Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Senda krukas in GPR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1073 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63307 - Senda krukas in GPR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim-gpr99 11-12-2010 8:34 Print topicpost

Posts: 841
Hee,
Heb hier een splinternieuwe Doppler Endurance voor Senda ot blok. Deze wil ik in mn GPR hebben. Echter past dit naar mijn weten niet zomaar. Wat adviseren jullie? Senda carters gebruiken of past het als je het krukastandwiel van een senda overzet?

Graag mensen die uit ervaring spreken aub. En waar kan ik de balansas vinden? Bij mn nieuwe type blokje was hij overduidelijk zichtbaar maar bij dit blok zie ik nog niks aan de koppelinskant en de ontstekingskant.

Groeten Tim.
 
GPR50 '99 streetfightert

Ruben2311 11-12-2010 12:37 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
Hee,
Heb hier een splinternieuwe Doppler Endurance voor Senda ot blok. Deze wil ik in mn GPR hebben. Echter past dit naar mijn weten niet zomaar. Wat adviseren jullie? Senda carters gebruiken of past het als je het krukastandwiel van een senda overzet?

Graag mensen die uit ervaring spreken aub. En waar kan ik de balansas vinden? Bij mn nieuwe type blokje was hij overduidelijk zichtbaar maar bij dit blok zie ik nog niks aan de koppelinskant en de ontstekingskant.

Groeten Tim.

MOet passen is hetzelfde blok toch?
EN naar mijn weten heeft Derbi geen balans-as
 
Half the strokes, double the power!
-simon- 11-12-2010 13:03 Print reply

Posts: 8211
gpr heeft normaal wel een balansas.
en krukas past zover ik weet wel gewoon in de carters. maar de krukas is aan de koppelingskant anders. bij 1 is die conisch en bij de andere niet.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
gprnick 11-12-2010 13:38 Print reply

Posts: 3360
past gewoon

en de balansas zit achter de koppeling dus die zie je zo niet zonder de koppeling los te halen.



meest bovenste tandwiel daar zit je balansas aan
 
-simon- 11-12-2010 13:43 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
past gewoon

en de balansas zit achter de koppeling dus die zie je zo niet zonder de koppeling los te halen.

afbeelding

meest bovenste tandwiel daar zit je balansas aan


hoe zit het dan met de koppelingskant van de krukas? ik heb er hier toen 2 gehad. 1 senda en 1 gpr en daar zat verschil in zodat ze niet zomaar uitwisselbaar waren.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Tim-gpr99 11-12-2010 16:08 Print reply

Posts: 841
Ja snap ik, maar aan de koppelingskant zit verschil. Krukas past verder wel in mn blok, maar hoe zit dat aan koppelingskant?
 
GPR50 '99 streetfightert
BenjaminDG 11-12-2010 18:36 Print reply

Posts: 4605
Hebben derbi gpr en senda niet het zelfde onderblok?


 
Vlaanderen vrij!
koen007 11-12-2010 19:12 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hebben derbi gpr en senda niet het zelfde onderblok?




ja idd,enigste verschil is de balans as
 
Tim-gpr99 12-12-2010 9:37 Print reply

Posts: 841
In de basis wel ja. Bij het OT blok zit er echter bij de GPR een rechte krukastap aan de koppelingskant omdat de toerenteller daar via een wormwiel aangedreven word. De Senda heeft een conische krukastap, en dus verschillen de primaire overbrengingen van elkaar. Dit kan opgelost worden door Senda overbrenging te gebruiken.

Echter ga ik nu op zoek naar Senda carters, kan dit blokje mooi heel blijven, dan schakel ik andersom en heb ik geen balansas waar ik me druk om hoef te maken. Dan kan ik dat blokje lekker opknappen.

Thanks to Derbimike.

Groetjes Tim.
 
GPR50 '99 streetfightert

Dit topic is 3229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved