Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
waarom krijgt ie te weinig olie?
Als je je olie door je benzine mengt krijgt ie niet te weinig olie, je verhouding tussen wat je aan brandstof verbrandt (en dus vermogen/warmteontwikkeling) en je smering is precies hetzelfde...
Als je dat ding zelf laat smeren hoor je er rekening mee te houden, en dan doet je carb er niet eens toe btw...
Dus dat is een bullshitargument.
Te groot is altijd slecht. Als er één ding is wat ik heb geleerd in de afgelopen 15 jaar is het wel dat groter zeker niet beter is... en kleiner dan je intuitie vaak optimaal is.
Maar dat gelooft niemand en dat maakt niet uit.
Wat bedoel je met intuitie?
Ik weet wel wat het betekend maar niet in deze context
Nja ik kreeg hem wel redelijk afgesteld, wel zo dat ie gewoon normaal startte en wel netjes optrok, maar nou niet echt dat ie in alle toerengbieden perfect liep. Bovendien snap ik niet echt het nut van een 12mm op 70cc, knijpt echt enorm. Toen ik op een 15mm overstapte had ik duidelijk meer vermogen door de hele powerband heen, hij maakte ook wat meer lawaai (zelfde luchtfilter) en ging zelfs zuiniger lopen, simpelweg omdat ik met die 12mm de hele tijd volgas moest rijden om op snelheid te blijven, en met de 15 was halfgas ruim voldoende.
En die 12mm was geen bami carb oid, gewoon originele Bing.
Maar zou je dan eens kunnen uitleggen waarom groter niet altijd beter is? Ik weet wel dat het tot een bepaalde grootte genoeg is voor een bepaald aantal cc, maar hoe komt dat? Te lage stromingssnelheid waardoor je minder onderdruk hebt en dus achterlijk groot moet gaan zitten met je sproeier?
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 23-12-2010 om 14:18 uur.
|