gisteren had ik in mn brommert mn nieuwe malossi 70 zuiger gemikt...hij zit er goed in ...maar nou wilde ik em dus starten...dus choke aan....nou...startte goed...minder herrie..tikt niet meer...
en nou ging ik dus gisteravond nog inrije maar toen kwamen er rare verschijnselen aan het licht ...
hij loopt niet goed stationair...valt uit...hij trekt pas bij 4k tpm...onder de 4k is het zon bwooaaaaaaaap geluid...echt vaag...
om em nog een beetje stationair te laten lopen heb ik de schroef helemaal ingedraaid...en als ik mn gas dan los liet, vanaf 6k (hoger ga ik nog nie) dan blijft ie in zn toeren hangen...dat is kleine-sproeier verschijnsel...
vanochtend wilde ik em starten...en als ie koud is dan start ie goed...kmoet dan wel meteen mn choke uit zetten en boven de 4k wegrije...
dat ie zo goed start lijkt weer op grotesproeier verschijnsel...of het komt door de compressie..
met de nieuwe zuiger heb ik aanzienlijk meer compressie(tenminste als ie koud is...dan ging de kickstarter flink moeilijk)...
zou het door de nieuwe zuiger kunnen komen dat ie zo vaag doet?? kan geen andere oorzaak bedenken...kheb nix aan mn setup gedaan...
trekt ie misschien valse lucht?? ik denk het niet maar het zou kunnen...of doet ie dan weer anders...
of moet ik door de nieuwe zuiger ene grotere of kleinere sproeier hebbe...???? snap ik ook geen logica achter..maar mn ouwe zuiger was helemaal bruin onder de zuigerveren...die waren dus laim...misschien met neie zuiger ander mengsel nodig?? minder benzine ofzo??omdat er meer lucht in de verbrandingsruimte blijft????
help me...zondag moet ie goei rije..
owja...ik dacht misschien omdat ie nog ingereeje moet worre dat ie te weinig power heeft bij lage toeren omdat het dus nog niet op elkaar in gesleten zit (stroevekutzuiger als het ware)...
HELP ME GVD |