Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MTX, 110cc?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1024 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63304 - Honda MTX, 110cc?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6277 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nielzor 10-12-2010 20:43 Print topicpost

Posts: 282
Hoi,

Morgen is het dan zover, scooter wordt opgeknapt en gespoten en morgen komt er een Honda MTX voor in de plaats Wordt mijn eerste schakel, dus natuurlijk eerst leren schakelen.

Dit is de setup:

80cc
20mm mikuni
Metrakit schuimfilter
NGK hittegraad 9
gianelli uitlaat met yasuni demper

tandwiel voor is 13 achter 61

Het is dus een 80cc blok, waar dan een 110cc Malossi op zou passen. Nu is alleen mijn vraag wat ik dan allemaal moet aanpassen, aan de gehele setup. Moet ik ook een andere krukas erin bijvoorbeeld?

En nog andere tips of iets anders?

Alvast bedankt,

Niels
 

kenny77 10-12-2010 20:46 Print reply

Posts: 29286
kan je beter een originele 80 cilinder laten aanpassen en die opboren.
een stukje sneller.

de 110 malossi is maar 93cc echte en een ovaal uitlaatpoort, terwijl origineel vlinderpoort heeft.

krukas is sterk zat, het is geen am6 of derbi.
 
Rens 10-12-2010 20:50 Print reply

Posts: 6863
Of je neemt een 125cc eurocilindro met een bijpassend membraan 26mm keihin carb en een uitlaat van een cr125 van rond 1980

Ik heb er een paar jaar vrolijk mee rond gereden zonder al te veel problemen.

Edit: zo een ding heet athena tegenwoordig link

Dit bericht is gewijzigd door Rens op 10-12-2010 om 20:55 uur.
 
achter de maan is alles beter
kenny77 10-12-2010 20:53 Print reply

Posts: 29286
Ow wacht, ik ging van een mtx-sh uit, kan natuurlijk ook nog een mtx-ot zijn.
 
alwin mtx 10-12-2010 20:53 Print reply

Posts: 505
die euro cilindro is geloof ook maar 98 echte

en idd wat kenny zegt, het is plug and play.

ow wacht ik ook

Dit bericht is gewijzigd door alwin mtx op 10-12-2010 om 20:54 uur.

maar voor mtx ot geld het zelfde, er hoeft eigelijk niets aan gepast te worden om van 80 naar 110 of 125 te gaan. miss een groteren carburateur maar verder niets.

Dit bericht is gewijzigd door alwin mtx op 10-12-2010 om 20:57 uur.
 
Nielzor 10-12-2010 20:57 Print reply

Posts: 282
Het moet wel leuk rijden zijn, mijn scooter reed ook 115 dus ik ben wel wat gewend als het daarom gaat. Ik ga natuurlijk ook eerst goed leren schakelen.

Hoe kun je trouwens het verschil zien tussen SH en OT? Heeft dit te maken met water of luchtgekoeld of zoiets?

En wat voor leuke snelle cilinders zijn er te krijgen voor een MTX?
 
Rens 10-12-2010 20:57 Print reply

Posts: 6863
Het is echt een 125cc maar dan voor oud type mtx. Ik was er vrolijk auto`s mee in aan het halen op de snelweg met iemand achterop . Wel s`nachts als ik terugkwam van stappen, ging sneller want het was rustiger op de weg.
 
achter de maan is alles beter
alwin mtx 10-12-2010 21:01 Print reply

Posts: 505
kan je aan heel veel dingen zien:

SH met 80 cc heeft:

meestal water koeling
uit laat bocht aan de linker kant (bovenlang)
frame nummer begint met ADO9
kappen bij de tank

OT heeft:

uitlaat bocht aan de rechterkant (bovenlangs)
geen tank kappen
altijd lucht koeling

 
kenny77 10-12-2010 21:02 Print reply

Posts: 29286
sh


ot

 
Nielzor 10-12-2010 21:03 Print reply

Posts: 282
De uitlaat zat rechts en het is luchtkoeling dus dan is het wss een OT?
 
Tom96 10-12-2010 21:04 Print reply

Posts: 1719
Post eens foto's

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 10-12-2010 om 21:04 uur.
 
Nielzor 10-12-2010 21:06 Print reply

Posts: 282
Heb geen foto, advertentie heeft ie ook al weggehaald dusja.. Morgen zal ik wel een foto maken maar ik weet bijna 100% zeker dat het dan een OT is.
 
kenny77 10-12-2010 21:07 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielzor
De uitlaat zat rechts en het is luchtkoeling dus dan is het wss een OT?



waarschijnlijk wel, zie boven voor de zekerheid.
er is namelijk ook een luchtgekoeld 80 blok dat onder de mtx-sh past.


maar als het een mtx-ot is dan verandert het inderdaad wel.
daar zijn de op geven cc welk echt.

Dan zou ik inderdaad de tip van Rens overnemen.
 
alwin mtx 10-12-2010 21:07 Print reply

Posts: 505
welke kleur is tie
 
Nielzor 10-12-2010 21:08 Print reply

Posts: 282
Rood
 
Tom96 10-12-2010 21:12 Print reply

Posts: 1719
dan ist 99,99% een Ot




 

Dit topic is 6277 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved