Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Garelli GT opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1193 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63346 - Garelli GT opvoeren
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 6118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 19-12-2010 20:13 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Als je slim bent laat je deze klassieker mooi origineel en koop je maar een goedkoop ding waarvan veel onderdelen verkrijgbaar zijn.





ja indd, koop gewoon een puch maxi of desnoods een goedkope schakel zoals honda mt ofzo
 
!!2 takt!!
Paul de Salmiakbal 19-12-2010 20:48 Print reply

Posts: 5285
Als je te hard gaat ben je sowieso niet verzekerd, of je nou 70cc hebt of niet.
Wss heeft die uitlaat niet eens een prop.
Je moet niet aan powerfilters gaan beginnen want daar boek je echt geen winst mee op originele setup.
Met een dikkere benzineslang ga je ook geen winst boeken, tenzij de vlotterbak regelmatig leeggetrokken wordt maar dat neem ik aan van niet.
Je hebt nog geen verstand van brommers, ga eerst een jaartje kutten aan een Honda MT/MB om te leren hoe het nou eigenlijk allemaal in elkaar zit en ga dan aan deze beginnen.
Doe het goed of doe het niet, anders krijg je er later spijt van.
Goede onderdelen zijn duur, dat is nu eenmaal zo.
Mocht je hem willen opvoeren; opmaat uitlaat, inlaat optimaliseren mbv optimale grootte carburateur&spruitstuk en een goed schuimfilter, cilinder aanpassen, cilinderkop berekenen en aanpassen etc. Dan ben je al redelijk ver.
Maar laat deze lekker hoe hij is, zeker nu, als je er later al wat meer vanaf weet en je weet zeker hoe je alles wilt gaan doen, moet je het lekker doen.
 
stefkee3 19-12-2010 21:27 Print reply

Posts: 496
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garelli Gran Turismo
Hoi,

Ik ben 14 en ik heb een Garelli Gran Turismo uit 1970 gekocht. hij is helemaal orgineel maar ik wil hem een beetje opvoeren.




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Garelli Gran Turismo
maar met die 70cc ben ik niet verzekerd dus hou ik het liever bij dit blok misschien nog andere trucs?



Knappe jongen, moet jij mij eens vertellen welke verzekeringmaatschapij een 14 jarige jongen met een brommer verzekert, kan ik dit even doorgeven aan m'n neefje.
 
Verveling :)
topmen101 21-12-2010 17:43 Print reply

Posts: 461
je bent helemaal niet verzekerd als je 14 bent dus jah.. dat zal het probleem wel niet zijn :P
 
in a dictatorship, people suffer without complaining. In a democracy, people complain without suffering!
ChielTZR 21-12-2010 22:03 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stefkee3
[...]




[...]



Knappe jongen, moet jij mij eens vertellen welke verzekeringmaatschapij een 14 jarige jongen met een brommer verzekert, kan ik dit even doorgeven aan m'n neefje.


wat moet jou niet 16+ neefje dan met een verzekerde brommer?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Marcooow 21-12-2010 22:06 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


wat moet jou niet 16+ neefje dan met een verzekerde brommer?


opknappen om over een paar jaar mee te rijden
brommer kan nou ook uit de verzekering zijn
 
faster than a bullet!
ChielTZR 21-12-2010 22:08 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


opknappen om over een paar jaar mee te rijden
brommer kan nou ook uit de verzekering zijn



kan ie hem beter in de verzekering doen als ie gewoon 16 is.. maargoed.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
4takker 21-12-2010 22:15 Print reply

Posts: 2395
ik zou denk ik alleen de cilinder bewerken en een grotere carb er aan gangen misschien een uitlaat met een dikke bocht.

ik weet niet in hoe verre je het origineel wil houden en of het origineel moet blijven lijken.


bij mijn ss50 doet enkel het geluid en de koppeling er van verdenken dat hij op gevoerd is
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
4takker 21-12-2010 22:17 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]



kan ie hem beter in de verzekering doen als ie gewoon 16 is.. maargoed.



ik heb onder tussen al 2 jaar een verzekerde brommer op mijn slaapkamer staan. je gaat toch niet zoon pens werk op je nek nemen om hem uit de verzekering te gooien. te schorsen en als je er weer mee wil gaan rijden om hem te verzekeren. voor een oldtimer scheelt het op een jaar maar 20 euro.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 6118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved