Heilige Antonius |
13-12-2010 20:56 |
Posts: 1202 |
Normaal zou ik zeggen: gewoon rijden als het goed loopt, maar bij deze afstanden zou ik persoonlijk het zooitje ten minste even uit elkaar gooien om te controleren en zonodig vervangen..
|
|
|
|
mtx-motard |
13-12-2010 20:56 |
Posts: 14947 |
ja haalt hij wss gewoon.
maar om zeker te zijn zou ik idd even zuigerveren, keerringen!! en olie en bougie vernieuwen.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
fastkiller16 |
13-12-2010 21:03 |
Posts: 36 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ja haalt hij wss gewoon.
maar om zeker te zijn zou ik idd even zuigerveren, keerringen!! en olie en bougie vernieuwen.
ok bedankt voor het snelle antwoord. dan zal ik dit maar doen. en het is een 2 takt zonder appart oliereservoir (:
|
|
|
|
Pushpin |
13-12-2010 21:04 |
Posts: 841 |
des te beter, kom je ook niet met problemen te zitten als oliepomp stukgaat onderweg
|
|
|
|
AlexSenda |
13-12-2010 21:15 |
Posts: 648 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fastkiller16
[...]
ok bedankt voor het snelle antwoord. dan zal ik dit maar doen. en het is een 2 takt zonder appart oliereservoir (:
Blok olie bedoelt hij he, geen 2t olie
|
|
|
|
Pushpin |
13-12-2010 21:46 |
Posts: 841 |
oh, maar alsnog
|
|
|
|
Frysk |
13-12-2010 21:55 |
Posts: 34930 |
103 heeft geen blokolie naar mijn weten ?
|
|
giggitybyte |
|
Bjorntjuh |
13-12-2010 22:41 |
Posts: 1496 |
gaat niet lukken he, rijdt maar eens 100 keer naar school heen en terug zonder brokken
|
|
het lekkerste onder zon |
|
Frysk |
13-12-2010 22:50 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
gaat niet lukken he, rijdt maar eens 100 keer naar school heen en terug zonder brokken
bullshit,
hangt puur van je eigen sleutelkunsten af.
|
|
giggitybyte |
|
Paul de Salmiakbal |
13-12-2010 22:50 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: AlexSenda
[...]
Blok olie bedoelt hij he, geen 2t olie
Hoe kom je daar nou weer op?
Een 103 heeft niet eens blokolie, is gewoon een krukasholte met een vliegwiel en een uitgaande as aan de andere kant.
En sinds wanneer zit blokolie in een reservoir?
|
|
|
|
StineZ |
13-12-2010 22:57 |
Posts: 571 |
Hij vergisste zich ook, dat zei die al:P Maar geen blokolie? Dat hebben der niet veel zeker?
OT: Max 30km? Wat is er daarna dan kapot? Altijd hetzelfde? of telkens iets anders?
|
|
Turbokit |
|
Paul de Salmiakbal |
13-12-2010 23:03 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Hij vergisste zich ook, dat zei die al:P Maar geen blokolie? Dat hebben der niet veel zeker?
OT: Max 30km? Wat is er daarna dan kapot? Altijd hetzelfde? of telkens iets anders?
Hij zegt toch nergens dat ie telkens kapot gaat na 30km? Alleen dat hij maar max 30km aan een stuk door heeft afgelegd sinds hij weer loopt.
En hij zegt nergens dat ie zich vergiste
Het blokje is gewoon een krukasholte met een vliegwiel aan de ene kant en een uitgaande as aan de andere, de koppeling en vertanding zijn extern.
Mja mijn mening:
Kan best, als je al 1200km hebt afgelegd in porties van 30 kan ie makkelijk op één dag 200 afleggen, met tussendoor dus even een kleine pauze.
Als je toch niet zeker over bent zou je eventueel de zuigerringetjes kunnen vervangen en een nieuwe bougie monteren oid (wat is sowieso zou doen na 20 jaar stilstaan)
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 13-12-2010 om 23:05 uur.
|
|
|
|
Error1991 |
13-12-2010 23:15 |
Posts: 939 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
gaat niet lukken he, rijdt maar eens 100 keer naar school heen en terug zonder brokken
niet geheel waar denk ik, lange stukken zijn in vergelijking beter omdat ie goed op bedrijfstemperatuur komt en blijft en dan minder slijt dan kortere stukken. als je rustig aan rijdt, niet gaat lopen jagen, en het nodige vooraf controleert moet het te doen zijn.
|
|
|
|
De Schout |
14-12-2010 0:14 |
Posts: 5327 |
Als het ding na een paar honderd km na het uit de stalling halen nog netjes loopt zou ik er gewoon netjes van afblijven en niets open halen. als het ding nog een punten ontsteking heeft, wat ik niet verwacht, zou je wel de condensator en de puntjes kunnen wisselen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Uncle BLAM |
14-12-2010 9:48 |
Posts: 1025 |
In geval van zuigerveren e.d. vervangen zou IK liever de boel eerst 500 - 1000 km inrijden om niet onderweg met een warmloper te staan met klem gelopen zuigerveren
(liefst ook een paar ritten van 100+ km om cker van de zaak te zijn)
Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 14-12-2010 om 9:49 uur.
|
|
een BF teller is sneller |
|