Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - witte rook uit uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63238 - witte rook uit uitlaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 18290 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 30-11-2010 21:27 Print topicpost

Posts: 1234
Ik heb vandaag me honda mt5 eindelijk weer is aan de praat gekregen nadat ik er andere lagers en keerringen+ander linker carter erin heb gezet.

En nu starte ik hem net effe en hij begon best wel aardig te roken, kon niet goed beoordelen of dit blauwe of witte rook was. Leek me eerder witte rook. Dus dan zou je zeggen met witte rook zit je krukaskeerring niet goed/lek. Maar ik weet zeker dat de keerring er goed inzit.

Als ik ong 10 km heb gereden, en dat de motor dus goed warm is, wordt het roken wel minder maar blijft wel beetje wit roken(lijkt) . Komt dit gewoon door het koude weer of moet ik toch weer aan die keerring gaan denken?
 
!!2 takt!!

Hells Hobbit 30-11-2010 21:32 Print reply

Posts: 1793
gewoon flink door rijden en over tijdje je olie nog ns pijlen.

met dit weer is roken opzich niet vreemd, bovendien is het een 2t dus zal altijd wat pluimen.
 
Robin 1993 30-11-2010 21:34 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
gewoon flink door rijden en over tijdje je olie nog ns pijlen.

met dit weer is roken opzich niet vreemd, bovendien is het een 2t dus zal altijd wat pluimen.


Ja indd, ik hou komende tijd me niveau effe in de gaten. Moet ik dit dan over een maand controleren ofzo?
 
!!2 takt!!
Ruben2311 30-11-2010 21:35 Print reply

Posts: 1055
licht eraan hoeveel je rijd natuurlyk
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]


Ja indd, ik hou komende tijd me niveau effe in de gaten. Moet ik dit dan over een maand controleren ofzo?


 
Half the strokes, double the power!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-11-2010 21:35 Print reply

Posts: 9841
witte rook is dat er een nieuwe paus is gekozen toch?

rook kan maar een paar dingen zijn bij een luchtgekoelde brommer; olie, olie, brandstof, condens.

Peil je bakolie, zolang dat niet zakt is dat het niet.
Je weet hoeveel je smeert, en als ie daarvan rookt is er niets aan de hand.
Kan ook nog onverbrande brandstof zijn die gewoon staat te dampen in je uitlaat (of je demperwol! check ook eens zonder demper)

en dan de condens met dit koude weer... mijn auto staat ook continu te pluimen en het boeit me niet eens meer wat het is...maar het is vast de kou.

even systematisch oorzaken gaan uitsluiten dus

 
Too cool for school!
Robin 1993 30-11-2010 21:39 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
witte rook is dat er een nieuwe paus is gekozen toch?

rook kan maar een paar dingen zijn bij een luchtgekoelde brommer; olie, olie, brandstof, condens.

Peil je bakolie, zolang dat niet zakt is dat het niet.
Je weet hoeveel je smeert, en als ie daarvan rookt is er niets aan de hand.
Kan ook nog onverbrande brandstof zijn die gewoon staat te dampen in je uitlaat (of je demperwol! check ook eens zonder demper)

en dan de condens met dit koude weer... mijn auto staat ook continu te pluimen en het boeit me niet eens meer wat het is...maar het is vast de kou.

even systematisch oorzaken gaan uitsluiten dus




Oke, Ik heb toevallig ook een nieuwe cilinder erop gezet (airsel 70cc) van opvoeren.nl en daar kreeg ik ook een tube AGIP inrijolie bij ofzo, het scheen dat je die halve tube per tank erin moest gooien. En het is een tub van ong 20cm lang. Kan dit toevallig ook niet de oorzaak zijn van dat roken? mischien is het een special soort olie ofzo
 
!!2 takt!!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-11-2010 21:42 Print reply

Posts: 9841
dat zou zomaar de oorzaak kunnen zijn ja.

 
Too cool for school!
ErikVerkade 30-11-2010 21:42 Print reply

Posts: 980
t kan heel goed zijn dat die olie rookt omdat het niet goed verbrand
dat doen ze zodat het beter blijft smeren
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Robin 1993 30-11-2010 21:44 Print reply

Posts: 1234
oke, naja we gaan het in de gaten houden. Als het oliepeil zakt dat weet ik waar het aanligt, zoniet dan kan het waarschijnlijk geen kwaad.

bedankt voor de tips
 
!!2 takt!!
Marcooow 30-11-2010 21:45 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



Oke, Ik heb toevallig ook een nieuwe cilinder erop gezet (airsel 70cc) van opvoeren.nl en daar kreeg ik ook een tube AGIP inrijolie bij ofzo, het scheen dat je die halve tube per tank erin moest gooien. En het is een tub van ong 20cm lang. Kan dit toevallig ook niet de oorzaak zijn van dat roken? mischien is het een special soort olie ofzo


inrijolie? nog nooit van gehoord

flikker die tube gewoon weg. je moet met een nieuwe cilinder gewoon inrijden niet een of andere kut tube met prut in je tank flikker
 
faster than a bullet!
Robin 1993 30-11-2010 21:46 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


inrijolie? nog nooit van gehoord

flikker die tube gewoon weg. je moet met een nieuwe cilinder gewoon inrijden niet een of andere kut tube met prut in je tank flikker



naja, kreeg het gratis bij, dacht: alles wat gratis is niet weigeren
 
!!2 takt!!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-11-2010 21:47 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


inrijolie? nog nooit van gehoord

flikker die tube gewoon weg. je moet met een nieuwe cilinder gewoon inrijden niet een of andere kut tube met prut in je tank flikker


mee eens. inrijolie is onzinspul. Als er iets goed is voor inrijden is het wel slijtage, en daar zorgt extra olie niet zo gauw voor. Gewoon goed warmrijden en zorgen voor voldoende smering. dan het gas erop.
bwoap. zuigerveertjes meteen ingesleten zonder dat je wand glad wordt.


 
Too cool for school!
Robin 1993 30-11-2010 21:50 Print reply

Posts: 1234
dacht al, ka nooit goede kwaliteit zijn als het gratis is
 
!!2 takt!!
Marcooow 30-11-2010 21:57 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


mee eens. inrijolie is onzinspul. Als er iets goed is voor inrijden is het wel slijtage, en daar zorgt extra olie niet zo gauw voor. Gewoon goed warmrijden en zorgen voor voldoende smering. dan het gas erop.
bwoap. zuigerveertjes meteen ingesleten zonder dat je wand glad wordt.




het is toch ook zo dat je geen extra olie bij de benzine moet doen met inrijden toch

je moest met inrijden toch wat rijker zetten
 
faster than a bullet!
Robin 1993 30-11-2010 22:00 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


het is toch ook zo dat je geen extra olie bij de benzine moet doen met inrijden toch

je moest met inrijden toch wat rijker zetten



ja iets grotere sproeier erin douwen indd en je hoeft indd eigenlijk niet eens meer olie erin te doen,
 
!!2 takt!!
Paul de Salmiakbal 30-11-2010 22:01 Print reply

Posts: 5285
Je hoeft hem helemaal niet rijker af te stellen, hij moet gewoon optimaal afgesteld staan, of je nou aan het inrijden bent of niet.
 

Dit topic is 18290 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved