Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Dubbele V6 dempers op ori senda uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1138 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63299 - Dubbele V6 dempers op ori senda uit...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Drumsan 10-12-2010 8:13 Print topicpost

Posts: 1223
Hey, ik heb een tijdje met een Leovince V6 met dubbele dempers rondgereden, maar de dempers stonden niet mooi en ik vind de originele uitlaat fijner rijden (meer koppel onderin).

Nu wil ik graag de V6 dempers op de originele uitlaat hebben, maar het probleem is dat de originele uitlaat uit één stuk bestaat (dus geen losse tailpipe) en als ik er dan een stuk aanlas, krijg ik hem nooit onder mn brommer.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
 

kenny77 10-12-2010 9:21 Print reply

Posts: 29286
zelfde verbinding maken als de v6 uitlaat.
 
hk bergharen 10-12-2010 11:51 Print reply
Posts: 174
Is de tailpipe van je orginele uitlaat even dik als die van een v6? Anders is het toch gewoon op maat afslijpen?
 
DarkSoul 10-12-2010 12:28 Print reply

Posts: 338
Ik weet niet hoe jij bij die meer koppel onderin komt dan hoor .
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
Drumsan 10-12-2010 14:50 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
zelfde verbinding maken als de v6 uitlaat.


hoe dan?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hk bergharen
Is de tailpipe van je orginele uitlaat even dik als die van een v6? Anders is het toch gewoon op maat afslijpen?


nee

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DarkSoul
Ik weet niet hoe jij bij die meer koppel onderin komt dan hoor .


Deze reactie past helemaal niet bij de vraag, en iedereen weet dat snelle tweetakt uitlaten zero power onderin toeren hebben en vanaf +-6000 ineens in de powerband schieten. De originele uitlaat eeft de meest lineaire vermogensafgifte
 
kenny77 10-12-2010 15:00 Print reply

Posts: 29286
Tailpipe van de originele uitlaat afzagen op het punt waar het tailpipe stuk van de dempers beginnen.

Een stukje buis pakken met een binnen diameter die net iets groter is dan de buiten diameter van de uitlaat tailpipe , die aan het stuk buis van de dempers lassen.

kan je hem zo erover heen schuiven, een stuk radiator slang erover met 2 slangen klemmen en dan zou het goed moeten zijn.
 
DarkSoul 10-12-2010 17:55 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]


hoe dan?


[...]


nee

[...]


Deze reactie past helemaal niet bij de vraag, en iedereen weet dat snelle tweetakt uitlaten zero power onderin toeren hebben en vanaf +-6000 ineens in de powerband schieten. De originele uitlaat eeft de meest lineaire vermogensafgifte


V6 is vooral voor het laagtoerige...? En is geen snelle pijp, maar voor juist veel koppel onderin.

 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.
Drumsan 10-12-2010 23:00 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Een stukje buis pakken met een binnen diameter die net iets groter is dan de buiten diameter van de uitlaat tailpipe , die aan het stuk buis van de dempers lassen.



Ja en waar vind ik zo'n pijp?

@ Darksoul; leovince v6 is idd geen toerenbeuker, maar heeft zeer zeker minder trekkracht onderin dan de ori uitlaat. Maargoed, heb geen zin in deze hele discussie, en ik vind de ori pijp gewoon fijner rijden en daarmee uit.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-12-2010 23:19 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
[...]


Ja en waar vind ik zo'n pijp?

@ Darksoul; leovince v6 is idd geen toerenbeuker, maar heeft zeer zeker minder trekkracht onderin dan de ori uitlaat. Maargoed, heb geen zin in deze hele discussie, en ik vind de ori pijp gewoon fijner rijden en daarmee uit.



gast, waar is je creativiteit? tailpipes van beide uitlaten leggen dezelfde weg af, op die plaat beide doorzagen en de dempers met stuk tailpipe van de v6 op je originele pijp lassen, dat verschil in dikte las je makkelijk dicht

heb je geen slijptol en lasapparaat dan geef t maar op, plug and play zal t niet zijn
 
Drumsan 11-12-2010 15:12 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



gast, waar is je creativiteit? tailpipes van beide uitlaten leggen dezelfde weg af, op die plaat beide doorzagen en de dempers met stuk tailpipe van de v6 op je originele pijp lassen, dat verschil in dikte las je makkelijk dicht

heb je geen slijptol en lasapparaat dan geef t maar op, plug and play zal t niet zijn


hey dat is een goeie

bedankt
 

Dit topic is 2116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved