Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MT 80cc bak loopt niet goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 882 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63292 - Honda MT 80cc bak loopt niet goed
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1956 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTVENTJE 9-12-2010 0:03 Print topicpost
Posts: 27
hoi,

ik heb laatst een 80cc blok gekocht voor onder mn MT'tje
toen ik hem kigt zat ie nog onder en ouwe MT, effe sleutelen en liep perfect.

na het overzetten zijn alleen de uitlaatbevestigingspunten (in je cilinder) dol geworden. met andere woorden. hij sluit niet goed af (hoor em zelfs "scheetjes" laten) mn vader is heel technisch (professioneel) en is de laatste twee avonden tot 12 uur bezig geweest om dat ding af te stellen. wat raar is is dat ie niet valt af te stellen. andere carb andere ontsteking (van mn mt5) erop. (die trok met 70cc als een paard door is dus niet begrensd, standaard shindengen) andere sproeiers. Carb afstellen alles. iets in me zegt dat als de uitlaat niet goed afsluit ie gewoon niet valt af te stellen. maar zeg dat maar tegen mn pa. anyway. enige hulp zou echt welkom zijn.

het mt8 blok is perfect trouwens echt niks gaar. heb em op die ouwe MT5 al getest trok als een paard en sgakelde tot de 5 met auto wheelies in 1 en 2.

kben aardig nieuw op brommerforum, dus als dit topiccie verkeerd staat mijn excuses.

Blijf hard Rijde!

Groetjes
 

tsxhunter 9-12-2010 0:06 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTVENTJE
hoi,

ik heb laatst een 80cc blok gekocht voor onder mn MT'tje
toen ik hem kigt zat ie nog onder en ouwe MT, effe sleutelen en liep perfect.

na het overzetten zijn alleen de uitlaatbevestigingspunten (in je cilinder) dol geworden. met andere woorden. hij sluit niet goed af (hoor em zelfs "scheetjes" laten) mn vader is heel technisch (professioneel) en is de laatste twee avonden tot 12 uur bezig geweest om dat ding af te stellen. wat raar is is dat ie niet valt af te stellen. andere carb andere ontsteking (van mn mt5) erop. (die trok met 70cc als een paard door is dus niet begrensd, standaard shindengen) andere sproeiers. Carb afstellen alles. iets in me zegt dat als de uitlaat niet goed afsluit ie gewoon niet valt af te stellen. maar zeg dat maar tegen mn pa. anyway. enige hulp zou echt welkom zijn.

het mt8 blok is perfect trouwens echt niks gaar. heb em op die ouwe MT5 al getest trok als een paard en sgakelde tot de 5 met auto wheelies in 1 en 2.

kben aardig nieuw op brommerforum, dus als dit topiccie verkeerd staat mijn excuses.

Blijf hard Rijde!

Groetjes


als uitlaat niet helemaal goed aansluit maakt niet uit met het afstellen.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
MTVENTJE 9-12-2010 13:03 Print reply
Posts: 27
effe updateje

heb em weer es geprobeerd met de 16mm met agterlijk grote sproeier en powerfiltertje,

deed best, alleen klom niet snel in toeren bij lage toeren.

terwijl ik met mn 20mm echt goed snel in toeren klom, maar daarna leek het bijna alsof ie begrnsd was in toeren. wou niet verder klimmen. trerwijl ie met die 16 mm zeer hoog in de toeren jankte.

heb al geprobeerd de grotere sproeier van de 16mm in mn 20je te draaien. maar had nog steeds zelfde effect. klimmen maar bij een bepaald toerenaantal gaat ie 4takken.

ik denk dus aan niet genoeg lucht. wat vreemd is aangezien ik op die twintig een duur Twinairfilter heb zitten. (die overigens goed in de olie zit).
 
JB1 9-12-2010 14:02 Print reply

Posts: 14881
Mag ik misschien weten wat voor sproeiermaten je erin gooit?
En wat voor uitlaat zit erop?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
_3s_ 9-12-2010 16:05 Print reply

Posts: 899
kan wel aan je uitlaat liggen. Je expansie uitlaat zorgt er namelijk voor dat je onverbrande mengsel wat in je uitlaat is gekomen terug je cilinder in geblazen wordt. Als je uitlaat niet goed aansluit, zal dit onverbrande mengsel te lucht in gaan, ipv terug in je cilinder.

Nieuwe draad tappen in uitlaat bevestiging, monteren en nog eens proberen. volgens mij is er dan al een heel groot deel van je probleem opgelost

Edit: ik snap eigelijk wel niet wat dit met je bak te maken heeft (titel van het topic)

Dit bericht is gewijzigd door _3s_ op 9-12-2010 om 16:06 uur.
 
Jeuj TSW erbij! =D
MTVENTJE 10-12-2010 17:28 Print reply
Posts: 27
Weer effe updateje

nieuwe auspuff gekocht en helicoils in de cilinder gedraaid

goed afgesteld en toen begon een van mn baklagers te zingen en kraken. leuk dus....

nu dus bak uit mekaar en reviseren. denk nog maar een keer na als er bij de marktplaats advertentie. "blok is goed" staat.

probleem is opgelost en loopt nouja... liep goed.

Bedankt!
 

Dit topic is 1956 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved