Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - set up te zwaar voor ori krukas ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63357 - set up te zwaar voor ori krukas ?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sandero_3310 21-12-2010 18:46 Print topicpost
Posts: 125
Titel spreekt voor zich, ik heb onlangs een derbi drd 2005 met de volgende set-up

airsal 70
21mm dellortho met polini spruitstuk en VL6 membraam
malossi kelkje
Yasuni R2 uitlaat

de brommer rijdt nu 102 op gps

Ik heb de brommer gekocht via een tussen persoon dus weet ik eigenlijk niet of de krukas nog origineel is of niet. Ik heb al verschillende topics gelezen waarvan er gezegd wordt dat je best een andere steekt. Wat denken jullie ? BTW, ik heb de brommer nu nog niet lang maar zou met de tijd graag nog verzwaarderen van set-up. Ik heb al eens voorzichtig gekeken voor een cilinder, hebben jullie een aanrader ? ik heb al verschillende cilinders bekeken zoals de metrakit pro race 70cc, malossi 80cc alu, ... ik heb gehoord dat de malossi zeer kwalitatief is en eerder een koppelcilinder, de metrakit bezorgt dan weer meer prestaties... nuja graag zou ik de middenweg vinden tussen prestaties en slijtvastheid De rest van m'n setup zou ik dan wel gerust laten enkel een zwaardere krukas

Sander
 

Gerard1793 21-12-2010 18:52 Print reply

Posts: 4006
Trek de cilinder er eens af, en kijk wat voor een krukas in het blok zit. Staat vaak wel op de drijfstang
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
- Han - 21-12-2010 18:57 Print reply

Posts: 9667
meestal begeeft het bigend het dan. Moet je even kijken of daar speling op zit. Als dat er nog gene opzit kan je hem best wel even laten zitten
 
<10.000 posts
Sandero_3310 21-12-2010 19:09 Print reply
Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
meestal begeeft het bigend het dan. Moet je even kijken of daar speling op zit. Als dat er nog gene opzit kan je hem best wel even laten zitten


bigend? sorry maar ik ben een west-vlaming
 
koetjeboe91 21-12-2010 19:12 Print reply

Posts: 2096
even google en je weet wat een bigend is dit.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drijfstang

Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 21-12-2010 om 19:14 uur.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could&#65279; drop that hard.
Sandero_3310 21-12-2010 19:29 Print reply
Posts: 125
Ok bedankt! grtz
 
koetjeboe91 21-12-2010 21:20 Print reply

Posts: 2096
maar opzich is 102 km per uur al zeer hard reken maar even uit
102-45= 57km per uur te hard dat is meer dan 100% overscheiding van de contructie snelheid. dit houd in dat je brommer + rijbewijs in beslag mag worden genomen.

 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could&#65279; drop that hard.
4takker 21-12-2010 21:26 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Han -
meestal begeeft het bigend het dan. Moet je even kijken of daar speling op zit. Als dat er nog gene opzit kan je hem best wel even laten zitten



heeeel soms is dat ook niet te voelen of er speling op zit.

heb al is bij een maat zoon derby geval moeten maken die was ook naar de klote.
wat bleek de naald lagers in het bigend waren een kwart slag gedraaid en waren halve maantjes geworden die klem rond het bigend zaten

moet er wel bij zeggen dat dat ding alleen maar volgas heeft gezien. ook sochtens vroeg om 6 uur

stom dat ik toen niet de gare kruk mee heb genomen of een foto van heb gemaakt.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Tim-gpr99 22-12-2010 0:06 Print reply

Posts: 841
ik zou het wel adviseren toch. Ik reed met een iets mindere setup TP gietijzer 70, SPR/3 en 21mm, ding beukte toch ook nog redelijk toeren voor een gietijzertje...

ik heb er nu denk ik 3000 kilometer mee gereden waarvan niet bepaald woon-werk kilometers maar meer alleen maar scheuren en raggen zegmaar, ik begin nu duidelijk te merken dat hij wel aftakelt. Vreemde geluidjes bijvoorbeeld, en wil niet meer stationair lopen als hij flink warm is. Dit heb ik zegmaar sinds januari vorig jaar ermee gereden, dus zit er al een tijdje onder.

Ik heb nu toch maar een Doppler krukasje besteld voor de zekerheid.
Die kan ik jou ook aanraden. Vooral omdat jou setup wat hoogtoerig is nog als de mijne, met de SPR/3 deed mijn TP'tje een powerband van 8,5 tot 12,5k. En veel toeren (en dan ook nog eens met veel kracht) is niet zon beste combinatie. Ik ken al iemand wiens splinternieuwe Derbi na 6000 kilometer de zuiger kapot liep en het big-end lager ook, en die was volledig ontgrenst en had een Gia Conti eronder...
 
GPR50 '99 streetfightert

Dit topic is 1565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved