Floris-tsx |
7-12-2010 20:23 |
 Posts: 3225 |
Ik weet niet waarom jij m niet bij de bromboer hebt laten staan?
Wat heb je met hun advies gedaan? Heb je daadwerkelijk een warmloper gehad en heb je ook inderdaad minder compressie dan je nodig moet hebben?
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
jeroenzulu |
7-12-2010 20:35 |
Posts: 354 |
omdat brommer boer duur is.
ik heb weinig advies gekregen die kerel die over brommers ga was er niet. maar er was zon kerel die vond dat die weinig compressie had maar die doet niks met brommers maar ik vond het wel gaan.
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
7-12-2010 20:46 |
 Posts: 1531 |
het eerste wat je doet als je een warmloper hebt gehad is toch cilinder er afhalen en kijken wat loos is?
doe dat dan even en vertel ons wat je in die cilinderwand ziet
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
jeroenzulu |
7-12-2010 20:51 |
Posts: 354 |
ik geloof gewoon echt niet dat het warmloper is want hij heeft gewoon compressie en toen was het -5 en ik had er net antivries in gedaan en cilinder was beetje warm. en anders had de bougie niet nat geworden. als hij loopt doet hij het gewoon maar zodra hij koud is doet hij het niet. zou het misschien komen omdat bougie te koud is want hij heeft buiten gestaan en die die ene bougie die er nu in zit die heeft heel de dag in mn jas binnen gezeten. misschien een idee?
Dit bericht is gewijzigd door jeroenzulu op 7-12-2010 om 20:52 uur.
Dit bericht is gewijzigd door jeroenzulu op 7-12-2010 om 20:52 uur.
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
7-12-2010 20:54 |
 Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
ik geloof gewoon echt niet dat het warmloper is want hij heeft gewoon compressie en toen was het -5 en ik had er net antivries in gedaan. en anders had de bougie niet nat geworden. als hij loopt doet hij het gewoon maar zodra hij koud is doet hij het niet. zou het misschien komen omdat bougie te koud is want hij heeft buiten gestaan en die die ene bougie die er nu in zit die heeft heel de dag in mn jas binnen gezeten. misschien een idee?
Dit bericht is gewijzigd door jeroenzulu op 7-12-2010 om 20:52 uur.
mijn mt is ook warmgelopen, terwijl hij daarna nogsteeds meer compressie had dan mijn andere brommer (die net een nieuwe cilinder heeft).
maar met een warmgelopen cilinder moet hij het alsnog altijd doen, tenminste dat was bij mij het geval.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Royal Club |
7-12-2010 21:04 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]
mijn mt is ook warmgelopen, terwijl hij daarna nogsteeds meer compressie had dan mijn andere brommer (die net een nieuwe cilinder heeft).
maar met een warmgelopen cilinder moet hij het alsnog altijd doen, tenminste dat was bij mij het geval.
mwooooh, dat hoeft niet altijd
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
jeroenzulu |
7-12-2010 21:47 |
Posts: 354 |
ja maar buiten warmloper wat zou het nog meer kunnen zijn. het is wel raar dat als ik andere bougie erin draai hij het weer doet
|
|
|
|
Tom96 |
8-12-2010 10:56 |
 Posts: 1719 |
kijk je ontsteking na?
mischien vals contactje ofzo.
Correct me if im wrong.
|
|
|
|
jeroenzulu |
9-12-2010 15:09 |
Posts: 354 |
ik heb alle draden na gekeken en er is niks mis mee
ik haalde gister bougie eruit en ik zag dat er water druppeltjes opzaten het dreef echt. kvs kan het niet zijn want als ik de dop eraf draai sta er nog druk op. maar het is maar een beetje
|
|
|
|
Maup |
9-12-2010 17:45 |
 Posts: 4353 |
Er hoort geen druk op je kvs systeem te staan.
Behalve als je een gesloten systeem hebt en een stuk gereden hebt.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
9-12-2010 18:00 |
 Posts: 9841 |
dus omdat er druk op je koelsysteem staat kan het niet zo zijn dat het juist die druk is die de koelvloeistof je verbrandingsruimte inperst?
|
|
Too cool for school! |
|
jeroenzulu |
9-12-2010 21:32 |
Posts: 354 |
jah daar was ik net achtergekomen heel mijn krukas holte stond vol met kvs
dus ik heb andere cilinder erop geknalt
maar nou wil die nog niet lopen buiten cilinder vonkt hij wel maar in de cilinder eigelijk het zelfde ik heb het water eruit gehaald maar ik denk dat er nog een beetje in zit maar hoe gaat dat eruit?
|
|
|
|
leonmt5 |
9-12-2010 22:32 |
 Posts: 799 |
met remmenreiniger en een blaaspistool, daarna wel ff je big end smeren. niet in de oliekanalen spuiten die naar de lagers heen gaan.
wel een beetje olie in de kanalen laten lopen ( paar druppels dus geen liter ).
is er niet iets met je ontsteking?? je omschrijft namelijk dat hij ploft, en dat is normaal gesproken de ontsteking.
dus haal een nieuwe bougie en kijk of hij vonkt. als hij dan nog ploft is er iets met je ontsteking.
Dit bericht is gewijzigd door leonmt5 op 9-12-2010 om 22:34 uur.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
jeroenzulu |
9-12-2010 22:37 |
Posts: 354 |
hij doet gewoon helemaal niks hij ploft niet eens meer hij word alleen maar nat en maak niet uit wat voor bougie ik erin doe hij vonkt buiten de kop maar erin niet. en mijn vlotter bleef net hangen voordat ik cilinder erop deed en toen was ook heel de krukas holte vol gelopen met benzine dat was ik ook vergeten te zeggen.
Dit bericht is gewijzigd door jeroenzulu op 9-12-2010 om 22:39 uur.
|
|
|
|
tsxhunter |
9-12-2010 22:38 |
 Posts: 9332 |
verzopen? anders is er tog echt iets mis met je ontsteking  dat kan de bougiedop zijn, de bougiekabel, bobine, cdi, bedrading en dat wat daar achter je vliegwil zit
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|