Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Boutje afgebroken !

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1034 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63205 - Boutje afgebroken !
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

suzukitsxxx 26-11-2010 20:57 Print topicpost

Posts: 127
hey ik had mijn nieuwe uitlaat er op gezet en toen was na een tijdje het boutje van de uitlaat afgebroken !!
Wat moet ik nu doen?
uitboren Lijkt me Heel gevaarlijk
ik heb een electrische en gewoonne ijzerzaag
maar ik denk dat je er amper een streepje in kan zagen zegmaar (zodat je met schroevendraaier eruit draait)
Ik durf er niet echt meer aan te kloten...
Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen !
hier een paar plaatjes(helaas beetje onduidelijk :( )
(Ik Ben trouwens een Beginner hoor!)


 

koetjeboe91 26-11-2010 21:00 Print reply

Posts: 2096
meschien kun je met een krachttang het stukje er uitdraaiene. anders uitboren en nieuwe tapdraad er in.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Suzuki-SLK Rijder 26-11-2010 21:02 Print reply

Posts: 3167
Laten uitboren en opnieuw laten tappen (evt helicoil)
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
Marcooow 26-11-2010 21:03 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
meschien kun je met een krachttang het stukje er uitdraaiene. anders uitboren en nieuwe tapdraad er in.


bedoel je met krachttang, griptang?
 
faster than a bullet!
bro123 26-11-2010 21:04 Print reply

Posts: 901
had m`n pa ook bij z`n auto had iets gekocht waarmee hij het erzo uit kom halen even googlen weet zo niet hoe dat heete
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
suzukitsxxx 26-11-2010 21:09 Print reply

Posts: 127
Ik ga hem zoiezo niet zelf uitboren dat durf ik nog niet aan...
Laten uitboren... Zou je dat aan de bromboer kunnen overlaten? of..?

ik ben Heel beniewd wat die Pa van bro123 dan gekocht zou hebben..
alvast bedankt voor de Snelle replies !
 
Pixl 26-11-2010 21:20 Print reply

Posts: 3125
kun je er met een kleine ijzerzaag of desnoods figuurzaag bij? dan kun je er een sleufje in zagen en met een platte schroevendraaier kun je 'm er dan uit draaien
 
So fuckin' what!?
QingBai 26-11-2010 21:42 Print reply

Posts: 523
Ik had ook zo'n soort probleem waardoor ik nieuwe tapjes nodig had. Alleen ik had er 4 nodig. Ik ben gewoon met het blok tussen mijn benen wat autobedrijven rond gereden. Na 3x te werden door gewezen kwam ik aan bij een auto bedrijf die voor 2 tientjes de klus wou klaren. Erg makkelijk en professioneel gedaan.
 
Jagermeester
st.nyksterdriver 26-11-2010 21:51 Print reply
Posts: 3376
begin eerst maar eens met de cilinder er af te halen en dan naar een garage oid te gaan
 
bro123 26-11-2010 21:54 Print reply

Posts: 901
ben even wezen googlen.
en het komt echt heel vaak voor en ze boren het allemaal eruit en tappen nieuw draad erin. ben helaas nog niet uit hoe dat ding heet m`n vader weeet het ook niet meer
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
st.nyksterdriver 26-11-2010 21:55 Print reply
Posts: 3376
bro123 ik denk wat jij bedoeld een linkse tap heet
google het maar eens
 
bro123 26-11-2010 22:03 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
bro123 ik denk wat jij bedoeld een linkse tap heet
google het maar eens

nee dat is het niet..
maar ik wel een vergelijkbare topic gevonden
http://www.brommerforum.nl/showtopic/53324
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
BenjaminDG 26-11-2010 22:47 Print reply

Posts: 4605
Probeer er eerst een gleuf in te zagen en dan met een klein beiteltje proberen loskloppen, met een schroevendraaier krijg je dit er nooit uit.

Als dat niet lukt gewoon uitboren en nieuwe schroefdraad tappen of helicoil gebruiken.
 
Vlaanderen vrij!
Floris-tsx 26-11-2010 22:56 Print reply

Posts: 3225
Haal m los.
Zet m in de bankschroef, zet er een mooie staalboor op, koop een helicoil setje, draai die erin en klaar.

Gewoon doen, niet "niet durven". Kost je alleen maar geld.

Voor je gaat boren, vijl/schuur m eerst plat, zodat je boor niet je uitlaatpoort in verdwijnt of zo....

Of je laat 'm repareren bij een garagebedrijf, maar dat zal je een godsvermogen gaan kosten. Daarnaast is het altijd handig om helicoils in huis te hebben.

Succes !


Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 26-11-2010 om 22:59 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Paul de Salmiakbal 26-11-2010 23:26 Print reply

Posts: 5285
Bij mij was het nog erger, toen was het tapeind afgebroken IN de cilinder, dus het stak niet eens uit.
Gewoon met een schroevendraaier in lopen rammen tot er een gleuf in zat, daarna gedraaid met behulp van wat WD40.
Daarna gewoon een bout in gedaan, nooit meer gezeik mee gehad.
 
bro123 26-11-2010 23:34 Print reply

Posts: 901
desnoods gebruik je een slag schroevendraaier
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.

Dit topic is 3845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved