Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Opvokken AM6 blokje aprilia RS

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 874 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63246 - Opvokken AM6 blokje aprilia RS
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5823 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-12-2010 20:13 Print reply

Posts: 9841
tegen de tijd dat jij weet hoe je een brommer snel krijgt ben je 10 jaar verder. en ik ben heel serieus. het kost gewoon 10 jaar oefenen en kutten om het te begrijpen, als je tenminste niet achterlijk bent.

Leg je de lat niet te hoog?
 
Too cool for school!
Frysk 1-12-2010 20:18 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
tegen de tijd dat jij weet hoe je een brommer snel krijgt ben je 10 jaar verder. en ik ben heel serieus. het kost gewoon 10 jaar oefenen en kutten om het te begrijpen, als je tenminste niet achterlijk bent.

Leg je de lat niet te hoog?


inderdaad, het meeste leer je nog altijd van trial and error..
 
giggitybyte
kpotmake 1-12-2010 20:18 Print reply

Posts: 3065
'sneller maken' van een brommer is niet iets wat je van de een op de andere dag leert

tuurlijk, iedereen kan wel een snelle uitlaat en snelle cilinder monteren, maar dingen als cilinderkoppen aanpassen, cilinders tunen moet je zoiezo een paar keer met wat ouwe brommers hebben gedaan voordat je er echt iets mee kunt bereiken

en op internet is echt MEER dan genoeg informatie te vinden, er staat zo verschrikkelijk veel leesvoer op, als je maar even de tijd neemt om ernaar te zoeken

leren en proberen
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
mau_k 1-12-2010 20:18 Print reply
Posts: 20
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
tegen de tijd dat jij weet hoe je een brommer snel krijgt ben je 10 jaar verder. en ik ben heel serieus. het kost gewoon 10 jaar oefenen en kutten om het te begrijpen, als je tenminste niet achterlijk bent.

Leg je de lat niet te hoog?


kan iemand gewoon een lijstje geven met zeggen welke onderdelen erop moeten om sneller te maken. dna koop ik die en laat ik die gewoon monteren.


 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 1-12-2010 20:22 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mau_k
[...]


kan iemand gewoon een lijstje geven met zeggen welke onderdelen erop moeten om sneller te maken. dna koop ik die en laat ik die gewoon monteren.



dat kan iemand waarschijnlijk wel, maar zullen ze niet doen
zoals gezegd, ga zelf eens op onderzoek uit. het word hier niet voor je voorgekauwd.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Danny_H 1-12-2010 20:23 Print reply

Posts: 333
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mau_k
[...]


kan iemand gewoon een lijstje geven met zeggen welke onderdelen erop moeten om sneller te maken. dna koop ik die en laat ik die gewoon monteren.




Je zegt zelf dat je in de racerij zit,
is daar niet een slimmerik bij die jouw (team) machines onderhoud.
Die kan je waarschijnlijk veel verder helpen.
 
kpotmake 1-12-2010 20:25 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mau_k
[...]


kan iemand gewoon een lijstje geven met zeggen welke onderdelen erop moeten om sneller te maken. dna koop ik die en laat ik die gewoon monteren.



ik heb laatst zo een mooie website gevonden, ze noemen het 'goegel' of zoiets?

kun je allemaal mooie spulletjes mee opzoeken! en dat binnen een paar seconden!!

techniek van tegenwoordig..
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Ozz 1-12-2010 20:28 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mau_k
[...]


kan iemand gewoon een lijstje geven met zeggen welke onderdelen erop moeten om sneller te maken. dna koop ik die en laat ik die gewoon monteren.





Er zijn zoveel onderdelen die je er op kan zetten, maar waar leg jij je eisen. Wil jij hem zo snel hebben dat de betrouwbaarheid er onder lijdt?
Moet het betaalbaar blijven? Wil je het zelf doen? Wat wil je er aan veranderen? Welke klasse wil je rijden? (50cc 12mmcarb) etcetc

Voor welke merken wil je gaan, welke hebben jouw voorkeur

Er zijn zoveel vragen waar je zoiezo eerst naar moet kijken. Daarna ga je kijken naar projecten, wat gebruiken zij er bij. En misschien kan je ze zelf mailen voor Do's en Don'ts.

Probeer een beetje creatief te zijn.

Omdat je vaak al een brommers sleutel, neem ik aan dat je begrijp hoe alles werkt.
Dan ga je bedenken, wat voor onderdelen hebben ze om een brommer sneller te laten lopen.

Ik zelf zou in de inlaat beginnen, gewoon het hele proces doorgaan.

Carb, Spruitstuk, Cilinder, Zuiger, Slag, Uitlaat. Etcetc
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
kenny77 1-12-2010 20:30 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mau_k
[...]
kan iemand gewoon een lijstje geven met zeggen welke onderdelen erop moeten om sneller te maken. dna koop ik die en laat ik die gewoon monteren.


Keiji zei de cilinder al.

je bent gebonden aan een 12mm carbje, kan je zoeken welke daarvoor geschikt is.
uitlaat laat je maken , opmaat uitlaat even googelen en je krijgt genoeg mensen die zo'n ding in elkaar kunnen bakken.

ontsteking hpi, malossi, thyron, een programmerbare ofzo, op het kreidler forum staat een heel mooi topic van 25pagina's met aanbevelingen, genoeg voor een paar uur lees plezier..
versnellingsbak als je geld hebt een van metrakit, etc...
inlaat set ook googelen welke je voor een 12mm nodig hebt. (waarschijnlijk is origineel met carbonnen plaatjes al genoeg)

krukas, ook googelen, doppler, rito, what ever...

En dan laat je de onderdelen door een ervaren iemand in elkaar rutsen.

en dan het frame gedeelte nog...



 
Ozz 1-12-2010 20:34 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Keiji zei de cilinder al.

je bent gebonden aan een 12mm carbje, kan je zoeken welke daarvoor geschikt is.
uitlaat laat je maken , opmaat uitlaat even googelen en je krijgt genoeg mensen die zo'n ding in elkaar kunnen bakken.

ontsteking hpi, malossi, thyron, een programmerbare ofzo, op het kreidler forum staat een heel mooi topic van 25pagina's met aanbevelingen, genoeg voor een paar uur lees plezier..
versnellingsbak als je geld hebt een van metrakit, etc...
inlaat set ook googelen welke je voor een 12mm nodig hebt. (waarschijnlijk is origineel met carbonnen plaatjes al genoeg)

krukas, ook googelen, doppler, rito, what ever...

En dan laat je de onderdelen door een ervaren iemand in elkaar rutsen.

en dan het frame gedeelte nog...






Genoeg te doen

 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
Royal Club 1-12-2010 20:43 Print reply

Posts: 60390
Ja, als je 3 hersencellen hebt is dat prima te doen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-12-2010 20:44 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mau_k
[...]


kan iemand gewoon een lijstje geven met zeggen welke onderdelen erop moeten om sneller te maken. dna koop ik die en laat ik die gewoon monteren.




met zo'n mentaliteit zul je altijd achteraan rijden

motoren opvoeren is niet een kwestie van maar even alle 'snelle' onderdelen eropzetten en dan is de uitkomst de optelsom van al die onderdelen

tunen moet je... en tunen is een woord wat heel veel mensen niet begrijpen, maar het betekent niets minder dan het op elkaar afstemmen van je onderdelen. Dat betekent dus vanuit een bepaald doel (vermogensgebied, vermogenspieken etc etc) gaan berekenen/beredeneren wat voor onderdelen je nodig hebt, dus hoe die eruit moeten zien (qua timing etc etc) dat heeft op zijn beurt weer invloed op de bewerking van alle andere onderdelen en zo werkt het hele gebeuren op elkaar door. alles hangt samen met elkaar, en willekeurig dingen aan elkaar schroeven is vast sneller dan origineel, maar de mensen met verstand zwaaien wel elk rondje dat ze je opnieuw inhalen.

Het verstand wat je moet hebben om te weten hoe je zoiets doet heb je niet zomaar. dat kost écht veel tijd en ervaring (en dus geld).

Hartstikke leuk dat je je brommer op zo'n manier wilt opvoeren, maar ga dan niet zitten ijlen dat je in de sobw kunt meerijden.
Ga dan gewoon lekker op straat alluhhz MHR jeweettoch showen.

 
Too cool for school!
Floris-tsx 1-12-2010 20:50 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mau_k
[...]


kan iemand gewoon een lijstje geven met zeggen welke onderdelen erop moeten om sneller te maken. dna koop ik die en laat ik die gewoon monteren.




-uitlaat
-carb
-luchtfilter
-cilinder
-malossilucht
-bougievonkjes van MHR
-powerband

Dude........
Ga gewoon lezen.
Begin hier eens:
http://www.kreidler....mp;highlight=#184365
http://www.kreidler....iewtopic.php?t=22419

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 1-12-2010 om 21:02 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
StineZ 1-12-2010 21:01 Print reply
Posts: 571
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994

-malossilucht




Smaakt dat lekkerder dan ofso? xD

lol Misschien kan je wat leuks met die filter doen een projectje van een fan derin heb ik volgens mij wel is gezien. Kan niet meer vinden maar bestaat volgens mij wel
 
Turbokit
Error1991 1-12-2010 21:21 Print reply

Posts: 939
zoek/lees alsjeblieft eens wat topics door, kijk wat je eisen zijn en wat andere mensen te vertellen hebben en dan kijken wat setup je gaat worden. iedereen hier kan je wel een lijstje geven maar dat zal bij iedereen verschillen. als je geen zin heb je erin te interesseren verdoe je (en onze) tijd dan niet, spaar 2000 piek bij elkaar, breng em met je luie poepgat naar een tuner, ben je ook klaar
 

Dit topic is 5823 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved