Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Opvokken AM6 blokje aprilia RS

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63246 - Opvokken AM6 blokje aprilia RS
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 5824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 1-12-2010 21:49 Print reply

Posts: 13700
http://www.brommerforum.nl/showtopic/63219

Owja, dit topic had je aangemaakt. Had gedacht dat je met jouw achtergrond in de motorsport toch iets meer niveau had.
 
konterbonker 1-12-2010 23:58 Print reply
Posts: 460
Setup wat de meeste am6 / derbi blokken rijden in sport water:

Cilinder: MHR of Metrakit pro race
uitlaat: opmaat
ontsteking: ignitech (aanrader), hpi, etc.
zuiger: i don't know
Carburateur: teruggebuste carbs werken het best

Ik rij zelf met een Honda (check mijn galerij voor foto's), door de meesten is de Honda wel afgeschreven maar heb dit seizoen wel laten zien dat ik met de kop mee kan rijden (optrekken en op rechte stuk hou ik ze makkelijk bij of haal ik ze in.. (heb dit seizoen maar 3 wedstrijden gereden vanwege persoonlijke redenen )

Heb uit deze Honda 15pk gehaald. Nu hebben we aluminium cilinders voor de Honda gehaald, nicasil aangebracht, en verder helemaal bewerkt. Om deze cilinders te kunnen berijden is de slag veranderd zodat ik nu ook AM6 zuigers in kan stoppen. We hebben zuigers van Bidalot gehaald, erg duur maar de meeste vertrouwen hebben we daarin zitten. Ben erg benieuwd wat de resultaten hiervan zijn.

sport water, formule & expi klasses.
Als je kijkt wat voor spullen die erop monteren om vooraan te kunnen rijden mag je of een goede sponser, goed baantje of rijke papa en mama hebben of zoiets dergelijks. Er is vaak (jammergenoeg) 1 gouden regel: de mensen met het meeste geld rijden vaak vooraan.
Ook zorgvuldig omgaan met je racer is een 'must', elke race nieuwe zuiger / zuigerringen erin, alles nameten en controleren...
Ook elke wedstrijd kost 65euro, vervoer erheen moet je regelen, pak, laarzen, handschoenen & goedgekeurd helm kost ook gauw 1000 euro (mits je het zuinig aandoet)

Hoop dat je mij kan bijhouden, het is altijd leuk om meer deelnemers te hebben in de kampioenschap maar mensen die niet eens weten waar de ideale lijn is en meer dan 3x per wedstrijd worden gelapd, ben je een gevaar voorjezelf en op zeker voor anderen.

inbox mij maar voor verdere vragen.......

Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 1-12-2010 om 23:59 uur.
 
Drumsan 2-12-2010 13:24 Print reply

Posts: 1223
Het opvoeren is nog niet eens één.

Er komt ook nog eens onderhoud bij kijken, want je moet zeker een paar keer je zuiger vervangen als ie zoveel toeren draait.

als je dat allemaal moet laten doen wil ik wel eens weten wie je sponsor is.

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 2-12-2010 om 13:25 uur.
 
Royal Club 2-12-2010 15:38 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Het opvoeren is nog niet eens één.

Er komt ook nog eens onderhoud bij kijken, want je moet zeker een paar keer je zuiger vervangen als ie zoveel toeren draait.

als je dat allemaal moet laten doen wil ik wel eens weten wie je sponsor is.

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 2-12-2010 om 13:25 uur.



 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
yamahaman 2-12-2010 16:53 Print reply

Posts: 387
Gewoon een Gianelli Conti eronder en je bent klaar.
 
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei
konterbonker 3-12-2010 6:13 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahaman
Gewoon een Gianelli Conti eronder en je bent klaar.


precies
 
JB1 3-12-2010 9:14 Print reply

Posts: 14881
Het feit dat je het opvokken noemt en niet opfokken heb ik de hoop min of meer al opgegeven.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Drumsan 3-12-2010 16:34 Print reply

Posts: 1223
het kan zijn dat ie voor de lol meedoet, en dan volstaat alleen een snelle uitlaat.

Maar voor mij is de lol er snel af als je telkens op een rondje wordt gezet.

De TZR cup was naar mijn inziens een goed alternatief voor budget racen, hier mocht vrijwel niets aan veranderd worden. De kosten om een beetje een redelijke SOBW-fiets te maken zijn gewoon te hoog voor een normaal persoon (ondanks dat het volgens sobw "betaalbaar" is )

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 3-12-2010 om 16:35 uur.
 
konterbonker 3-12-2010 16:58 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
het kan zijn dat ie voor de lol meedoet, en dan volstaat alleen een snelle uitlaat.

Maar voor mij is de lol er snel af als je telkens op een rondje wordt gezet.

De TZR cup was naar mijn inziens een goed alternatief voor budget racen, hier mocht vrijwel niets aan veranderd worden. De kosten om een beetje een redelijke SOBW-fiets te maken zijn gewoon te hoog voor een normaal persoon (ondanks dat het volgens sobw "betaalbaar" is )

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 3-12-2010 om 16:35 uur.


dat is de motto van de SOBW, betaalbaar racen..

een voorbeeld waarom we hier niet eens mij zijn (ik en mijn pa):
velgen worden geheel vrijgegeven, dus er worden met velgen gereden van niet alleen circuitfietsen zoals de Honda RS125 maar ook van marchesini, marvic, PVM etc. allemaal onderdelen wat bijna netzo duur is als een nieuwe brommer...

SOBW zegt, dit is niet te controleren, wat wel wielen zijn die uit een straatbrommer komen en speciale wielen...

Wel raar.. dan stel je toch een minimaal gewicht of zoiets dergelijks? maarja..
 

Dit topic is 5824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved