzoek naar een honda hendeltje

Dit bericht is gewijzigd door midas op 2-1-2011 om 9:35 uur.
 

Dit topic is 6035 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved