Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinderkop maten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1101 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63333 - Cilinderkop maten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ikkejw 15-12-2010 21:55 Print topicpost

Posts: 9886
omdat ik wat moeite heb een originele honda MT8 kop te vinden, wou ik maar een 50cc kop pasmaken. dus de tapeindgaten opboren naar 13mm, en de verbrandingskamer uitdraaien.

probleem is, ik weet de maten niet van de verbrandingskamer. dus wou ik vragen, wie kan me helpen aan de maten van een standaard MT8 cilinderkop?

of zou het beter zijn om zelf wat uit te rekenen (met bimotion oid)?
 
Preserve nature - Always wear a helmet

kenny77 15-12-2010 22:00 Print reply

Posts: 29286
De originele maten kan ik morgen wel even voor je opmeten.
 
JB1 15-12-2010 22:29 Print reply

Posts: 14881
Volgens Fokko v/d Velde is de kop wel dunner dan de MT8 kop
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PRO TUNING 16-12-2010 10:53 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
omdat ik wat moeite heb een originele honda MT8 kop te vinden, wou ik maar een 50cc kop pasmaken. dus de tapeindgaten opboren naar 13mm, en de verbrandingskamer uitdraaien.

probleem is, ik weet de maten niet van de verbrandingskamer. dus wou ik vragen, wie kan me helpen aan de maten van een standaard MT8 cilinderkop?

of zou het beter zijn om zelf wat uit te rekenen (met bimotion oid)?


PB me maar bij interesse in een gietmal voor Honda koppen, kun je ze maken naar je eigen idee
 
kenny77 16-12-2010 17:18 Print reply

Posts: 29286
ikkejw 17-12-2010 17:09 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
http://link.marktplaats.nl/400148615



wtf, waar pluk je die ineens vandaan heb ik net verkeerd gezocht zeker


bedankt man, ik zal hem gelijk een mailtje sturen!
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Marcooow 17-12-2010 17:17 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



wtf, waar pluk je die ineens vandaan heb ik net verkeerd gezocht zeker


bedankt man, ik zal hem gelijk een mailtje sturen!


haal dan ook gelijk dat 1982 honda frame op

en wat voor maten moet je daarvoor weten als je die kop van een 50cc wil veranderen?

je hoeft toch alleen de cilinderkop uit de draaien naar 45mm (dat is toch de maat van een 80cc zuiger?) en de vorm moet hetzelfde als de zuiger toch? squish kan als je de kop op de cilinder hebt dus eigenlijk lijkt me dat je toch geen maten nodig hebt
 
faster than a bullet!
kenny77 17-12-2010 17:59 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow

je hoeft toch alleen de cilinderkop uit de draaien naar 45mm (dat is toch de maat van een 80cc zuiger?) en de vorm moet hetzelfde als de zuiger toch? squish kan als je de kop op de cilinder hebt dus eigenlijk lijkt me dat je toch geen maten nodig hebt


squish band breedte, diepte/hoek van de dome zijn ook van belang.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]wtf, waar pluk je die ineens vandaan heb ik net verkeerd gezocht zeker
bedankt man, ik zal hem gelijk een mailtje sturen!



Kwam hem toevallig tegen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-12-2010 om 18:00 uur.
 
mtx-motard 17-12-2010 19:17 Print reply

Posts: 14947
ik had ook een uitgedraaide 50cc kop, maar die was gewoon op goed geluk gedraait. reed best trouwens
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
WestlandMB 17-12-2010 19:19 Print reply

Posts: 1338
als je een kop met een diameter van 53,5mm hebt (110cc d8 ik) wil ik hem best ruilen tegen mijn originele 80cc kop
 

Dit topic is 1600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved