Hells Hobbit |
30-11-2010 21:32 |
Posts: 1793 |
gewoon flink door rijden en over tijdje je olie nog ns pijlen.
met dit weer is roken opzich niet vreemd, bovendien is het een 2t dus zal altijd wat pluimen.
|
|
|
|
Robin 1993 |
30-11-2010 21:34 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hells Hobbit
gewoon flink door rijden en over tijdje je olie nog ns pijlen.
met dit weer is roken opzich niet vreemd, bovendien is het een 2t dus zal altijd wat pluimen.
Ja indd, ik hou komende tijd me niveau effe in de gaten. Moet ik dit dan over een maand controleren ofzo?
|
|
!!2 takt!! |
|
Ruben2311 |
30-11-2010 21:35 |
Posts: 1055 |
licht eraan hoeveel je rijd natuurlyk Quote: Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]
Ja indd, ik hou komende tijd me niveau effe in de gaten. Moet ik dit dan over een maand controleren ofzo?
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
30-11-2010 21:35 |
Posts: 9841 |
witte rook is dat er een nieuwe paus is gekozen toch?
rook kan maar een paar dingen zijn bij een luchtgekoelde brommer; olie, olie, brandstof, condens.
Peil je bakolie, zolang dat niet zakt is dat het niet.
Je weet hoeveel je smeert, en als ie daarvan rookt is er niets aan de hand.
Kan ook nog onverbrande brandstof zijn die gewoon staat te dampen in je uitlaat (of je demperwol! check ook eens zonder demper)
en dan de condens met dit koude weer... mijn auto staat ook continu te pluimen en het boeit me niet eens meer wat het is...maar het is vast de kou.
even systematisch oorzaken gaan uitsluiten dus
|
|
Too cool for school! |
|
Robin 1993 |
30-11-2010 21:39 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
witte rook is dat er een nieuwe paus is gekozen toch?
rook kan maar een paar dingen zijn bij een luchtgekoelde brommer; olie, olie, brandstof, condens.
Peil je bakolie, zolang dat niet zakt is dat het niet.
Je weet hoeveel je smeert, en als ie daarvan rookt is er niets aan de hand.
Kan ook nog onverbrande brandstof zijn die gewoon staat te dampen in je uitlaat (of je demperwol! check ook eens zonder demper)
en dan de condens met dit koude weer... mijn auto staat ook continu te pluimen en het boeit me niet eens meer wat het is...maar het is vast de kou.
even systematisch oorzaken gaan uitsluiten dus
Oke, Ik heb toevallig ook een nieuwe cilinder erop gezet (airsel 70cc) van opvoeren.nl en daar kreeg ik ook een tube AGIP inrijolie bij ofzo, het scheen dat je die halve tube per tank erin moest gooien. En het is een tub van ong 20cm lang. Kan dit toevallig ook niet de oorzaak zijn van dat roken? mischien is het een special soort olie ofzo
|
|
!!2 takt!! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
30-11-2010 21:42 |
Posts: 9841 |
dat zou zomaar de oorzaak kunnen zijn ja.
|
|
Too cool for school! |
|
ErikVerkade |
30-11-2010 21:42 |
Posts: 980 |
t kan heel goed zijn dat die olie rookt omdat het niet goed verbrand
dat doen ze zodat het beter blijft smeren
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
Robin 1993 |
30-11-2010 21:44 |
Posts: 1234 |
oke, naja we gaan het in de gaten houden. Als het oliepeil zakt dat weet ik waar het aanligt, zoniet dan kan het waarschijnlijk geen kwaad.
bedankt voor de tips
|
|
!!2 takt!! |
|
Marcooow |
30-11-2010 21:45 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]
Oke, Ik heb toevallig ook een nieuwe cilinder erop gezet (airsel 70cc) van opvoeren.nl en daar kreeg ik ook een tube AGIP inrijolie bij ofzo, het scheen dat je die halve tube per tank erin moest gooien. En het is een tub van ong 20cm lang. Kan dit toevallig ook niet de oorzaak zijn van dat roken? mischien is het een special soort olie ofzo
inrijolie? nog nooit van gehoord
flikker die tube gewoon weg. je moet met een nieuwe cilinder gewoon inrijden niet een of andere kut tube met prut in je tank flikker
|
|
faster than a bullet! |
|
Robin 1993 |
30-11-2010 21:46 |
Posts: 1234 |
|
|
!!2 takt!! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
30-11-2010 21:47 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
inrijolie? nog nooit van gehoord
flikker die tube gewoon weg. je moet met een nieuwe cilinder gewoon inrijden niet een of andere kut tube met prut in je tank flikker
mee eens. inrijolie is onzinspul. Als er iets goed is voor inrijden is het wel slijtage, en daar zorgt extra olie niet zo gauw voor. Gewoon goed warmrijden en zorgen voor voldoende smering. dan het gas erop.
bwoap. zuigerveertjes meteen ingesleten zonder dat je wand glad wordt.
|
|
Too cool for school! |
|
Robin 1993 |
30-11-2010 21:50 |
Posts: 1234 |
dacht al, ka nooit goede kwaliteit zijn als het gratis is
|
|
!!2 takt!! |
|
Marcooow |
30-11-2010 21:57 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
mee eens. inrijolie is onzinspul. Als er iets goed is voor inrijden is het wel slijtage, en daar zorgt extra olie niet zo gauw voor. Gewoon goed warmrijden en zorgen voor voldoende smering. dan het gas erop.
bwoap. zuigerveertjes meteen ingesleten zonder dat je wand glad wordt.
het is toch ook zo dat je geen extra olie bij de benzine moet doen met inrijden toch
je moest met inrijden toch wat rijker zetten
|
|
faster than a bullet! |
|
Robin 1993 |
30-11-2010 22:00 |
|
Paul de Salmiakbal |
30-11-2010 22:01 |
Posts: 5285 |
Je hoeft hem helemaal niet rijker af te stellen, hij moet gewoon optimaal afgesteld staan, of je nou aan het inrijden bent of niet.
|
|
|
|