Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 72cc kit voor pbr/dax

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 855 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63243 - 72cc kit voor pbr/dax
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fluppy123 1-12-2010 14:43 Print topicpost
Posts: 62
ik kreeg overlaatst de vraag of een 72cc kit voor op een pbr veel verschil maakt op snelheid? en eigenlijk kon ik hier niet goed op antwoorden omdat ik niet zo thuis ben ik dat 4takt wereldtje.

de vraag was eigenlijk of het mogelijk was om een 72cc te steken, en toch +- 50 per uur te rijden, maar wel een pak beter optrekken

maar nu wil ik het toch graag weten ^^

rijdt een 72cc veel sneller
en welke specificaties heeft de motor?
en heeft hij echt zoveel meer power dan een 50cc?
 

Ozz 1-12-2010 14:46 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fluppy123
ik kreeg overlaatst de vraag of een 72cc kit voor op een pbr veel verschil maakt op snelheid? en eigenlijk kon ik hier niet goed op antwoorden omdat ik niet zo thuis ben ik dat 4takt wereldtje.

de vraag was eigenlijk of het mogelijk was om een 72cc te steken, en toch +- 50 per uur te rijden, maar wel een pak beter optrekken

maar nu wil ik het toch graag weten ^^

rijdt een 72cc veel sneller
en welke specificaties heeft de motor?
en heeft hij echt zoveel meer power dan een 50cc?



Waarschijnlijk zal je hoe dan ook minstens 10 km harder lopen, omda je anders dikke overtoeren hebt. Wat je blokje niet fijn zal vinden.

Specificaties zijn meestal op internet te vinden...

Heeft wel meer power natuurlijk, al helemaal als je hem erg licht ga zitten vertanden^^
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
dirktimmer 1-12-2010 15:29 Print reply

Posts: 1737
als je de originele kop houdt valt dat overtoeren draaien wel mee, de antwoorden hierboven slaan allemaal op 2-takt...

dus meer koppel wegens meer cc's, maar niet veel meer toeren, dus weinig hogere top.

je kunt hem met 72cc zwaarder vertanden omdat hij het blijft trekken, daardoor ga je harder.
 
Ozz 1-12-2010 15:46 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
als je de originele kop houdt valt dat overtoeren draaien wel mee, de antwoorden hierboven slaan allemaal op 2-takt...

dus meer koppel wegens meer cc's, maar niet veel meer toeren, dus weinig hogere top.

je kunt hem met 72cc zwaarder vertanden omdat hij het blijft trekken, daardoor ga je harder.




Ja, heb ik ook het meeste ervaring over, maar het principe lijkt mij gelijk te blijven. Hoewel het met 4 tact in mindere mate is.

Je kunt hem zwaarder vertanden maar daardoor rijd hij ook harder, en dat is wat hij niet wilt doen.

En als je de originele kop heb, moetje hem danniet uitdraaien? :S. Zou niet weten hoe dat gaat met 4 tact....
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
Mikf 1-12-2010 16:03 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
[...]




Ja, heb ik ook het meeste ervaring over, maar het principe lijkt mij gelijk te blijven. Hoewel het met 4 tact in mindere mate is.

Je kunt hem zwaarder vertanden maar daardoor rijd hij ook harder, en dat is wat hij niet wilt doen.

En als je de originele kop heb, moetje hem danniet uitdraaien? :S. Zou niet weten hoe dat gaat met 4 tact....


Er kan gewoon een 72cc cilinder gekocht worden voor een 50 kop
 
fluppy123 2-12-2010 18:43 Print reply
Posts: 62
dus als ik het goed begrijp gaat hij vooral sneller optrekken, maar niet persee heel veel sneller rijden?

en de specificaties vindt ik niet direct hoor.
http://www.daxdodo.c...mp;products_id=10892
hier staan niet echt specificaties zoals kw

alvast merci voor de reacties!
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-12-2010 18:46 Print reply

Posts: 9841
ik zou gewoon de zwaarste cilinder eropgooien die er te krijgen is en een geniale snelheidsbegrenzer maken, zodat dat ding onderhand stationair zn maximumsnelheid haalt.

in elk ander geval is het erg moeilijk om heel hard op te trekken en toch sloom te rijden.... dat werkt gewoon niet zo.

 
Too cool for school!
jr customs 2-12-2010 18:51 Print reply

Posts: 1057
met standaard vertanding en 72cc tik ik soms de 90 aan met mijn ss maar tussen de 75 en 80 rijdt hij chill, als je een begrenzende cdi hebt kan je die begensd laten en er een andere cilinder opgooien, dan heb je wel de kracht maar niet de snelheid
 
fluppy123 2-12-2010 19:36 Print reply
Posts: 62
ah ok.
dus al hij gewoon een nieuwe cilinder zou steken, en dus niets aan carb en cdi veranderd zal hij gewoon 50 blijven rijden (of 55-60) maakt al niet veel uit. maar allesinds niet sneller


 
Mikf 2-12-2010 19:38 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fluppy123
ah ok.
dus al hij gewoon een nieuwe cilinder zou steken, en dus niets aan carb en cdi veranderd zal hij gewoon 50 blijven rijden (of 55-60) maakt al niet veel uit. maar allesinds niet sneller




Carb moet je sowieso wel afstellen met nieuwe (grotere) cilinder.
 
jr customs 2-12-2010 20:17 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fluppy123
ah ok.
dus al hij gewoon een nieuwe cilinder zou steken, en dus niets aan carb en cdi veranderd zal hij gewoon 50 blijven rijden (of 55-60) maakt al niet veel uit. maar allesinds niet sneller





ik weet niet of hij een begrensde cdi heeft anders klopt het wel, je moet idd ook de sproeier aanpassen maar dat spreekt voor zich.
 

Dit topic is 4539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved