Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hulp bij keuze

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1076 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63334 - Hulp bij keuze
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1895 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim-gpr99 15-12-2010 21:56 Print topicpost

Posts: 841
Hallo,

ik wil graag wat advies over de keuze voor een setup. Graag gebaseerd op eigen ervaring. Ik ben al lekker bezig met een tweede blokje bouwen (reed nu een hele tijd met 50cc getunede originele cilinder met opmaat carters, en heb tijdje met DR70 gereden, maar ik wou meer), blok ligt al uit elkaar en heb een hoop delen binnen.

Ik wil echt een dikke cilinder, dus de keuze ligt eigenlijk voor mij maar tussen 3 cilinders (vrij standaardkeuze eigenlijk, maargoed), Prorace, MHR Team 80 of Hebo Manston(voegt de Pata Negra nog duidelijk wat toe tov Revolution?). Ik heb bewust er niet voor gekozen om een langere slag krukas erin te doen, dit heb ik al wel een keer bij een AM6 blok gedaan, maar dit is niet erg bevorderlijk voor de verkoop vind ik zelf.

Het is gewoon een leuk setupje om af en toe nog mee te rijden en vooral voor meetings. Heb volgende week examen auto, dus veel rijd ik er zowieso niet op. Welke cilinder raden jullie aan, wat zijn de verschillende karakteristieken? Heb zelf ervaring met Pro Race, vind dit heerlijke cilinders, maar ik zoek eigenlijk wat anders leuks (omdat ik al Pro Race gereden heb).

Verder heb ik gemerkt dat bewerkte carters heel veel uitmaken voor het karakter van een cilinder, en dat daar veel winst mee te boeken valt. Is dit echter zelf goed te doen, en zo ja waarmee, of kan ik dit het beste bij een tuner laten doen? Heb zelf al wel paar cilindertjes licht getuned maar bij dit soort heftig spul ben ik wel bang om het te verkloten.

En als laatste, in hoeverre is het nodig om alle bloklagers te vervangen? Krukaslagers worden uiteraard vervangen, kan het kwaad om de baklagers ed te laten zitten?

Alvast bedankt, en het gaat hier om een Derbi GPR uit 1999, het spul komt op een oud type Senda blok!

Groeten Tim.
 
GPR50 '99 streetfightert

kenny77 16-12-2010 16:36 Print reply

Posts: 29286
Wat ik nu ga zeggen wil je toch niet horen, maargoed je krijgt wel een gratis kickje.


Waarom zou een lange slag krukas slecht zijn voor de verkoop?
Je hebt zoals ik het ook begrijp een 2de blok waar je de snelle spullen op gaat leggen, dan is dat toch helemaal geen probleem?

Ik zou gaan voor zo veel mogelijk cc's.

een van deze:
(verder heb ik er geen ervaring mee)

http://www.dam-sport...trem-88cc-derbi.html

http://www.dam-sport...c-complet-derbi.html

http://www.dam-sport...5cc-derbi-senda.html

http://www.dam-sport...tion-88cc-derbi.html

http://www.dam-sport...port-85cc-derbi.html



Wat ik persoonlijk eerder zou doen is een 80cc cross blok, mits het erin te hangen is met schets platen.
Dat blok is goedkoper, betrouwbaarder en veelal ook nog sneller.
En je hebt iets wat niet veel mensen je voor hebben gedaan, dat is pas leuk voor een meeting.

Of misschien nog iets beter, geen geld meer in de brommer stoppen en voor het geld je motor rbw gaan halen, saai ik weet het.
Ik had ook veel leukere dingen kunnen bedenken met dat geld.
Maar een motor is toch wel fijner, je mag overal legaal rijden en de meeste motors zijn ook nog een stuk sneller als een brommer.
(Grootste voordeel niet steeds angstig om je heen kijken voor politie, rijd een stuk fijner)


Carters zijn ook goed zelf te doen, met een immi dremel met flexible as (werkt wat fijner) en een fatsoenlijk freesje (van ijzer) en een grote portie geduld en precisie kom je al een heel eind.

blok lager, tsja ik heb altijd zoiets , als je het nu eenmaal toch open hebt en geld aan het uit geven bent , waarom niet meteen alles mee nemen.
Bij een brommer liggen daar de kosten toch niet hoog van.
 
lexyver 16-12-2010 21:46 Print reply
Posts: 553
Ook leuk om te proberen, de 110cc parmakit, maar weet niet of die ook voor oud derbiblok is.
 
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography!
Tim-gpr99 16-12-2010 22:33 Print reply

Posts: 841
Thanks Kenny! Ik wil graag gewoon zelf een blokje opbouwen, heb al heel veel blokjes gedaan, behalve mijn eigen Derbi blok Ik heb het 50cc Derbi Blokje van Olaf ook nog hier, dat loopt helemaal niet verkeerd voor 50cc, maar ik wil wat meer en vind het leuk om te bouwen.

Ook heb ik niet echt goede laskunsten dus een compleet ander blok gaat hem niet worden. En om het geld gaat het even niet in dit geval, ik vind de maandelijkse kosten gewoon veel te hoog voor auto's ed als je jong bent, denk ook aan verzekering. Dat kan ik amper opbrengen, zit nog op school en werk maar 10 uurtjes in de week. Ben nu bezig met mn autorijbewijs namelijk en heb al hoop gespaard voor auto, alleen de maandelijkse kosten worden een probleem.

110CC Parmakit heb ik ook al aan zitten denken inderdaad, dat moet wel echt heel gaaf zijn. Ik heb alleen een splinternieuwe Doppler Endurance krukas hier liggen, en wil mn carters niet kotteren eigenlijk Vandaar ook eigenlijk dat ik graag een ' normale ' krukas hou. Ik denk dat het maar de MHR 80 Team word, Manston is enorm duur in aanschaf en te gevoelig, niet dat ik er nu veel mee ga rijden, maar het word mn eerste echt grootschalige project, vandaar.

Die Barikitjes schijnen niet zo heel denderend te zijn qua prestaties trouwens, had ik vernomen? Niet zozeer de cilinder zelf maar meer alles eromheen...

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 16-12-2010 om 22:34 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert
Knipperlicht 19-12-2010 11:52 Print reply

Posts: 1833
Snap alleen niet dat je er zo'n smak geld tegenaan wilt gooien

Een goed gekietelde airsal 70 knalt ook achterlijk hard voor een straatbrommer
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Tobias Verhoef 27-12-2010 17:01 Print reply

Posts: 1832
Ik ben het met kenny eens een 80 cc crosblok loopt echt het hards en het mooist. En zoals kenny het zij het is gewoon uniek.

Wrm gebruik je dat geld voor een cilinder niet voor een lasser?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Joost. 27-12-2010 17:11 Print reply

Posts: 339
als je dan toch aan het lassen zou gaan, gelijk 250 of 500 4takt blok eronder bouwen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
...
Wrm gebruik je dat geld voor een cilinder niet voor een lasser?


Hij zegt dat ie t leuk vindt om een blok op te bouwen, dus ander blok zal m niet worden.
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
kpotmake 27-12-2010 17:33 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost.
als je dan toch aan het lassen zou gaan, gelijk 250 of 500 4takt blok eronder bouwen.

[...]


Hij zegt dat ie t leuk vindt om een blok op te bouwen, dus ander blok zal m niet worden.

cr85 blok kopen, die eronder hangen en die aanpassen

dan heb je iets sjieks waar je echt wel mee voor de dag kan komen
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 1895 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved