Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - suzuki tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1108 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63306 - suzuki tsx
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5804 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

_3s_ 11-12-2010 14:00 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
dat zelfde probleem hebben wij nu ook maar ik heb nog een cilinder met een membraam erop is dat dan een snelle of niet .[...]




Probeer die maar eens, zal al wel een aardig verschil leveren. membraamcilinder is sneller ja
 
Jeuj TSW erbij! =D
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-12-2010 14:03 Print reply

Posts: 9841
membraaN met een NNNNNNNNN prutsers.
en dat zeg ik niet om jullie te verbeteren, maar om te zorgen dat jullie niet overal uitgelachen worden.


ik heb ook ori NL cilinders gezien met een membraan, maar dat was achteraf eringezet. Ben er nog steeds niet over uit wat je het liefst wilt...want een ori cilinder zou je wel eens beter kunnen tunen (omdat dat ding zulke kleine poorten heeft dat ie bijna blanco is )
maargoed....50 snel is het makkelijkste alternatief.


 
Too cool for school!
toontje144 11-12-2010 14:22 Print reply
Posts: 48
dan wil ik alleen nog even jullie advies voor de carb ik heb dus een 16,18 en een 20mm wat zou dan de beste setup zijn.
 
Danny94 11-12-2010 14:32 Print reply

Posts: 12
Ik heb zelf nu dus 50 snel met 16mm sproeier 110 en dat loopt rond 70 80, ik zou dus 16mm aanraden.

PS je kunt trouwens ook als je hem rond 55 wil laten lopen ook een alu blokje aanschaffen en die op de plaats van het membraan (op de plaats waar het membraan op de snelle cil zit) monteren,
dit is even wat werk omdat er natuurlijk geen plaats is om boutren in de doen maar dit zal voor sommige mensen een beter resultaat zijn dan dat je een snelheid van rond de 70 80 hebt.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-12-2010 14:55 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Danny94
Ik heb zelf nu dus 50 snel met 16mm sproeier 110 en dat loopt rond 70 80, ik zou dus 16mm aanraden.

PS je kunt trouwens ook als je hem rond 55 wil laten lopen ook een alu blokje aanschaffen en die op de plaats van het membraan (op de plaats waar het membraan op de snelle cil zit) monteren,
dit is even wat werk omdat er natuurlijk geen plaats is om boutren in de doen maar dit zal voor sommige mensen een beter resultaat zijn dan dat je een snelheid van rond de 70 80 hebt.


en dan nog schiet het niet op


ik zou ook 16mm pakken. groter is onzin, tenzij je het voor elkaar krijgt 15000 toeren te draaien.
ik heb tsxen gezien met 50snel, 16mm en aangepaste originele uitlaat, liep verdomdes hard en mooi (85km/h)
Vond ik een hele erge mooie setup voor een tsx.

Zelf altijd met 70cc gereden..maar nu vind ik dat 70cc is voor de mensen die geen 80cc blok kunnen wisselen

 
Too cool for school!
toontje144 12-12-2010 21:06 Print reply
Posts: 48
goedenavond allemaal
we zijn verder gegaan aan de brommer en zijn tot de ontdekking gekomen dat we een 16mm carb met 103 sproeier hebben en een cilinder met membraan en op de zijkant staat geen inhoud maar fast
we hebben 2 cilinders met membraan eentje met pakking tussen de cilinder en het membraan
en eentje zonder de pakking maar met een stukje schuimplastic erin

wat kunnen wij het besten doen
 
Pixl 12-12-2010 21:13 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
goedenavond allemaal
we zijn verder gegaan aan de brommer en zijn tot de ontdekking gekomen dat we een 16mm carb met 103 sproeier hebben en een cilinder met membraan en op de zijkant staat geen inhoud maar fast
we hebben 2 cilinders met membraan eentje met pakking tussen de cilinder en het membraan
en eentje zonder de pakking maar met een stukje schuimplastic erin

wat kunnen wij het besten doen


Sowieso de cilinder met membraan waar een pakking tussen zit. Deze kun je evt ook vervangen, zo duur zijn die niet. En 103 is aan de grote kant voor een 50snel als je het mij vraagt, maar het is wel mogelijk. Evt een kleinere sproeier (95 / 90, anders 85) proberen is ook nog een optie.
 
So fuckin' what!?
toontje144 12-12-2010 21:17 Print reply
Posts: 48
en een stukje schuimrubber in het membraam maakt dat uit??
maar van de 2 cilinders is er een cilinder met 4 poorten
en de andere heeft er 9 welke kunnen we het beste daarvoor pakken?
 
Danny94 12-12-2010 21:24 Print reply

Posts: 12
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
en een stukje schuimrubber in het membraam maakt dat uit??
maar van de 2 cilinders is er een cilinder met 4 poorten
en de andere heeft er 9 welke kunnen we het beste daarvoor pakken?


cil met 4 poorten en een membraan lijkt mij erg raar omdat de ori cil als het goed is 4 poorten heeft dus of dit is een hele zeldzame cil of er is iemand geweest die hem heel hard getuned heeft( zover ik weet).

ik zou degene met 9 poorten nemen deze kan (als het goed is) meer lucht aanzuigen en dus meer toeren maken.

sproeier maat 103 is helemaal niet te groot voor tsx ik heb zelf 5 snel met sproeier 110 en dat loop perfect
 
toontje144 12-12-2010 21:32 Print reply
Posts: 48
oke alvast bedankt dan gaan we morgen weer verder

maar maakt een stukje schuimrubber in je membraam uit ?
 
tsxhunter 12-12-2010 21:33 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
oke alvast bedankt dan gaan we morgen weer verder

maar maakt een stukje schuimrubber in je membraam uit ?


ja, haal er maar uit
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
toontje144 12-12-2010 21:34 Print reply
Posts: 48
wat maakt dat precies voor verschil dan
 
tsxhunter 12-12-2010 21:35 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
wat maakt dat precies voor verschil dan


even logisch na denken he

zo kan er minder mengsel door
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
toontje144 12-12-2010 21:37 Print reply
Posts: 48
oke bedankt dan laat ik morgen mijn cilinder honen
 
Pixl 12-12-2010 21:38 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


even logisch na denken he

zo kan er minder mengsel door


niet iedereen heeft een superieur verstand als jij, en als daarbij komt dat ie niet zoveel met brandstofmotoren sleutelt oid dan is zo'n vraag niet gek toch?

Verder is de 9poorter met membraan waarschijnlijk de bekende snelle cilinder van de TSX, en dat is opzich een leuke cilinder om mee te rijden vind ik
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 5804 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved