Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tzr pakt niet op

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1212 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63227 - Tzr pakt niet op
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KevRat 29-11-2010 17:52 Print topicpost

Posts: 157
Hallo,

Heb een probleem met mijn brommer. Als ik hem probeer te starten pakt die niet goed op. Hij slaat wel een paar keer aan maar blijft niet draaien. Kan hem nu alleen niet aanlopen, want er ligt sneeuw Maar hij zou gewoon met de elektrische moeten starten. Hij draait wel mooi rond. Bougie vonkt. Alleen hij pakt niet op. Iemand enig idee?
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.

Apenzoon 29-11-2010 17:54 Print reply

Posts: 303
is dat ineens gekomen, of heb je wat aan je brommer veranderd?
 
KevRat 29-11-2010 17:56 Print reply

Posts: 157
Nou hij starte toen het wat kouder werd al niet meer zo goed, maar door aanlopen pakt die wel prima opzich. Alleen wat later bleek me koppaking lek te zijn dus dacht vandaar dat die kut start. Ik heb de pakkingen vervangen ( de 2 pakkingen in de cilinder kop en tussen de cilinder en de rest van het blok)maar krijg hem nog steeds niet gestart.
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Floris-tsx 29-11-2010 17:57 Print reply

Posts: 3225
Got one word for you: choke
 
Iedereen kan professioneel worden
KevRat 29-11-2010 18:03 Print reply

Posts: 157
My word back: Vol open
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Floris-tsx 29-11-2010 18:08 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
My word back: Vol open


Tja, dat kan ook t probleem zijn. Zet m maar bij twee keer met de startmotor open. Daarna dicht, omdat je m dan kan verzuipen.
Ik heb ook moeite me brom aan te krijgen (moet ook aanlopen, maar ook naarmate het kouder wordt, moet ik t ding mee slagen laten maken...)
 
Iedereen kan professioneel worden
KevRat 29-11-2010 18:42 Print reply

Posts: 157
Kan wel proberen om met de choke dicht te starten. Maar dat doe ik morgen wel weer ff. Maar nog andere ideeën die het kunnen zijn. Heb hiervoor waarschijnlijk ook een vastloper gehad kan dan dat een probleem zijn? Er is verder niks kapot want kon ook weer direct door rijden en zuiger is mooi heel
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Floris-tsx 29-11-2010 18:47 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
Kan wel proberen om met de choke dicht te starten. Maar dat doe ik morgen wel weer ff. Maar nog andere ideeën die het kunnen zijn. Heb hiervoor waarschijnlijk ook een vastloper gehad kan dan dat een probleem zijn? Er is verder niks kapot want kon ook weer direct door rijden en zuiger is mooi heel


OOEIII....Vastloper zal het niet geweest zijn --> eerder warmloper.
Dan is of de afstelling van je carb niet goed geweest (te arm) of hij heeft geen smering gehad.
Als je een warmloper gehad hebt, kun je het wel vergeten.
Ook al ziet het zuigertje er nog leuk uit.
 
Iedereen kan professioneel worden
KevRat 29-11-2010 18:55 Print reply

Posts: 157
warmloper kan ook, reed in ieder geval toen klapte alles vast lichten uit, wiel geblokkeerd en toen nog geen 3 sec daarna reed ik ook gewoon weer door. Rij mengsmering dus aant mengsel ligt het niet maar misschien doordat ik toen dat koelvloeistof lek had ik hem niet helemaal goed af heb kunnen stellen en dat die hoogtoerig dan te arm rijd. Maar wat is het probleem en/of de oplossing voor een warmloper?
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
Floris-tsx 29-11-2010 19:09 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
warmloper kan ook, reed in ieder geval toen klapte alles vast lichten uit, wiel geblokkeerd en toen nog geen 3 sec daarna reed ik ook gewoon weer door. Rij mengsmering dus aant mengsel ligt het niet maar misschien doordat ik toen dat koelvloeistof lek had ik hem niet helemaal goed af heb kunnen stellen en dat die hoogtoerig dan te arm rijd. Maar wat is het probleem en/of de oplossing voor een warmloper?


Cilinder honen en nieuwe zuigerset.

Of gewoon een hele nieuwe cilinderkit.


 
Iedereen kan professioneel worden
ChielTZR 29-11-2010 19:10 Print reply

Posts: 6016
kan je een warmloper duidelijk herkennen aan de cilinderwand?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Marcooow 29-11-2010 19:11 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
kan je een warmloper duidelijk herkennen aan de cilinderwand?


als het echt een goede is wel ja
 
faster than a bullet!
KevRat 29-11-2010 19:22 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Cilinder honen en nieuwe zuigerset.

Of gewoon een hele nieuwe cilinderkit.




Duur geintje.....


 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
tsxhunter 29-11-2010 19:23 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KevRat
[...]


Duur geintje.....




tsja, je moet er wat voor over hebben, voor brommerrijden
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
KevRat 29-11-2010 19:23 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]


als het echt een goede is wel ja


Maar met mijn cilinderwand is niks mis. Ik heb hem vanmiddag nog gezien en der zat geen krasje op!
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.
KevRat 29-11-2010 19:25 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


tsja, je moet er wat voor over hebben, voor brommerrijden


Ben nu al in een half jaar ¤3000 verder
Lekker he brommerrijden
Maarja als het moet dan moet het maar
 
Sorry agent, onder de 80 slaat die af.

Dit topic is 2595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved