Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kan 70cc met een 16mm carb.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63368 - kan 70cc met een 16mm carb.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1661 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

johndeere 22-12-2010 22:54 Print topicpost

Posts: 33
kan op een 70cc een 16 mm carb en zoja zal het dan goed lopen.
 

StineZ 22-12-2010 22:58 Print reply
Posts: 571
Ja je ziet veel mt5 met dat.
 
Turbokit
jr customs 22-12-2010 23:08 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johndeere
kan op een 70cc een 16 mm carb en zoja zal het dan goed lopen.


kan prima jah, lekker zuinig rijden is het, uitermate geschikt voor een straat setup.
 
4takker 22-12-2010 23:13 Print reply

Posts: 2395
10mm moet ook lukken zonder dat het kapot loop
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Paul de Salmiakbal 22-12-2010 23:18 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
10mm moet ook lukken zonder dat het kapot loop

Ik kreeg een 12mm op een 70cc toch wel bar slecht afgesteld
Dan weer te rijk, dan weer te arm, altijd gezeik mee gehad.
Toen deed ik er een 15 op en was het met een paar maten grotere sproeier en beetje spelen met de gasnaald verholpen
En beduidend meer vermogen.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-12-2010 0:10 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Ik kreeg een 12mm op een 70cc toch wel bar slecht afgesteld
Dan weer te rijk, dan weer te arm, altijd gezeik mee gehad.
Toen deed ik er een 15 op en was het met een paar maten grotere sproeier en beetje spelen met de gasnaald verholpen
En beduidend meer vermogen.


van dat vermogen geloof ik nog wel, maar ik denk toch echt dat een kleine carb prima af te stellen is.
Dus wss deed je dat verkeerd Mijn ervaring is wel dat je nooit te klein kunt gaan, maar wel te groot met carbs... en theorie onderbouwt dat.

16mm op 70cc lijkt me prima. Mensen die zeggen dat ie daarmee vastloopt kunnen het gewoon niet.

 
Too cool for school!
4takker 23-12-2010 0:14 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


van dat vermogen geloof ik nog wel, maar ik denk toch echt dat een kleine carb prima af te stellen is.
Dus wss deed je dat verkeerd Mijn ervaring is wel dat je nooit te klein kunt gaan, maar wel te groot met carbs... en theorie onderbouwt dat.

16mm op 70cc lijkt me prima. Mensen die zeggen dat ie daarmee vastloopt kunnen het gewoon niet.



in combinatie met te weinig olie dat hij vast loopt

een te grote carbu is wel zo af en toe niet bevorderlijk.
bij een ss50 merk je dat een originele 19mm carbu van een ss50m af te stellen is op 50cc maar een imi 20 niet meer fatsoenlijke
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-12-2010 0:19 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


in combinatie met te weinig olie dat hij vast loopt

een te grote carbu is wel zo af en toe niet bevorderlijk.
bij een ss50 merk je dat een originele 19mm carbu van een ss50m af te stellen is op 50cc maar een imi 20 niet meer fatsoenlijke


waarom krijgt ie te weinig olie?
Als je je olie door je benzine mengt krijgt ie niet te weinig olie, je verhouding tussen wat je aan brandstof verbrandt (en dus vermogen/warmteontwikkeling) en je smering is precies hetzelfde...
Als je dat ding zelf laat smeren hoor je er rekening mee te houden, en dan doet je carb er niet eens toe btw...

Dus dat is een bullshitargument.
Te groot is altijd slecht. Als er één ding is wat ik heb geleerd in de afgelopen 15 jaar is het wel dat groter zeker niet beter is... en kleiner dan je intuitie vaak optimaal is.
Maar dat gelooft niemand en dat maakt niet uit.
 
Too cool for school!
Paul de Salmiakbal 23-12-2010 14:13 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


waarom krijgt ie te weinig olie?
Als je je olie door je benzine mengt krijgt ie niet te weinig olie, je verhouding tussen wat je aan brandstof verbrandt (en dus vermogen/warmteontwikkeling) en je smering is precies hetzelfde...
Als je dat ding zelf laat smeren hoor je er rekening mee te houden, en dan doet je carb er niet eens toe btw...

Dus dat is een bullshitargument.
Te groot is altijd slecht. Als er één ding is wat ik heb geleerd in de afgelopen 15 jaar is het wel dat groter zeker niet beter is... en kleiner dan je intuitie vaak optimaal is.
Maar dat gelooft niemand en dat maakt niet uit.

Wat bedoel je met intuitie?
Ik weet wel wat het betekend maar niet in deze context
Nja ik kreeg hem wel redelijk afgesteld, wel zo dat ie gewoon normaal startte en wel netjes optrok, maar nou niet echt dat ie in alle toerengbieden perfect liep. Bovendien snap ik niet echt het nut van een 12mm op 70cc, knijpt echt enorm. Toen ik op een 15mm overstapte had ik duidelijk meer vermogen door de hele powerband heen, hij maakte ook wat meer lawaai (zelfde luchtfilter) en ging zelfs zuiniger lopen, simpelweg omdat ik met die 12mm de hele tijd volgas moest rijden om op snelheid te blijven, en met de 15 was halfgas ruim voldoende.
En die 12mm was geen bami carb oid, gewoon originele Bing.
Maar zou je dan eens kunnen uitleggen waarom groter niet altijd beter is? Ik weet wel dat het tot een bepaalde grootte genoeg is voor een bepaald aantal cc, maar hoe komt dat? Te lage stromingssnelheid waardoor je minder onderdruk hebt en dus achterlijk groot moet gaan zitten met je sproeier?

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 23-12-2010 om 14:18 uur.
 

Dit topic is 1661 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved