Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - suzuki tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1166 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63306 - suzuki tsx
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 5744 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

toontje144 10-12-2010 22:14 Print topicpost
Posts: 48
hallo allemaal
ik heb een vraag over de suzuki tsx die ik samen met mijn zoon aan het opknappen ben.
we hebben een volle aanhanger met onderdelen gekocht en zijn daar nu twee goede brommers van aan het maken .
de eerste voor mijn zoon is bijna klaar en loopt ook goed maar in de 5de versnelling valt hij helemaal terug in toeren ik dacht eerst aan een slechte vertanding maar die hebben we nu ori gemaakt.
is er iemand die ons hier bij kan helpen.
 

Tom96 10-12-2010 22:16 Print reply

Posts: 1719
wat voor setup heb je,

mischien heeft hij helemaal geen vermogen voor die 5e versnelling.



Tom

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 10-12-2010 om 22:16 uur.
 
toontje144 10-12-2010 22:45 Print reply
Posts: 48
wij gaan ervan uit dat alles origineel is maar uit al die onderdelen was eigenlijk weinig bruikbaar maar van alle info die we hebben kunnen vinden is hij helemaal origineel het is in ieder geval een 50cc cilinder zonder membraan en de carb weten we niet precies we denken een 16mm en een proma einddemper.
tandwielen zijn 12/51.
 
Tom96 10-12-2010 22:48 Print reply

Posts: 1719
was deze brommer origineel al een 5 bak? of was eht een 4 bak?


 
kenny77 10-12-2010 22:49 Print reply

Posts: 29286
tsx is origineel 5 bak.
misschien zijn de zuigerveren versleten en heeft hij te weinig compressie.
 
toontje144 10-12-2010 22:51 Print reply
Posts: 48
ik neem aan dat het al een 5 bak was want daar hebben wij niets aan veranderd. we hebben 5 blokken en dat zijn allemaal 5 versnellingen.
maar in de 4de versnelling trekt hij ook niet meer door.
 
toontje144 10-12-2010 22:53 Print reply
Posts: 48
zuigerveren heb ik al vervangen.
 
Tom96 10-12-2010 22:57 Print reply

Posts: 1719
dan zou ik tog eens een nieuw cilindersetje halen want dat heeft wss meer power
 
toontje144 10-12-2010 23:10 Print reply
Posts: 48
daar was ik al bang voor maar wat voor cilinder adviseren jullie een 50 off een 50snel en hoe zie ik het verschil ik heb er nog 4 liggen van die andere blokken
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-12-2010 23:11 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
was deze brommer origineel al een 5 bak? of was eht een 4 bak?





als je niets over tsxen weet, aub niet reageren

zit er een aluminium blok onder de cilinder, op de plaats waar bij snellere cilinders het membraan zit?
 
Tom96 10-12-2010 23:12 Print reply

Posts: 1719
kweet alleen toevallig iets niet van de versnellingsbak en dan krijg je dit,

lekker volwassen


ik houd me vortaan buiten dit topic




Houdoe
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-12-2010 23:12 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
kweet alleen toevallig iets niet van de versnellingsbak en dan krijg je dit,

lekker volwassen


ik houd me vortaan buiten dit topic




Houdoe



verstandig
 
Pixl 10-12-2010 23:13 Print reply

Posts: 3125
ik zou de cilinder en zuiger even meenemen naar de bromboer en nalaten kijken, en als het nodig is laten honen met een overmaat zuigertje erbij
 
So fuckin' what!?
tsxhunter 10-12-2010 23:14 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toontje144
daar was ik al bang voor maar wat voor cilinder adviseren jullie een 50 off een 50snel en hoe zie ik het verschil ik heb er nog 4 liggen van die andere blokken


70cc loopt het leukst. zit de uitlaat en/of demper niet vol kool?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Paul de Salmiakbal 10-12-2010 23:34 Print reply

Posts: 5285
Als ik het goed begrijp heb je dus niet genoeg power om door de laatste 2 versnellingen te komen?
Nja dan heb je hem óf te zwaar vertand, óf je hebt te weinig vermogen óf je hebt ergens onnodig veel weerstand, zoals een achterwiel dat tegen je brug aan loopt oid.
 
toontje144 10-12-2010 23:36 Print reply
Posts: 48
oke heel veel mogelijk heden dus ik zal morgen met alle adviezen aan de slag gaan en dan zien we wel verder
 

Dit topic is 5744 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved