Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakelvlinder wieltje Redden !

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63213 - Schakelvlinder wieltje Redden !
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4438 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bierbundelhonda 27-11-2010 22:29 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
je kunt ook 2 carter helften kopen ?(als set) of is die derbi zooi zo duur ?

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 27-11-2010 om 22:28 uur.


nou een set is toch al gouw weer 140 euro ofzo

nieuw zijn ze 260

is toch weer duurder denk ik dan laten repareren
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
PRO TUNING 28-11-2010 11:36 Print reply

Posts: 4000
nou

ik kan wel een losse 2de carter kopen, maar Carterset's worden in de fabriek ge-lijn-boord oftewel elke carterset is als set gemaakt

ga je cartersets met elkaar mengen dan krijg je bijvoorbeeld dat je cilinder voetvlak anders is ten opzichten van elkaar

of dat de lager passing van je krukas anders staan tegen over elkaar
dus alles slijt 30X harder
snappie ?

--------------------------------------------------------------------

Dit verhaal gaat op voor oude brommers / motoren uit de tijd dat er nog geen cnc machines waren, daarom hebben b.v. Kreidlers ook C3 versnellingsbaklagers.

Tegen woordig worden de carters stuk voor stuk cnc bewerkt en kun je rustig 1 nieuw carterdeel kopen.


 
leonmt5 28-11-2010 14:50 Print reply

Posts: 799
er bestaan schroefdraadbussen.
buitenkant m10 - binnenkant m6 of m8.
als je dan m10 gaat tappen, tap je alleen de eerste 2 tappen.
de derde m10 tap is niet nodig, de schroefdraad bus tapt zich dan zelf in het carter om goed vast te zitten.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-11-2010 15:57 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
er bestaan schroefdraadbussen.
buitenkant m10 - binnenkant m6 of m8.
als je dan m10 gaat tappen, tap je alleen de eerste 2 tappen.
de derde m10 tap is niet nodig, de schroefdraad bus tapt zich dan zelf in het carter om goed vast te zitten.



er staat duidelijk dat daar geen vlees voor is
 
Freddy-fish 28-11-2010 17:15 Print reply

Posts: 2129
je zou hem dan evt wel vast kunnen lassen dan is het ook opgelost
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-11-2010 18:29 Print reply

Posts: 17929
ik denk nog steeds dat het te lassen is
maar dat er olie intrekt

dus gewoon blok splitsen, chemisch reinigen en lassen en weer tappen
 
bierbundelhonda 28-11-2010 20:28 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
ik denk nog steeds dat het te lassen is
maar dat er olie intrekt

dus gewoon blok splitsen, chemisch reinigen en lassen en weer tappen

nja oke

wat ik ga doen is ik koop een los blokje zodat ik weer kan rijden,
dan slits ik dit blok, laat het repareren en verkoop het blok gereviseerd dan,

maar jullie vinden allemaal dus dat het lassen wordt?

betreft los carter kopen
ik durf het niet aan, Want ik heb toch het idee dat alles gewoon ouderwets gelijnboord wordt
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
Eat My Dust 29-11-2010 19:49 Print reply

Posts: 2562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
Blok is voor de eerste keer open en jij krijgt het voor elkaar om met je lompe klauwen meteen alles naar de klote te helpen?

Ik zou dat blokje naar de dealer brengen, die weten ook niks, maar hebben blijkbaar iig nog meer verstand als jou.



meesterkw00t van een Van Oord werknemer


 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Leen 29-11-2010 19:52 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Eat My Dust
[...]



meesterkw00t van een Van Oord werknemer





goed gezien.
 
bierbundelhonda 30-11-2010 23:03 Print reply

Posts: 3396
Zou ik met defcon nog wat kunnen ?
Weet niet of dat iets is/ sterker is dan kneed allu/metaal ?
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
tsxhunter 30-11-2010 23:05 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
Zou ik met defcon nog wat kunnen ?
Weet niet of dat iets is/ sterker is dan kneed allu/metaal ?


geen idee. weet wel dat kneedbaar metaal niet zal houden
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
derbi-yzf 30-11-2010 23:20 Print reply

Posts: 524
waarom heb je dat ding eigelijk los gehaald? hoeft helemaal niet los als je blok gaat reviceren,
 
Derbi-yzf
sendaSM-almkerk 1-12-2010 0:03 Print reply
Posts: 207
ik denk dat 1 nieuw/goede gebruikte de beste oplossing is
het zal orgineel toch wel sterker zijn denk ik dan een andere oplossing
 
Maup 1-12-2010 10:58 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
Zou ik met defcon nog wat kunnen ?
Weet niet of dat iets is/ sterker is dan kneed allu/metaal ?

Bedoel je nou Defqon (L) of Devcon?
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 1-12-2010 11:47 Print reply

Posts: 9841
ik zou ook voor een fatsoenlijke bus gaan. en ik heb er verstand van.

verder sluit ik me aan bij leen. je bent een prutser. maar dit soort dingen zijn mij ook gebeurd en daarom weet ik nu hoe je het moet repareren

toch denk ik dat het ook te lassen was. hoe moeilijk alu ook te lassen is, ik weet dat je met een goede voorbereiding en kundigheid dat gast best dicht kunt lassen.

een bus is alsnog beter en sterker maar je moet rekening houden met de uitzetting als je een ander materiaal gebruikt.
klemspanning van een paar honderdste mm afhankelijk van het materiaal en je bent good to go.

 
Too cool for school!

Dit topic is 4438 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved