Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - niet aanslaan, weg vallen,

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 764 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63279 - niet aanslaan, weg vallen,
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3148 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroenzulu 7-12-2010 20:05 Print topicpost
Posts: 354
vorige week maandag reed ik lekker en opeens doet hij helemaal niks meer, dus ik naar brommerzaak gelopen en daar zeiden ze dat ik warmloper had omdat ze vonden dat hij weinig compressie had. dus mijn vader had hem 3 uur later opgehaald en ik denk ik zal het is proberen en ja hoor hij loopt. heletijd niks aan de hand dus ik ga weer rijden

en ja gister stopt hij er weer mee presies het zelfde dus ik dacht bougie kapot ik kijken of hij vonkte en hij vonkte niet. dus ik andere bougie op cilinder houden en hij vonkt. dus ik bougie erin gedaan. aanduwen, helemaal niks. ik bougie eruit en hij vonkt niet meer. ik gister nieuwe bougie gehaald erin gedaan. en als je duwde deed hij af en toe een keer een knal. dus ik heb even carburateur schoongemaakt. en hij liep weer en soms wil hij weg vallen en als je dan gas geef komt hij wel weer net alsof er nog iets vies is. vanochtend ik weer naar het werk rijden geen problemen gehad alleen moest ik even aanduwen.

toen wou ik naar huis wil dat ding weer niet starten ik telkens bougie schoongemaakt en hij vonkte wel. maar zodra ik hem in de cilinder deed en wou hem starte deed hij niks en de bougie werd ook nat. dus ik d8 kzal de oude bougie er is in doen. 1x kicken en hij loopt. ik naar huis geen problemen gehad en nou wil ik hem 2 uur later starten en hij slaat weer niet aan

zouden jullie mij raad kunnen geven. ik weet niet of het ontsteking of carburateur is.

grts
 

Floris-tsx 7-12-2010 20:23 Print reply

Posts: 3225
Ik weet niet waarom jij m niet bij de bromboer hebt laten staan?
Wat heb je met hun advies gedaan? Heb je daadwerkelijk een warmloper gehad en heb je ook inderdaad minder compressie dan je nodig moet hebben?

 
Iedereen kan professioneel worden
jeroenzulu 7-12-2010 20:35 Print reply
Posts: 354
omdat brommer boer duur is.
ik heb weinig advies gekregen die kerel die over brommers ga was er niet. maar er was zon kerel die vond dat die weinig compressie had maar die doet niks met brommers maar ik vond het wel gaan.

 
MaXi-PuCh 7-12-2010 20:46 Print reply

Posts: 1531
het eerste wat je doet als je een warmloper hebt gehad is toch cilinder er afhalen en kijken wat loos is?
doe dat dan even en vertel ons wat je in die cilinderwand ziet
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
jeroenzulu 7-12-2010 20:51 Print reply
Posts: 354
ik geloof gewoon echt niet dat het warmloper is want hij heeft gewoon compressie en toen was het -5 en ik had er net antivries in gedaan en cilinder was beetje warm. en anders had de bougie niet nat geworden. als hij loopt doet hij het gewoon maar zodra hij koud is doet hij het niet. zou het misschien komen omdat bougie te koud is want hij heeft buiten gestaan en die die ene bougie die er nu in zit die heeft heel de dag in mn jas binnen gezeten. misschien een idee?

Dit bericht is gewijzigd door jeroenzulu op 7-12-2010 om 20:52 uur.

Dit bericht is gewijzigd door jeroenzulu op 7-12-2010 om 20:52 uur.
 
MaXi-PuCh 7-12-2010 20:54 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
ik geloof gewoon echt niet dat het warmloper is want hij heeft gewoon compressie en toen was het -5 en ik had er net antivries in gedaan. en anders had de bougie niet nat geworden. als hij loopt doet hij het gewoon maar zodra hij koud is doet hij het niet. zou het misschien komen omdat bougie te koud is want hij heeft buiten gestaan en die die ene bougie die er nu in zit die heeft heel de dag in mn jas binnen gezeten. misschien een idee?

Dit bericht is gewijzigd door jeroenzulu op 7-12-2010 om 20:52 uur.

mijn mt is ook warmgelopen, terwijl hij daarna nogsteeds meer compressie had dan mijn andere brommer (die net een nieuwe cilinder heeft).
maar met een warmgelopen cilinder moet hij het alsnog altijd doen, tenminste dat was bij mij het geval.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Royal Club 7-12-2010 21:04 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

mijn mt is ook warmgelopen, terwijl hij daarna nogsteeds meer compressie had dan mijn andere brommer (die net een nieuwe cilinder heeft).
maar met een warmgelopen cilinder moet hij het alsnog altijd doen, tenminste dat was bij mij het geval.


mwooooh, dat hoeft niet altijd
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jeroenzulu 7-12-2010 21:47 Print reply
Posts: 354
ja maar buiten warmloper wat zou het nog meer kunnen zijn. het is wel raar dat als ik andere bougie erin draai hij het weer doet

 
Tom96 8-12-2010 10:56 Print reply

Posts: 1719
kijk je ontsteking na?

mischien vals contactje ofzo.



Correct me if im wrong.
 
jeroenzulu 9-12-2010 15:09 Print reply
Posts: 354
ik heb alle draden na gekeken en er is niks mis mee
ik haalde gister bougie eruit en ik zag dat er water druppeltjes opzaten het dreef echt. kvs kan het niet zijn want als ik de dop eraf draai sta er nog druk op. maar het is maar een beetje

 
Maup 9-12-2010 17:45 Print reply

Posts: 4353
Er hoort geen druk op je kvs systeem te staan.
Behalve als je een gesloten systeem hebt en een stuk gereden hebt.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 9-12-2010 18:00 Print reply

Posts: 9841
dus omdat er druk op je koelsysteem staat kan het niet zo zijn dat het juist die druk is die de koelvloeistof je verbrandingsruimte inperst?

 
Too cool for school!
jeroenzulu 9-12-2010 21:32 Print reply
Posts: 354
jah daar was ik net achtergekomen heel mijn krukas holte stond vol met kvs

dus ik heb andere cilinder erop geknalt

maar nou wil die nog niet lopen buiten cilinder vonkt hij wel maar in de cilinder eigelijk het zelfde ik heb het water eruit gehaald maar ik denk dat er nog een beetje in zit maar hoe gaat dat eruit?
 
leonmt5 9-12-2010 22:32 Print reply

Posts: 799
met remmenreiniger en een blaaspistool, daarna wel ff je big end smeren. niet in de oliekanalen spuiten die naar de lagers heen gaan.
wel een beetje olie in de kanalen laten lopen ( paar druppels dus geen liter ).

is er niet iets met je ontsteking?? je omschrijft namelijk dat hij ploft, en dat is normaal gesproken de ontsteking.
dus haal een nieuwe bougie en kijk of hij vonkt. als hij dan nog ploft is er iets met je ontsteking.


Dit bericht is gewijzigd door leonmt5 op 9-12-2010 om 22:34 uur.
 
bert : bezopen en rijd toch.
jeroenzulu 9-12-2010 22:37 Print reply
Posts: 354
hij doet gewoon helemaal niks hij ploft niet eens meer hij word alleen maar nat en maak niet uit wat voor bougie ik erin doe hij vonkt buiten de kop maar erin niet. en mijn vlotter bleef net hangen voordat ik cilinder erop deed en toen was ook heel de krukas holte vol gelopen met benzine dat was ik ook vergeten te zeggen.

Dit bericht is gewijzigd door jeroenzulu op 9-12-2010 om 22:39 uur.
 
tsxhunter 9-12-2010 22:38 Print reply

Posts: 9332
verzopen? anders is er tog echt iets mis met je ontsteking dat kan de bougiedop zijn, de bougiekabel, bobine, cdi, bedrading en dat wat daar achter je vliegwil zit
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.

Dit topic is 3148 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved