Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - brommerreis brommer goed genoeg?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 890 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63323 - brommerreis brommer goed genoeg?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fastkiller16 13-12-2010 20:51 Print topicpost
Posts: 36
hey, ik zou in de zomer vakantie een reis naar de zee maken (ong 200km) en in augustus een reis van ong 800 km.
Ik gebruik hiervoor een peugeot 103 SP van 1987. Maar deze heeft van 1987 tot 1990 5000km gereden, en daarna 20j stil gestaan tot augustus 2010(in een garage).dan is de carb gepoetst en heeft hij 1200km afgelegd (maar max rit 30km aan 1 stuk. Nu is mijn vraag, zou deze in staat zijn om 200 km te rijden aan 1 stuk (eventueel een korte pauze na 100km) of zou ik eerst zuiger(veren) vervangen? mvg Tom
 

Heilige Antonius 13-12-2010 20:56 Print reply

Posts: 1202
Normaal zou ik zeggen: gewoon rijden als het goed loopt, maar bij deze afstanden zou ik persoonlijk het zooitje ten minste even uit elkaar gooien om te controleren en zonodig vervangen..
 
mtx-motard 13-12-2010 20:56 Print reply

Posts: 14947
ja haalt hij wss gewoon.
maar om zeker te zijn zou ik idd even zuigerveren, keerringen!! en olie en bougie vernieuwen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
fastkiller16 13-12-2010 21:03 Print reply
Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ja haalt hij wss gewoon.
maar om zeker te zijn zou ik idd even zuigerveren, keerringen!! en olie en bougie vernieuwen.

ok bedankt voor het snelle antwoord. dan zal ik dit maar doen. en het is een 2 takt zonder appart oliereservoir (:
 
Pushpin 13-12-2010 21:04 Print reply
Posts: 841
des te beter, kom je ook niet met problemen te zitten als oliepomp stukgaat onderweg
 
AlexSenda 13-12-2010 21:15 Print reply

Posts: 648
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fastkiller16
[...]

ok bedankt voor het snelle antwoord. dan zal ik dit maar doen. en het is een 2 takt zonder appart oliereservoir (:


Blok olie bedoelt hij he, geen 2t olie
 
Pushpin 13-12-2010 21:46 Print reply
Posts: 841
oh, maar alsnog
 
Frysk 13-12-2010 21:55 Print reply

Posts: 34928
103 heeft geen blokolie naar mijn weten ?
 
giggitybyte
Bjorntjuh 13-12-2010 22:41 Print reply

Posts: 1496
gaat niet lukken he, rijdt maar eens 100 keer naar school heen en terug zonder brokken
 
het lekkerste onder zon
Frysk 13-12-2010 22:50 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
gaat niet lukken he, rijdt maar eens 100 keer naar school heen en terug zonder brokken


bullshit,

hangt puur van je eigen sleutelkunsten af.
 
giggitybyte
Paul de Salmiakbal 13-12-2010 22:50 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AlexSenda
[...]


Blok olie bedoelt hij he, geen 2t olie

Hoe kom je daar nou weer op?
Een 103 heeft niet eens blokolie, is gewoon een krukasholte met een vliegwiel en een uitgaande as aan de andere kant.
En sinds wanneer zit blokolie in een reservoir?
 
StineZ 13-12-2010 22:57 Print reply
Posts: 571
Hij vergisste zich ook, dat zei die al:P Maar geen blokolie? Dat hebben der niet veel zeker?

OT: Max 30km? Wat is er daarna dan kapot? Altijd hetzelfde? of telkens iets anders?
 
Turbokit
Paul de Salmiakbal 13-12-2010 23:03 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Hij vergisste zich ook, dat zei die al:P Maar geen blokolie? Dat hebben der niet veel zeker?

OT: Max 30km? Wat is er daarna dan kapot? Altijd hetzelfde? of telkens iets anders?

Hij zegt toch nergens dat ie telkens kapot gaat na 30km? Alleen dat hij maar max 30km aan een stuk door heeft afgelegd sinds hij weer loopt.
En hij zegt nergens dat ie zich vergiste
Het blokje is gewoon een krukasholte met een vliegwiel aan de ene kant en een uitgaande as aan de andere, de koppeling en vertanding zijn extern.

Mja mijn mening:
Kan best, als je al 1200km hebt afgelegd in porties van 30 kan ie makkelijk op één dag 200 afleggen, met tussendoor dus even een kleine pauze.
Als je toch niet zeker over bent zou je eventueel de zuigerringetjes kunnen vervangen en een nieuwe bougie monteren oid (wat is sowieso zou doen na 20 jaar stilstaan)

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 13-12-2010 om 23:05 uur.
 
Error1991 13-12-2010 23:15 Print reply

Posts: 939
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
gaat niet lukken he, rijdt maar eens 100 keer naar school heen en terug zonder brokken


niet geheel waar denk ik, lange stukken zijn in vergelijking beter omdat ie goed op bedrijfstemperatuur komt en blijft en dan minder slijt dan kortere stukken. als je rustig aan rijdt, niet gaat lopen jagen, en het nodige vooraf controleert moet het te doen zijn.
 
De Schout 14-12-2010 0:14 Print reply
Posts: 5327
Als het ding na een paar honderd km na het uit de stalling halen nog netjes loopt zou ik er gewoon netjes van afblijven en niets open halen. als het ding nog een punten ontsteking heeft, wat ik niet verwacht, zou je wel de condensator en de puntjes kunnen wisselen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Uncle BLAM 14-12-2010 9:48 Print reply

Posts: 1025
In geval van zuigerveren e.d. vervangen zou IK liever de boel eerst 500 - 1000 km inrijden om niet onderweg met een warmloper te staan met klem gelopen zuigerveren

(liefst ook een paar ritten van 100+ km om cker van de zaak te zijn)

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 14-12-2010 om 9:49 uur.
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 2903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved