Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - suzuki tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1066 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63306 - suzuki tsx
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Floris-tsx 10-12-2010 23:38 Print reply

Posts: 3225
Is deze tsx überhaupt al wel afgesteld? De carb, cilinder, uitlaat kunnen allemaal origineel zijn, maar ze moeten ook goed op elkaar afgestemd zijn. Zeker gezien het feit dat u alle onderdelen van verschillende blokken haalt en deze dus ooit allemaal apart onder van elkaar verschillende condities hebben gefungeerd.
Afstellen dus --> Ontsteking, carburateur



Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 10-12-2010 om 23:39 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-12-2010 23:48 Print reply

Posts: 9841
een goed afgestelde originele cilinder rijdt nog steeds zo sloom als dikke poep. elk opvoerdeel wat je op zo'n originele cilinder toevoegt maakt hem alleen maar slomer, want het is gewoon een waardeloze cilinder.

Ik heb er nooit harder dan 40 mee gereden volgens mij.

Ik zou ook asap een andere cilinder eropgooien, 50snel, rijdt niet bruut hard, maar is fatsoenlijk.

echt doortrekken doet ie volgens mij sowieso niet meer in de 5 met originele cilinder.

goed afstellen kan het nog iets minder maken, maar spannend zal het nooit worden

 
Too cool for school!
tsxhunter 10-12-2010 23:51 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
een goed afgestelde originele cilinder rijdt nog steeds zo sloom als dikke poep. elk opvoerdeel wat je op zo'n originele cilinder toevoegt maakt hem alleen maar slomer, want het is gewoon een waardeloze cilinder.

Ik heb er nooit harder dan 40 mee gereden volgens mij.

Ik zou ook asap een andere cilinder eropgooien, 50snel, rijdt niet bruut hard, maar is fatsoenlijk.

echt doortrekken doet ie volgens mij sowieso niet meer in de 5 met originele cilinder.

goed afstellen kan het nog iets minder maken, maar spannend zal het nooit worden



idd, volgens mij was de 5 ook een overdrive ofzo
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Floris-tsx 11-12-2010 0:02 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
een goed afgestelde originele cilinder rijdt nog steeds zo sloom als dikke poep. elk opvoerdeel wat je op zo'n originele cilinder toevoegt maakt hem alleen maar slomer, want het is gewoon een waardeloze cilinder.

Ik heb er nooit harder dan 40 mee gereden volgens mij.

Ik zou ook asap een andere cilinder eropgooien, 50snel, rijdt niet bruut hard, maar is fatsoenlijk.

echt doortrekken doet ie volgens mij sowieso niet meer in de 5 met originele cilinder.

goed afstellen kan het nog iets minder maken, maar spannend zal het nooit worden



Die originele Hollandse cilinders zijn inderdaad sloom. Maar is niet gezegd dat de TS ook daadwerkelijk de Hollandse setup heeft. In engeland was de snelle cilinder namelijk toegestaan met een 16mm. Dat wil wel.

Daarnaast rij ik met 50snel, 12mm en een Gianelli (die roest trouwens als de *****). Rijdt zo rond de 70. Is best een leuke snelheid. Bij mij maakt de 5e versnelling nog 10km/u uit...

Tja, misschien ook even handig voor ons als de TS even meldt in hoeverre de onderdelen op z'n brom Hollands-origineel, dan wel buitenlands zijn...
 
Iedereen kan professioneel worden
tsxhunter 11-12-2010 0:03 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Die originele Hollandse cilinders zijn inderdaad sloom. Maar is niet gezegd dat de TS ook daadwerkelijk de Hollandse setup heeft. In engeland was de snelle cilinder namelijk toegestaan met een 16mm. Dat wil wel.

Daarnaast rij ik met 50snel, 12mm en een Gianelli (die roest trouwens als de *****). Rijdt zo rond de 70. Is best een leuke snelheid. Bij mij maakt de 5e versnelling nog 10km/u uit...

Tja, misschien ook even handig voor ons als de TS even meldt in hoeverre de onderdelen op z'n brom Hollands-origineel, dan wel buitenlands zijn...


hij zegt dat het een cilinder zonder membraan zijn, dus een uit nederland
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Floris-tsx 11-12-2010 0:05 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


hij zegt dat het een cilinder zonder membraan zijn, dus een uit nederland


Eentje binnen dus.. Nu nog uitlaat en carb
 
Iedereen kan professioneel worden
tsxhunter 11-12-2010 0:06 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Eentje binnen dus.. Nu nog uitlaat en carb


hij denkt een 16 mm mikuni. maar 12 en 16 mm zijn vanaf de buitenkant gelijk of bijna gelijk
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Tom96 11-12-2010 0:06 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
helemaal origineel het is in ieder geval een 50cc cilinder zonder membraan en de carb weten we niet precies we denken een 16mm en een proma einddemper.
tandwielen zijn 12/51.




Hoppa?



Edit:

net paar seconden te laat

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 11-12-2010 om 0:07 uur.
 
Floris-tsx 11-12-2010 0:08 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


hij denkt een 16 mm mikuni. maar 12 en 16 mm zijn vanaf de buitenkant gelijk of bijna gelijk


Damn, ik moet leren lezen. Nja, sproeiermaatje zou handig zijn etc. Ik geloof nog steeds dat het een afstelkwestie is. Iets grotere sproeier moet gemonteerd worden. Denk ik.
 
Iedereen kan professioneel worden
tsxhunter 11-12-2010 0:09 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Damn, ik moet leren lezen. Nja, sproeiermaatje zou handig zijn etc. Ik geloof nog steeds dat het een afstelkwestie is. Iets grotere sproeier moet gemonteerd worden. Denk ik.


met een te grote sproeier houd ie ook in
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Floris-tsx 11-12-2010 0:10 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


met een te grote sproeier houd ie ook in


Klopt. Een grotere dan nu misschien niet
 
Iedereen kan professioneel worden
tsxhunter 11-12-2010 0:10 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Klopt. Een grotere dan nu misschien niet


uhu, wil eerst wel wat meer info over z'n setup hebben eigenlijks
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Raze 11-12-2010 1:04 Print reply

Posts: 461
50cc Origneel met een 16 mm caberateur is verschrikkelijk langzaam. Je moet hem perfect hebben afgesteld wil je je hele toerengebied halen in al je versnellingen.

Ik kan je vrijwel met 99% zeker zekerheid zeggen dat je toeren-terugval in de laatse versnelling komt door dat hij niet genoeg koppel levert.

Dit kan je oplossen door een 50cc "snel" te halen met een membraam. Of 70cc.
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul
Danny94 11-12-2010 13:25 Print reply

Posts: 12
ik raad je ook aan om een snelle 50cc cilinder te kopen.
ik heb ook een TSX en voordat ik deze huidige cil erop had had ik ook een ori cil en dat liep maximaal 40 en ik kwam maar tot zijn 4(nauwelijks)

 
toontje144 11-12-2010 13:40 Print reply
Posts: 48
dat zelfde probleem hebben wij nu ook maar ik heb nog een cilinder met een membraam erop is dat dan een snelle of niet .
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Danny94
ik raad je ook aan om een snelle 50cc cilinder te kopen.
ik heb ook een TSX en voordat ik deze huidige cil erop had had ik ook een ori cil en dat liep maximaal 40 en ik kwam maar tot zijn 4(nauwelijks)



 

Dit topic is 5748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved