Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Am6 koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 886 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63337 - Am6 koppeling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wesleyy 17-12-2010 9:29 Print topicpost

Posts: 46
Halloooo

Ik heb laatst mijn am6 blok gesplitst voor een sterkere krukas en nieuwe lagers en keerringen .`
en eenmaal klaar met alles en alles goed terug gezet . zo ver ik weet.
Slipt mijn koppeling heel erg .
ik heb hem nog niet gestart maar als ik hem zeg maar heel langszaam kick dan gaat me zuiger niet op en neer alleen als ik hem iets harder kick , en ook als ik door me block olie vul dopje heen kijk zie ik alleen me koppeling draaien als ik hem hardt kick en als ik hem zachtjes met de hand draai gebeurt er niks.

dus dan mijn vraag. zouw dit komen omdat de koppeling natuurlijk eventjes uit elkaar is geweest nieuwe blok olie ect. dat de koppeling dan een beetje slipt omdat die weer een beetje in moet draaien en alles .of zouw der iets fout moeten zitten ?


Mvg
Wesley
 

- Han - 17-12-2010 9:42 Print reply

Posts: 9667
het starten heeft niks met de koppeling te maken.
 
<10.000 posts
Freddy-fish 17-12-2010 10:44 Print reply

Posts: 2129
nee inderdaad, als je kickt, dan komen er pinnetjes naar buiten en die grijpen weer in een krans, die krans gaat via via naar jou zuiger, als je hem dus start, gaat die krans draaien maar hij gaat over jou pinnetjes heen, dus die grijpen dan niet meer in die krans.

als je toch je koppeling even wilt checken, ff in versnellingen zetten en aan je tandwiel draaien he, of je moet het blok er al in gelepeld hebben dan doe je gwn ff aanlopen
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
StineZ 17-12-2010 12:55 Print reply
Posts: 571
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
nee inderdaad, als je kickt, dan komen er pinnetjes naar buiten en die grijpen weer in een krans, die krans gaat via via naar jou zuiger, als je hem dus start, gaat die krans draaien maar hij gaat over jou pinnetjes heen, dus die grijpen dan niet meer in die krans.

als je toch je koppeling even wilt checken, ff in versnellingen zetten en aan je tandwiel draaien he, of je moet het blok er al in gelepeld hebben dan doe je gwn ff aanlopen


Nee, er schuift een wormpje uit waardoor je kopeling ingeduwt wordt door een stangetje dat door je hele blok heen zit.
 
Turbokit
Floris-tsx 17-12-2010 12:58 Print reply

Posts: 3225
Maar goed, als hij slipt, dan heb je misschien de platen verkeerd om erin gelegd of zo ?
 
Iedereen kan professioneel worden
Freddy-fish 17-12-2010 13:21 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
[...]


Nee, er schuift een wormpje uit waardoor je kopeling ingeduwt wordt door een stangetje dat door je hele blok heen zit.


oh vandaar dat je am6 niet met koppeling in kan kicken?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
st.nyksterdriver 17-12-2010 18:57 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
[...]


oh vandaar dat je am6 niet met koppeling in kan kicken?

is niet echt handig eigenlijk als je bijvoorbeeld zoals ik vaak doe een stukje door het bos rijdt en je komt een nogal drassig stukje tegen en de brommer valt uit dan moet je dus bij am6 eerst weer de neutraal vinden ?
 
kpotmake 17-12-2010 19:07 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
[...]


oh vandaar dat je am6 niet met koppeling in kan kicken?

dat komt gewoon omdat het kickstart tandwiel via de versnellingsbak de binnenkrans rondgooit en niet de buitenkrans
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Floris-tsx 17-12-2010 21:30 Print reply

Posts: 3225
Juist ja...

Heb je m misschien iets te strak afgesteld? Dacht dat die arm links op het blok parallel moet lopen aan de brommer. (Van achterwiel tot voorwiel). Doe je dit niet, dan zit dat fout en slipt hij --> beweegt hij de zuiger niet goed heen en weer.


 
Iedereen kan professioneel worden
rens tzr 19-12-2010 13:41 Print reply
Posts: 244
heb je wel het spietje tussen je krukas en je tantwiel ge daan?
 
weschung 27-12-2010 23:10 Print reply
Posts: 53
probeer hem een aan te lopen ander als dat niet lukt heb je iets verkeerd zitten.

-spie van je krukas tandwiel vergeten

- koppling te strak (zou je zo ie zo toch moeten voelen)

- drukplaat (plaat onder de koppling veren) staat verkeerd hier staan ook makeringen op. (denk dat dat het is dat word nog wel eens over het hoofd gezien)

Dit bericht is gewijzigd door weschung op 27-12-2010 om 23:11 uur.
 
www.weschung.hyves.nl

Dit topic is 3389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved