Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tomos Airsal 70 of DMP 70

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1193 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63220 - Tomos Airsal 70 of DMP 70
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PetrolShack 28-11-2010 19:25 Print topicpost

Posts: 572
hallo,
ik heb een tomossie voor op en neer naar het treinstation te raggen
nu wil in een 70cc´tje erop (maar 65 echte CC's)

zoals in de titel zegt, zit ik te twijfelen tussen een airsal en een dmp..

maar nu wilde ik dus weten welke van de 2 het beste is, of iig de eigenschappen, gezien ze maar een 10tje schelen.

alvast bedankt
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!

tsxhunter 28-11-2010 19:28 Print reply

Posts: 9332
bij tsx slijt dmp sneller dan eurokit, ook is bij mijn tsx eurokit sneller.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Paul de Salmiakbal 28-11-2010 19:35 Print reply

Posts: 5285
Ik zou voor de Airsal gaan.
DMP is echt een bamimerk, terwijl Airsal nog redelijk ''professioneel'' is.
 
Jurrie 28-11-2010 19:38 Print reply

Posts: 442
Gwn Athena 50cc nemen gaat ok hard hoor (weet niet of die er zijn voor Tomos maar oke )
 
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.
Paul de Salmiakbal 28-11-2010 19:47 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jurrie
Gwn Athena 50cc nemen gaat ok hard hoor (weet niet of die er zijn voor Tomos maar oke )

Als je er niks van weet zeg dan ook niets, er zijn helemaal geen Athena cilinders voor Tomos.
 
Jurrie 28-11-2010 19:48 Print reply

Posts: 442
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Als je er niks van weet zeg dan ook niets, er zijn helemaal geen Athena cilinders voor Tomos.

Dacht ik almaar wist 't niet zeker

 
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.
PetrolShack 28-11-2010 19:52 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jurrie
[...]

Dacht ik almaar wist 't niet zeker



bovendien wist ik dit zelf ook al, en ben ik zoals 1 de eerste post vernoemd opzoek naar een 70 cc
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
Jurrie 28-11-2010 19:55 Print reply

Posts: 442
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PetrolShack
[...]


bovendien wist ik dit zelf ook al, en ben ik zoals 1 de eerste post vernoemd opzoek naar een 70 cc

Ja dat weet ik, een 50cc athena is ook mooi toch? Als die er was voor Tomos had ik die gedaan
Maarja het was een beetje onzin post eigenlijk srry daarvoor.
 
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.
PRO TUNING 28-11-2010 20:06 Print reply

Posts: 4000
Er is maar 1 merk met een Tomos 70 cc cilinder n.l. Parmakit
 
Robin 1993 28-11-2010 20:10 Print reply

Posts: 1234
Ik zeg neem airsel , omdat ik ook een DMP heb gehad en die moet je ten eerste lang inrijden (500km) en ze zijn rete traag.

Heb nu ook airsel en die rijdt veel beter en slijt tenminste ook niet zo hard. Dus betaal gewoon 2 of 3 tientje meer en koop gelijk airsel, ben je uiteindelijk goedkoper uit
 
!!2 takt!!
Mark300 28-11-2010 20:29 Print reply
Posts: 440
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
Ik zeg neem airsel , omdat ik ook een DMP heb gehad en die moet je ten eerste lang inrijden (500km) en ze zijn rete traag.




Is 500km niet normaal voor inrijden?
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
Robin 1993 28-11-2010 20:49 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mark300
[...]


Is 500km niet normaal voor inrijden?



nee hoor, airsel hoef je bijv maar 100 km ofzo echt goed in te rijden, dan tot 500 km wel niet al te veel volgas doen enzo. En goed warmdraaien is altijd belangrijk
 
!!2 takt!!
Ariej 29-11-2010 11:38 Print reply

Posts: 3685
mocht je je tomos echt opvoeren, wat ik afraad, dan zou ik een laagtoerige cilinder nemen.

heb zelf ook een paar van die dingen gehad maar ze zijn behoorlijk fragiel. laagtoeriger is vaak beter voor je motor.
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Mikf 29-11-2010 11:52 Print reply

Posts: 1295
Gewoon een DMP65cc nemen.. Er is geen verschil tussen beide cilinders.
 
PRO TUNING 29-11-2010 14:14 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Gewoon een DMP65cc nemen.. Er is geen verschil tussen beide cilinders.


Geen verschil ??

Er zit naast ± 12000 km verschil in de plaats waar het gemaakt wordt ook wel kwaliteits verschil.

Airsal is een merknaam en wordt gemaakt in Spanje

DMP (Dutch Motorcycle Parts) is een eigen merknaam van Pe Pe Parts die de cilinders uit bruine doosjes (uit China / Taiwan) ompakken in gekleurde doosjes en hier ± ¤ 15.00 extra voor vragen
 
hk bergharen 29-11-2010 17:47 Print reply
Posts: 174
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Als je er niks van weet zeg dan ook niets, er zijn helemaal geen Athena cilinders voor Tomos.


die van een puch kun je er ook gewoon op zetten. Moet je wel zelf spruitstuk maken en de uitlaat verbuigen. Maar werk prima want dat heb ik ook gedaan. airsal heb ik goeie ervaringen mee met een tomos

Dit bericht is gewijzigd door hk bergharen op 29-11-2010 om 17:48 uur.
 

Dit topic is 4710 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved