Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer wil niet lopen (dtr)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 778 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63283 - brommer wil niet lopen (dtr)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tom96 8-12-2010 14:54 Print topicpost

Posts: 1719
ik heb een yamaha dtr en daar is al veel aan vervangen, zoals de ontsteking.

nu loopt hij weer niet en heb ik even naar de onsteking gekeken, de bobine kan het niet zijn want die is 5 weken oud. en hij heeft altijd goed gelopen de brommer.

als ik de bougie in maat zijn mt5 doet vonkt hij perfect.

maar in de mijne vonkt hij helemaal niet.


hoort het contacpuntje te openen als hij op bdp is?


ik zie het puntje niet opengaan?

of kan je het niet zien?





 

kenny77 8-12-2010 14:56 Print reply

Posts: 29286
http://www.brommerforum.nl/showtopic/63265

alle draden controleren, en ja de contactpuntjes moeten open gaan net voor het bdp.
ze moeten maximaal o.4mm open gaan dan zit het wel snor.
 
Tom96 8-12-2010 14:57 Print reply

Posts: 1719
ja maar vorige keer vonkte hij wel nog.




kan je zien of de contactpuntjes opengaan met het blote oog?

 
kenny77 8-12-2010 14:58 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
kan je zien of de contactpuntjes opengaan met het blote oog?



ja.


 
Tom96 8-12-2010 14:58 Print reply

Posts: 1719
ze gaan niet open dan.


ik heb nog wel setje liggen, maar hoe zou dat kunnen dan? dat ze niet meer open gaan?

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 8-12-2010 om 15:00 uur.
 
kenny77 8-12-2010 15:00 Print reply

Posts: 29286
moet je ze afstellen.

ze gaan open door middel van een borsteltje die over de nok van het vliegwiel heen loopt.
die borstel verslijt en daarom moet je ze ook regelmatig controleren en bij stellen.

voor immi contactpunten ong. om de 200km controleren
originele ong, om de 500km controleren.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-12-2010 om 15:02 uur.
 
Tom96 8-12-2010 15:02 Print reply

Posts: 1719
ze stonden altijd goed igg,


kunnen deze zomaar verspringen dan?


(srry voor vele vragen maar kzit meer in de vrachtwagenbuisiness)


nu begin ik het te snappen want hij vonkte wel af en toe maar er zat geen regelmaat in

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 8-12-2010 om 15:03 uur.
 
Tom96 8-12-2010 15:19 Print reply

Posts: 1719
gwoon ff schuurpapiertje dertussen hadk vorige keer ook



Dank voor het helpen kenny

 
koetjeboe91 8-12-2010 15:21 Print reply

Posts: 2096
de contact puntjes moeten iets voor bdp open gaan.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
kenny77 8-12-2010 15:23 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
gwoon ff schuurpapiertje dertussen hadk vorige keer ook



Dank voor het helpen kenny




kan je inderdaad even doen, er wil nog wel eens vuil p zitten.
maar afstellen met voelermaatjes is ook een must.
(je verlies ook merkbaar vermogen als ze bijv. 0.2mm verkeerd staan)
 
smefke 8-12-2010 16:35 Print reply
Posts: 507
whahahaha ik weet niet hoe mijn oom dat doet
maar hij deed altijd mijn puch maxi afstellen met een vloeitje van een sigaret
 
midas 8-12-2010 18:57 Print reply

Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
whahahaha ik weet niet hoe mijn oom dat doet
maar hij deed altijd mijn puch maxi afstellen met een vloeitje van een sigaret

Doe ik ook hoor(niet dat ik rook )
 
Ruben2311 8-12-2010 20:23 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
[...]

Doe ik ook hoor(niet dat ik rook )


Leg eens uit dan? ben benieuwd
 
Half the strokes, double the power!
Freddy-fish 8-12-2010 20:27 Print reply

Posts: 2129
nou 0.4 mm is niet bijster veel, dus dit is wat ze dan doen

ze zetten de zuiger net voor bdp waar de contactpuntjes het verst uit zijn, dan pakke ze een vloeitje, en bewegen die er de heletijd tussen, terwijl ze dat doen brenge ze de contactpuntjes naar het vloeitje, als het vloeitje vast loopt is het teveel, dus dan weer wat terug, totdat je net je vloeitje nog kunt bewegen en dat schijnt in de buurt te zitten van 0.4.


de pro's doen dit hetzelfde maar dan met echte voelertjes
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Tom96 8-12-2010 21:26 Print reply

Posts: 1719
met da schuurpapierke liep hij de vorige keer perfect.


meteen vermogen als je gas gaf en redelijke gasreactie.
 

Dit topic is 1397 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved