Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Aprilia af1 Sintesi (Rs) Kopen of niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 656 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63341 - Aprilia af1 Sintesi (Rs) Kopen of n...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

basjuhhh 18-12-2010 15:57 Print topicpost
Posts: 8
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, al ben ik wel vaak als gast langs gekomen.

Nu zit ik dus met een vraag: Moet ik Aprilia af1 Sintesi (Rs)uit het jaar 1989 kopen of niet. De brommer staat al een tijdje te koop, en is van een vraagprijs van ¤1100,- naar ¤875,- gedaald. Hij ziet er helemaal goed uit, zonder beschadigingen of anderszins, alleen vraag ik me af of deze brommer geschikt is voor dagelijks gebruik, omdat deze toch al 21 jaar oud is.

De link naar marktplaats is:
Dit is de link naar de brommer op marktplaats.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!

ps. Het uiterlijk van de brommer hoeft bij jullie niet in de smaak te vallen, het gaat mij hier vooral of het motorisch gezien verstandig is om deze aankoop te doen.

Dit bericht is gewijzigd door basjuhhh op 18-12-2010 om 16:09 uur.
 

Ruben2311 18-12-2010 16:40 Print reply

Posts: 1055
Of hij geschikt is voor dagelijks gebruik weet ik niet, maar hij ziet er wel enorm gaaf uit!
 
Half the strokes, double the power!
Ozz 18-12-2010 16:50 Print reply

Posts: 1259
De ouderdom zegt vaak niets, als je hem maar niet te ver opvoer.

Honda is vaak ook oud, maar rijd nog steeds goed^^ Dus ligt er echt aan hoe er met die brommer gereden is.
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
basjuhhh 18-12-2010 17:10 Print reply
Posts: 8
Hartstikke bedankt voor jullie reacties, er is naar mijn mening voor een brommer van 21 jaar nog redelijk weinig op gereden (27000km). Ik heb de verkoper gevraagd hoe hard deze brommer gaat, en hij loopt ongeveer 82, met een 74cc blok. Ik krijg ook het oude 49cc blok erbij, waarmee de brommer ongeveer 65 rijdt, windje mee weliswaar.
 
Knipperlicht 18-12-2010 17:20 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: basjuhhh
Hartstikke bedankt voor jullie reacties, er is naar mijn mening voor een brommer van 21 jaar nog redelijk weinig op gereden (27000km). Ik heb de verkoper gevraagd hoe hard deze brommer gaat, en hij loopt ongeveer 82, met een 74cc blok. Ik krijg ook het oude 49cc blok erbij, waarmee de brommer ongeveer 65 rijdt, windje mee weliswaar.


Houd er rekening mee dat dat verhaal meestal niet zo vrolijk doorgaat. Wie weet hoe die 50 cc eruit ziet, en het blok kan ook zo goed als rot zijn. Dus dan krijg je daar ook nog veel onkosten aan.

Ik zou geen brommer aanschaffen waar een 70cc opzit, tenzij hij kan aantonen dat het blok echt goed onderhouden is.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 18-12-2010 17:34 Print reply

Posts: 8611
Die RV4 blokken zijn eigenlijk van de beste blokjes ooit gemaakt.
Zoals met alles, houdt het meestal op als de wisselstukken niet meer verkrijgbaar zijn.
Als hij goed is, zou ik 'm kopen. Als hij stuk gaat, kan je 'm nog altijd verkopen voor een paar 100, dus weinig verlies. Of toch nog repareren, mogelijks.
Een brommer van 3 jaar oud kan even goed stuk gaan, en die betaal je wel wat meer.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
basjuhhh 18-12-2010 17:40 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
[...]


Houd er rekening mee dat dat verhaal meestal niet zo vrolijk doorgaat. Wie weet hoe die 50 cc eruit ziet, en het blok kan ook zo goed als rot zijn. Dus dan krijg je daar ook nog veel onkosten aan.

Ik zou geen brommer aanschaffen waar een 70cc opzit, tenzij hij kan aantonen dat het blok echt goed onderhouden is.


Bedankt knipperlicht, is inderdaad wel verstandig....
Voor als het nog niet op was gevallen, dit is mijn eerste brommer aankoop, dus ik ben nog niet helemaal gewend met dit soort dingen.

Ik heb de verkoper gevraagd of hij een foto kan sturen van het 50cc blok; een foto van de 74cc die er nu onder zit; en of hij een bonnetje heeft van het reviceren van het blok, of een andere garantie heeft voor de kwaliteit van het blok!!

Bedankt voor je hulp knipperlicht!!

Dit bericht is gewijzigd door basjuhhh op 18-12-2010 om 17:47 uur.
 
sammb 18-12-2010 17:47 Print reply
Posts: 132
Een vriend van me heeft een af1, mooie dingen maar een groot nadeel is dat er bijna geen onderdelen voor te krijgen zijn.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Die RV4 blokken zijn eigenlijk van de beste blokjes ooit gemaakt.
Zoals met alles, houdt het meestal op als de wisselstukken niet meer verkrijgbaar zijn.
Als hij goed is, zou ik 'm kopen. Als hij stuk gaat, kan je 'm nog altijd verkopen voor een paar 100, dus weinig verlies. Of toch nog repareren, mogelijks.
Een brommer van 3 jaar oud kan even goed stuk gaan, en die betaal je wel wat meer.



RV4 blokken de beste ooit gemaakt?? echt niet, die dingen schakelen ontzettend kut.
 
QingBai 18-12-2010 17:59 Print reply

Posts: 523
Grappig, deze wou ik eerst ook kopen. En naar mijn inzien is dit een prima brommer. Blokje is dus wel goed. Hoelang ben je van plan er mee te rijden? Want hij rijdt nog wel een paar jaar zonder GROTE problemen. (Als het waar is wat de verkoper zegt)

Dit bericht is gewijzigd door QingBai op 18-12-2010 om 17:59 uur.
 
Jagermeester
basjuhhh 18-12-2010 18:08 Print reply
Posts: 8
Nou vraag ik me af wat de reden is dat je hem toch niet gekocht hebt. Ik ben van plan om er ongeveer een jaartje redelijk veel op te rijden, ongeveer 100/150 km per week. En daarna zal het alleen nog maar om plezier ritjes gaan.

Bovendien ben ik zelf niet erg technisch, dus als er wat mis mee zou zijn, zou ik of op vrienden moeten vertrouwen, of bij een bekende scooter/brommer zaak hier in de buurt langs moeten. Het enige nadeel is dat deze zaak nogal duur is, en soms problemen vindt die er niet zijn.
 
gieli0 18-12-2010 18:51 Print reply

Posts: 380
ik ben zelf bezig met een af1 uit 1989 op te knappen, onderdelen zijn nog wel te krijgen hoor. soms alleen wat duur .
wat ik wel knap vind is dat je met een 74cc 84 rijd, want dat kan al heel goed met een 50 cc.
elektronica is een zwak puntje en ook de koppeling, maar dat is misschien wel verholpen door de vorige eigenaar, ja kan er namelijk stuggere veertjes in doen om het te verhelpen.
 
ja ja
Drumsan 18-12-2010 21:06 Print reply

Posts: 1223
hij ziet er nog zeer goed uit voor zijn leeftijd, maar je zou ook kunnen overwegen om nog wat door te sparen, en een standaard senda te kopen.
 
QingBai 18-12-2010 21:07 Print reply

Posts: 523
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: basjuhhh
Nou vraag ik me af wat de reden is dat je hem toch niet gekocht hebt. Ik ben van plan om er ongeveer een jaartje redelijk veel op te rijden, ongeveer 100/150 km per week. En daarna zal het alleen nog maar om plezier ritjes gaan.

Bovendien ben ik zelf niet erg technisch, dus als er wat mis mee zou zijn, zou ik of op vrienden moeten vertrouwen, of bij een bekende scooter/brommer zaak hier in de buurt langs moeten. Het enige nadeel is dat deze zaak nogal duur is, en soms problemen vindt die er niet zijn.


Ik kocht hem niet omdat ik nog niet genoeg geld had (nog steeds niet) Maar toen zag ik de Aprilia Red Rose, en die was nog mooier. Ik weet niet of je 50 of 74 cc wil. Ik had de voorkeur voor 50 en de verkoper liet mij weten dat hij met bijbetaling hem wel weer origineel zou maken.
 
Jagermeester
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-12-2010 0:18 Print reply

Posts: 8611
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sammb
Een vriend van me heeft een af1, mooie dingen maar een groot nadeel is dat er bijna geen onderdelen voor te krijgen zijn.

[...]


RV4 blokken de beste ooit gemaakt?? echt niet, die dingen schakelen ontzettend kut.


Alles kan kapot, iedereen kan een mening hebben, maar rotax heeft weinig slecht spul gemaakt, en ik heb nog even snel gegoogeld, en het klopt niet wat je zegt.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
basjuhhh 19-12-2010 0:33 Print reply
Posts: 8
De eigenaar heeft mij verteld dat hij op de teller 95 liep, maar daar vertelde hij ook bij dat de echte snelheid 82 kilometer per uur was.

De uitlaat die hierop zit is gewoon de standaard uitlaat, en ik denk dat dat de reden is dat hij ''maar'' 95/82 km/u loopt met een 74cc.

Quote:
elektronica is een zwak puntje en ook de koppeling, maar dat is misschien wel verholpen door de vorige eigenaar, ja kan er namelijk stuggere veertjes in doen om het te verhelpen.


De elektronica is volgens de eigenaar nog wel in orde, dus daar ga ik dan maar van uit, en de brommer is helemaal uit elkaar geweest, dus ik hoop dat de koppeling geen problemen heeft.

Zou je me misschien kunnen vertellen wat de problemen met de koppeling kunnen zijn? Daar mee bedoel ik wat je zoal merkt aan de brommer als er iets niet klopt.
 
gieli0 19-12-2010 14:53 Print reply

Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: basjuhhh
De eigenaar heeft mij verteld dat hij op de teller 95 liep, maar daar vertelde hij ook bij dat de echte snelheid 82 kilometer per uur was.

De uitlaat die hierop zit is gewoon de standaard uitlaat, en ik denk dat dat de reden is dat hij ''maar'' 95/82 km/u loopt met een 74cc.

[...]


De elektronica is volgens de eigenaar nog wel in orde, dus daar ga ik dan maar van uit, en de brommer is helemaal uit elkaar geweest, dus ik hoop dat de koppeling geen problemen heeft.

Zou je me misschien kunnen vertellen wat de problemen met de koppeling kunnen zijn? Daar mee bedoel ik wat je zoal merkt aan de brommer als er iets niet klopt.


het is zo dat de koppeling snel slijt, dus kijk even of de koppeling niet op het uiterste afgesteld staat bij de hendel. kijk ook of goed oppakt en of hij vroeg oppakt.

 
ja ja

Dit topic is 4789 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved