bierbundelhonda |
27-11-2010 22:29 |
Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
je kunt ook 2 carter helften kopen ?(als set) of is die derbi zooi zo duur ?
Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 27-11-2010 om 22:28 uur.
nou een set is toch al gouw weer 140 euro ofzo
nieuw zijn ze 260
is toch weer duurder denk ik dan laten repareren
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
PRO TUNING |
28-11-2010 11:36 |
Posts: 4000 |
nou
ik kan wel een losse 2de carter kopen, maar Carterset's worden in de fabriek ge-lijn-boord oftewel elke carterset is als set gemaakt
ga je cartersets met elkaar mengen dan krijg je bijvoorbeeld dat je cilinder voetvlak anders is ten opzichten van elkaar
of dat de lager passing van je krukas anders staan tegen over elkaar
dus alles slijt 30X harder
snappie ?
--------------------------------------------------------------------
Dit verhaal gaat op voor oude brommers / motoren uit de tijd dat er nog geen cnc machines waren, daarom hebben b.v. Kreidlers ook C3 versnellingsbaklagers.
Tegen woordig worden de carters stuk voor stuk cnc bewerkt en kun je rustig 1 nieuw carterdeel kopen.
|
|
|
|
leonmt5 |
28-11-2010 14:50 |
Posts: 799 |
er bestaan schroefdraadbussen.
buitenkant m10 - binnenkant m6 of m8.
als je dan m10 gaat tappen, tap je alleen de eerste 2 tappen.
de derde m10 tap is niet nodig, de schroefdraad bus tapt zich dan zelf in het carter om goed vast te zitten.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
28-11-2010 15:57 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
er bestaan schroefdraadbussen.
buitenkant m10 - binnenkant m6 of m8.
als je dan m10 gaat tappen, tap je alleen de eerste 2 tappen.
de derde m10 tap is niet nodig, de schroefdraad bus tapt zich dan zelf in het carter om goed vast te zitten.
er staat duidelijk dat daar geen vlees voor is
|
|
|
|
Freddy-fish |
28-11-2010 17:15 |
Posts: 2129 |
je zou hem dan evt wel vast kunnen lassen dan is het ook opgelost
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
28-11-2010 18:29 |
Posts: 17929 |
ik denk nog steeds dat het te lassen is
maar dat er olie intrekt
dus gewoon blok splitsen, chemisch reinigen en lassen en weer tappen
|
|
|
|
bierbundelhonda |
28-11-2010 20:28 |
Posts: 3396 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik denk nog steeds dat het te lassen is
maar dat er olie intrekt
dus gewoon blok splitsen, chemisch reinigen en lassen en weer tappen
nja oke
wat ik ga doen is ik koop een los blokje zodat ik weer kan rijden,
dan slits ik dit blok, laat het repareren en verkoop het blok gereviseerd dan,
maar jullie vinden allemaal dus dat het lassen wordt?
betreft los carter kopen
ik durf het niet aan, Want ik heb toch het idee dat alles gewoon ouderwets gelijnboord wordt
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
Eat My Dust |
29-11-2010 19:49 |
Posts: 2562 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
Blok is voor de eerste keer open en jij krijgt het voor elkaar om met je lompe klauwen meteen alles naar de klote te helpen?
Ik zou dat blokje naar de dealer brengen, die weten ook niks, maar hebben blijkbaar iig nog meer verstand als jou.
meesterkw00t van een Van Oord werknemer
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
Leen |
29-11-2010 19:52 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Eat My Dust
[...]
meesterkw00t van een Van Oord werknemer
goed gezien.
|
|
|
|
bierbundelhonda |
30-11-2010 23:03 |
Posts: 3396 |
Zou ik met defcon nog wat kunnen ?
Weet niet of dat iets is/ sterker is dan kneed allu/metaal ?
|
|
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!! |
|
tsxhunter |
30-11-2010 23:05 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
Zou ik met defcon nog wat kunnen ?
Weet niet of dat iets is/ sterker is dan kneed allu/metaal ?
geen idee. weet wel dat kneedbaar metaal niet zal houden
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
derbi-yzf |
30-11-2010 23:20 |
Posts: 524 |
waarom heb je dat ding eigelijk los gehaald? hoeft helemaal niet los als je blok gaat reviceren,
|
|
Derbi-yzf |
|
sendaSM-almkerk |
1-12-2010 0:03 |
Posts: 207 |
ik denk dat 1 nieuw/goede gebruikte de beste oplossing is
het zal orgineel toch wel sterker zijn denk ik dan een andere oplossing
|
|
|
|
Maup |
1-12-2010 10:58 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
Zou ik met defcon nog wat kunnen ?
Weet niet of dat iets is/ sterker is dan kneed allu/metaal ?
Bedoel je nou Defqon (L) of Devcon?
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
1-12-2010 11:47 |
Posts: 9841 |
ik zou ook voor een fatsoenlijke bus gaan. en ik heb er verstand van.
verder sluit ik me aan bij leen. je bent een prutser. maar dit soort dingen zijn mij ook gebeurd en daarom weet ik nu hoe je het moet repareren
toch denk ik dat het ook te lassen was. hoe moeilijk alu ook te lassen is, ik weet dat je met een goede voorbereiding en kundigheid dat gast best dicht kunt lassen.
een bus is alsnog beter en sterker maar je moet rekening houden met de uitzetting als je een ander materiaal gebruikt.
klemspanning van een paar honderdste mm afhankelijk van het materiaal en je bent good to go.
|
|
Too cool for school! |
|