Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Meerdere problemen...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 836 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63331 - Meerdere problemen...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3330 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ramonbosch 15-12-2010 17:19 Print topicpost
Posts: 10
Hallo,

ik heb voor een tijdje terug een rieju mrx gekocht van een brommerboer, nu zegt hij dat hij van zijn nichtje is geweest, en een grote beurt heeft gehad.
nu rijd ik er ongeveer 2 maand op, en ik de koppeling is volgensmij kapot, want hij schiet soms uit de versnelling.
Verder zijn de 2 wieltandwielen(:P) versleten en de ketting is ook verroest/versleten.

Wat moet ik nu doen, zal ik ermee teruggaan, of zal ik het zelf gaan repareren?

Er zit geen garantie op, want hij is 2e hands..

Groeten Ramon
 

st.nyksterdriver 15-12-2010 17:24 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ramonbosch
Hallo,

ik heb voor een tijdje terug een rieju mrx gekocht van een brommerboer, nu zegt hij dat hij van zijn nichtje is geweest, en een grote beurt heeft gehad.
nu rijd ik er ongeveer 2 maand op, en ik de koppeling is volgensmij kapot, want hij schiet soms uit de versnelling.
Verder zijn de 2 wieltandwielen(:P) versleten en de ketting is ook verroest/versleten.

Wat moet ik nu doen, zal ik ermee teruggaan, of zal ik het zelf gaan repareren?

Er zit geen garantie op, want hij is 2e hands..

Groeten Ramon

dat van uit de versnelling schieten is een am6 kwaaltje en bij een grote beurt wordt daar niet naar gekeken (want dan moet je het blok splitsen)

en tandwielen en ketting zijn gewoon slijtage onderdelen
 
hk bergharen 15-12-2010 17:25 Print reply
Posts: 174
Wat een hoop problemen:P De ketting en tandwielen slijten dus dat is logische dat die een keer versleten zijn. Maar bij jou zal dat wel extra snel zijn gegaan want hij is verroest. Dat is een teken dat je hem niet goed smeert he. Ik zou niet terug gaan.
 
Marcooow 15-12-2010 17:25 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ramonbosch
Hallo,

ik heb voor een tijdje terug een rieju mrx gekocht van een brommerboer, nu zegt hij dat hij van zijn nichtje is geweest, en een grote beurt heeft gehad.
nu rijd ik er ongeveer 2 maand op, en ik de koppeling is volgensmij kapot, want hij schiet soms uit de versnelling.
Verder zijn de 2 wieltandwielen(:P) versleten en de ketting is ook verroest/versleten.

Wat moet ik nu doen, zal ik ermee teruggaan, of zal ik het zelf gaan repareren?

Er zit geen garantie op, want hij is 2e hands..

Groeten Ramon


1e is volgens mij de bak ipv de koppeling
2e is de tandwielen die versleten zijn. kun je niks aan doen want die slijten dus die moet je vervangen
 
faster than a bullet!
Joost. 15-12-2010 17:26 Print reply

Posts: 339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ramonbosch
Hallo,

ik heb voor een tijdje terug een rieju mrx gekocht van een brommerboer, nu zegt hij dat hij van zijn nichtje is geweest, en een grote beurt heeft gehad.
nu rijd ik er ongeveer 2 maand op, en ik de koppeling is volgensmij kapot, want hij schiet soms uit de versnelling.
Verder zijn de 2 wieltandwielen(:P) versleten en de ketting is ook verroest/versleten.

Wat moet ik nu doen, zal ik ermee teruggaan, of zal ik het zelf gaan repareren?

Er zit geen garantie op, want hij is 2e hands..

Groeten Ramon


Teruggaan, boos worden op die kerel dat ie je niet een brommer in deze staat kan verkopen. en dan kijken of ie er wat aan doet.
Je moet zelf ook opletten he als je een brommer koopt, dat van die tandwielen en ketting was dus al zo toen je hem kocht lijkt me.
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
ramonbosch 15-12-2010 17:26 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

dat van uit de versnelling schieten is een am6 kwaaltje en bij een grote beurt wordt daar niet naar gekeken (want dan moet je het blok splitsen)

en tandwielen en ketting zijn gewoon slijtage onderdelen


Oke, maar die tandwielen en ketting moeten er bij een grote beurt toch ook vervangen worden?

ze zeggen dat ze hem een grote beurt hebben gegeven, maar daar klopt niks van, want bij een vastmaakpunt van de uitlaat zit nog een dopje van de ratel aan...
 
ramonbosch 15-12-2010 17:28 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joost.
[...]


Teruggaan, boos worden op die kerel dat ie je niet een brommer in deze staat kan verkopen. en dan kijken of ie er wat aan doet.
Je moet zelf ook opletten he als je een brommer koopt, dat van die tandwielen en ketting was dus al zo toen je hem kocht lijkt me.


Dat klopt, maar het was van van't slot in enschede, dat is een dealer van rieju, dan mag je toch verwachten dat hij na een grote beurt toch alles wat kapot of bijna kapot is toch vervangt?

 
kenny77 15-12-2010 17:42 Print reply

Posts: 29286
Als je ketting verroest is heb je het zelf ook niet bij gehouden.
Zonder smering slijt het eens zo hard.
Kan zijn dat het 2 maanden gelden nog niet zo erg was dat ze het nodig vonden om te vervangen.
 
ikkejw 15-12-2010 18:04 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ramonbosch
[...]


Dat klopt, maar het was van van't slot in enschede, dat is een dealer van rieju, dan mag je toch verwachten dat hij na een grote beurt toch alles wat kapot of bijna kapot is toch vervangt?




mijn ervaring met brommers is dat reparatie/onderhoud alleen goed gebeurt als je het zelf doet.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
ramonbosch 15-12-2010 18:07 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



mijn ervaring met brommers is dat reparatie/onderhoud alleen goed gebeurt als je het zelf doet.


meestal beun ik ook met mijn puch, maar met zon schakel lijkt me dat toch wel anders

 
kpotmake 15-12-2010 18:08 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ramonbosch
[...]


meestal beun ik ook met mijn puch, maar met zon schakel lijkt me dat toch wel anders


waarom?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
ramonbosch 15-12-2010 18:29 Print reply
Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

waarom?


Omdat een schakel veel en veel duurder is als een puch, en als er ik bijvoorbeeld iets kapot maak aan de wisselbak, dan kun je direct een heel nieuwe as vervangen, dus heb ik ook geen zin an...
 
Saknet 15-12-2010 18:30 Print reply

Posts: 10355
mijn tip is dan om weer puch te gaan rijden
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
MaXi-PuCh 15-12-2010 19:02 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ramonbosch
[...]


Oke, maar die tandwielen en ketting moeten er bij een grote beurt toch ook vervangen worden?

ze zeggen dat ze hem een grote beurt hebben gegeven, maar daar klopt niks van, want bij een vastmaakpunt van de uitlaat zit nog een dopje van de ratel aan...


en daarom denk jij dat hij geen (grote) beurt heeft gehad?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Ozz 15-12-2010 19:42 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]


en daarom denk jij dat hij geen (grote) beurt heeft gehad?



Ik denk dat hij juist wel dan een 'grote' beurt heeft gehad, miss hebben ze de pijp er ook afgehaald/vervangen. dat behoort toch wel tot een grote beurt....
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
WestlandMB 15-12-2010 20:06 Print reply

Posts: 1338
Naast dat hier veel "Goede sleutelaren en professionals" zijn, ben ik er ook nog, een van die beunhazen met een budget brommer, veel cc's zonder verstand als het maar af gaat..

Jou probleem voor mij is wel herkenbaar, ik weet niet hoe slap je ketting staat, en hoe ver het allemaal versleten is, maar ik dacht dat mijn koppeling ook versleten was, of de versnellingsbak, bij mij bleek mijn ketting zo slap te staan, dat bij een beetje hard optrekken de ketting wel eens heen en weer ging, en dus over de tandwielen glijden in plaats van er doorheen te lopen. Dat lijkt heel erg op een slippende koppeling tijdens het rijden.

Probeer eerst die tandwielen goed na te kijken (foto'tje hier plaatsen) en te zorgen voor een strakke ketting.

want dat dopje van de ratel is er echt niet op blijven zitten bij de grote beurt bij de brommerzaak (lijkt mij...)
 

Dit topic is 3330 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved