Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tsx loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 987 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63222 - tsx loopt slecht
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4587 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SuperPobin 29-11-2010 21:55 Print reply
Posts: 396
tjonge geinig zo'n discussie,
als dat blokje niet nodig is welke halfwat heeft m dan verzonnen.
het blokje dient dus duidelijk om de ruimte op te vullen ipv een membraan.
vergeet niet dat t lastiger is om een brommer na 16 jaar weer standaard te maken dan om m op te voeren omdat er misschien wel miniscule aan passingen zijn gedaan waar je nu fijn naar mag zoeken.
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
kenny77 29-11-2010 21:57 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperPobin
tjonge geinig zo'n discussie,
als dat blokje niet nodig is welke halfwat heeft m dan verzonnen.
het blokje dient dus duidelijk om de ruimte op te vullen ipv een membraan.
vergeet niet dat t lastiger is om een brommer na 16 jaar weer standaard te maken dan om m op te voeren omdat er misschien wel miniscule aan passingen zijn gedaan waar je nu fijn naar mag zoeken.


Dat blokje is alleen om meer carterdruk te maken daar zou je harder van gaan, maar heeft geen invloed op het starten.

 
SuperPobin 29-11-2010 22:12 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
cilinder waar n membraan op kan moet het ook op

tsx heeft half zuigergestuurd half membraan inlaat

membraan zorgt juist voor goed lopen op lage toeren

een brommer met volledig membraan inlaat loopt nl helemaal niet, zonder membraan. en dat heeft niks te maken met carter vulling

dus idd zet er eerst maar n membraan op, en nee je hoeft mij niet op de hoogte te houden ik weet zo wel dat dat het probleem oplost aan de hand van je verhaal.


lees eerst ff voordat je reageerd er is geen inlaat rechtstreeks naar t carter.
en ik zou jullie op de hoogte houden niet alleen jou

 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
SuperPobin 1-12-2010 18:10 Print reply
Posts: 396
oke jongens,
het membraan is geplaatst en hij loopt nu veel sneller en beter.
morgen maar ff verder met zuiver afstellen tis nu te koud -9
heb t membraan opgemeten en kom op +/- 24 cc wat volgens mij ook betekend deze hoeveelheid verplaatsing brandbaar mengsel minder.
iig harstikke bedankt.
dit topic kan worden gesloten.
greetz robin
 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-12-2010 18:26 Print reply

Posts: 9841
ik begrijp het niet.
heb je nou een membraan geplaatst op een cilinder zonder membraaninlaat?

edit:
en die 24cc klopt niet... er gaat iets mis in je redenatie.

hij zuigt namelijk net zoveel aan als anders.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 1-12-2010 om 18:26 uur.
 
Too cool for school!
SuperPobin 1-12-2010 18:35 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ik begrijp het niet.
heb je nou een membraan geplaatst op een cilinder zonder membraaninlaat?

edit:
en die 24cc klopt niet... er gaat iets mis in je redenatie.

hij zuigt namelijk net zoveel aan als anders.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 1-12-2010 om 18:26 uur.


als je er goed over nadenkt heb ik nu mijn carterinhoud met 24 cc verkleind dus kan de zuiger meer mengsel door de spoelpoorten naar boven persen.

is mijn theorie he

 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
kenny77 1-12-2010 18:39 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperPobin
[...]


als je er goed over nadenkt heb ik nu mijn carterinhoud met 24 cc verkleind dus kan de zuiger meer mengsel door de spoelpoorten naar boven persen.

is mijn theorie he



Had je op de plaats waar je het membraan hebt gebout een gat zitten of niet?
edit: dus of de linker cilinder of een van de 2 rechtse?



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 1-12-2010 om 18:43 uur.
 
SuperPobin 1-12-2010 18:51 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Had je op de plaats waar je het membraan hebt gebout een gat zitten of niet?
edit: dus of de linker cilinder of een van de 2 rechtse?

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 1-12-2010 om 18:43 uur.


neehee,
de linker de standaard 50cc nl cilinder.


 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
kenny77 1-12-2010 18:57 Print reply

Posts: 29286
grappig, op mijn zus haar suzuki er zat eerst ook en standaard nl cilinder.
hebben we ook nog geprobeerd met of zonder het carter vullings blokje.
Merkte geen verschil.

Maarja als die het nu maar doet.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-12-2010 20:17 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuperPobin
[...]


als je er goed over nadenkt heb ik nu mijn carterinhoud met 24 cc verkleind dus kan de zuiger meer mengsel door de spoelpoorten naar boven persen.

is mijn theorie he



ja dat zeg ik...je theorie klopt niet
hoe zorgt een verkleining van je carter precies voor meer mengsel in je cilinder?


 
Too cool for school!
SuperPobin 1-12-2010 20:31 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ja dat zeg ik...je theorie klopt niet
hoe zorgt een verkleining van je carter precies voor meer mengsel in je cilinder?




je kunt maar een bepaalde hoeveelheid lucht maximaal aanzuigen laten we in dit geval zeggen 50cc.
als je carter inhoud nou 30cc is (ff een theorie he exact weet ik het niet)incl membraan of blokje en je laat deze weg word deze 54 cc,
nou weten jullie ook wel dat lucht samenpers baar is dus als ik genoeg samenpers zal het mengsel met hogere druk en daarmee snelheid door de spoelpoorten gestuwd worden.
zag laatst op een tuningsite een vraag van iemand of het een idee was om met een dremel stiftfreesje een soort golfbal effect te creƫren (minder luchtweerstand)in zijn carter.
dit werd hem ten strengste afgeraden omdat ie dan zn carterinhoud te groot zou maken en niet genoeg druk zou opbouwen.
zo zie je maar mijn wijsheid is niet uit de lucht gegrepen en ik kan lezen

 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-12-2010 20:39 Print reply

Posts: 9841
maar je zuigt minder aan omdat dat blokje er juist inzit... dus je zuigt helemaal geen vast volume aan (50cc zoals je zelf noemt...) maar je cartervolume. En zelfs dat is niet eens waar, want je zuigt eigenlijk alleen aan wat je zuiger verplaatst, dus je slagvolume.
Met die 50cc zit je dus wel aardig in de buurt, maar de aanzuiging zit dus alleen in het deel wat variabel is.
aangezien je carter niet variabel is qua volume zul je altijd evenveel aanzuigen, maar nu wordt het samengeperst in een minder groot carter (24cc kleiner...) waardoor je de boel idd meer samenperst. Dat heeft allerlei voordelen (en vast ook nadelen) maar je krijgt er zeker niet meer aangezogen volume van. Als jouw lichamelijke luchtpijp 2x zo lang was, zoog je ook niet meer lucht aan, aangezien je longen even groot blijven.
snap je die vergelijking?

wat betreft dat golfbalverhaal... als je gaat berekenen hoeveel volume je nou eigenlijk weghaalt... zegt mij intuitief dat je carterdruk daar echt niet onder gaat lijden de vraag blijft nog steeds of het een voordeel heeft... een golfbal verplaatst zich door de lucht, terwijl bij een motor de lucht zich door het carter verplaatst. Is allebei relatief gezien hetzelfde...maar stiekem toch niet helemaal denk ik...maar ik heb er ook niet voor gestudeerd.


 
Too cool for school!
SuperPobin 1-12-2010 21:24 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
maar je zuigt minder aan omdat dat blokje er juist inzit... dus je zuigt helemaal geen vast volume aan (50cc zoals je zelf noemt...) maar je cartervolume. En zelfs dat is niet eens waar, want je zuigt eigenlijk alleen aan wat je zuiger verplaatst, dus je slagvolume.
Met die 50cc zit je dus wel aardig in de buurt, maar de aanzuiging zit dus alleen in het deel wat variabel is.
aangezien je carter niet variabel is qua volume zul je altijd evenveel aanzuigen, maar nu wordt het samengeperst in een minder groot carter (24cc kleiner...) waardoor je de boel idd meer samenperst. Dat heeft allerlei voordelen (en vast ook nadelen) maar je krijgt er zeker niet meer aangezogen volume van. Als jouw lichamelijke luchtpijp 2x zo lang was, zoog je ook niet meer lucht aan, aangezien je longen even groot blijven.
snap je die vergelijking?

wat betreft dat golfbalverhaal... als je gaat berekenen hoeveel volume je nou eigenlijk weghaalt... zegt mij intuitief dat je carterdruk daar echt niet onder gaat lijden de vraag blijft nog steeds of het een voordeel heeft... een golfbal verplaatst zich door de lucht, terwijl bij een motor de lucht zich door het carter verplaatst. Is allebei relatief gezien hetzelfde...maar stiekem toch niet helemaal denk ik...maar ik heb er ook niet voor gestudeerd.




in t eerste gedeelte spreek je jezelf tegen en t verhaal van de lucht pijp en longen slaan ook als een tang op een varken deze hebben meer te maken met je carb en luchtfilter.
en het verhaal van die golfbal werd afgeraden door iemand die professioneel tuner is dus daar twijfel ik dan maar niet aan.

ik denk dat het beste vergelijk is te maken met het vlakken van je cilinderkop je slagvolume blijft gelijk maar de ruimte om te comprimeren word kleiner waardoor meer kracht.

en hoe kan je nou minder aanzuigen als het blokje er in zit het slag volume blijft toch gelijk hij zou denk ik zelfs eerder aan deze plek gaan aanzuigen dan door die vervelende carburateur met zijn luchtweerstand



 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-12-2010 21:29 Print reply

Posts: 9841
owja sorry, als iemand zn geld er mee verdient (professioneel is) is ie ook meteen goed en is alles wat ie zegt waar? Alle hoertjes zijn goed in sex?

Ik geef hem geen ongelijk, ik trek het alleen in twijfel.
Daarnaast is mijn vergelijking met longen enzo helemaal prima en zeg ik zelf al dat het eerste deel niet eens klopt, dus dat heb je echt supergoed ontdekt idd.

Ik zal verder maar niet vertellen wat voor werk ik doe, want dat doet er toch niet toe.

 
Too cool for school!
SuperPobin 1-12-2010 21:42 Print reply
Posts: 396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
owja sorry, als iemand zn geld er mee verdient (professioneel is) is ie ook meteen goed en is alles wat ie zegt waar? Alle hoertjes zijn goed in sex?

Ik geef hem geen ongelijk, ik trek het alleen in twijfel.
Daarnaast is mijn vergelijking met longen enzo helemaal prima en zeg ik zelf al dat het eerste deel niet eens klopt, dus dat heb je echt supergoed ontdekt idd.

Ik zal verder maar niet vertellen wat voor werk ik doe, want dat doet er toch niet toe.



ha ha of tie echt zo goed is kan ik ook niet zien op een forum natuurlijk.
en over die hoertjes praten we wel verder als ik meerderjarig ben oke.
al die wijsheid van daarnet heb ik ook niet van mezelf maar van mn pa die is al 25 jaar automonteur (niet helemaal t zelfde als brommermonteur natuurlijk) en t is voor hem ook al meer dan 20jaar geleden dat ie zn laatste brommer had en dat was een fs1 wat al helemaal niet te vergelijken is met een tsx natuurlijk dus hebben we dit forum nodig om lastige vraagstukken op te lossen.

iig ontzettend bedankt voor t meedenken

 
Beter een verrekte mongol op een tsx, dan een sissy op een scooter

Dit topic is 4587 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved