Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Versnellingsbak probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 897 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63199 - Versnellingsbak probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT_driver 26-11-2010 9:09 Print topicpost
Posts: 324
hey

ik zit nu op school,
maar ik heb 1 probleem dankzij de dmp die ik eronder heb nu.
hij haalt de 3e versnelling maar bij de 4e begint mn bak de piepen en komt niet meer op toeren.
what's the problem? ik denk zelf de koppeling als ik hem indruk piept hij als een gek. maar mn carb zit ook onder de olie spetters, waar komt dat vandaan dan?
maar in zn 3 haal ik de 45
gewoon naar de bromboer brengen?
Grtz
 
40000KM op de teller :D

kenny77 26-11-2010 9:13 Print reply

Posts: 29286
als je thuis bent de boel open trekken, wij zijn geen helderziende.

 
Ozz 26-11-2010 9:14 Print reply

Posts: 1259
Heb je er überhaupt voldoende olie in zitten? Omdat je ook al olie spetters op je carb heb...

En anders rustig in z'n 3 naar huis toe rijden, blokje opentrekken.
En kijken wat het is.

En als je dat niet aan durf, naar de bromboer brengen.
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
Johann 26-11-2010 9:15 Print reply

Posts: 1273
trek je vulplugje er even uit!! Dan kan je zien of er nog olie in zit. En als deze er niet in zit, absoluut niet rijden.
 
hggf 26-11-2010 11:00 Print reply

Posts: 1404
Of even via de olie vul plug aan de rechter voorkant (als je er op zit) losdraaien, en er dan iets langs en duns in steken (een pen of schroevendraaier oid).

Dat is op school iets makkelijker controleren of er nog olie in zit.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
mtx-motard 26-11-2010 12:18 Print reply

Posts: 14947
oh die piepende koppeling had ik ook altijd met mijn MT blok als het koud weer was.
ff 2 min rijden en het was over.
kwam idd door te weinig of te dikke olie
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
BenjaminDG 26-11-2010 13:03 Print reply

Posts: 4605
School zal wel wat motor olie hebben bij de auto afdeling of hebben jullie dat niet op school?
 
Vlaanderen vrij!
MT_driver 26-11-2010 15:48 Print reply
Posts: 324
Probleem is erger geworden,

Hij starte moeizaam, (door 3 krasjes op de cilinder wand denk ik)
daarna reed ik 55 in zn 3 en opeens PAM, ketting eraf geschoten en zat helemaal om mn as heen. ketting gebroken en onsteking kap zit een dikke barst in.
waarschijnlijk zit er dus wel veel kracht in die dmp 50.

maar waarom zakt hij dan in zijn toeren bij zn 4? door mijn koppeling?
 
40000KM op de teller :D
Dirkvanraalte 26-11-2010 15:56 Print reply

Posts: 112
zijn je zuigerveren niet versleten?
Geen kracht en piepen?
 
Ja, of niet natuurlijk
AlexSenda 26-11-2010 15:58 Print reply

Posts: 648
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Probleem is erger geworden,

Hij starte moeizaam, (door 3 krasjes op de cilinder wand denk ik)
daarna reed ik 55 in zn 3 en opeens PAM, ketting eraf geschoten en zat helemaal om mn as heen. ketting gebroken en onsteking kap zit een dikke barst in.
waarschijnlijk zit er dus wel veel kracht in die dmp 50.

maar waarom zakt hij dan in zijn toeren bij zn 4? door mijn koppeling?


Dus je ging rijden terwijl je wist dat er krassen in je cilinder zaten?
 
MT_driver 26-11-2010 15:59 Print reply
Posts: 324
no way die zijn echt niet versleten!
ik heb toen ik naar school reed nog 78km/h gehaald. en in zn 3 55.
dat piepen komen 100% van mijn koppeling denk ik, mja ik heb 4km gelopen naar de bromboer, das echt een klus
 
40000KM op de teller :D
MT_driver 26-11-2010 16:00 Print reply
Posts: 324
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AlexSenda
[...]


Dus je ging rijden terwijl je wist dat er krassen in je cilinder zaten?



ja niet diepe krassen, ik heb nog voldoende compressie dat merk ik wel tijdens het rijden
 
40000KM op de teller :D
Dirkvanraalte 26-11-2010 16:20 Print reply

Posts: 112
Met versleten of gebroken zuigerveren kan je nog steeds hard rijden alleen je hebt gewoon minder koppel, daarom trekt hij niet door denk ik.
en die krassen in je cilinder zitten er niet voor niks.
 
Ja, of niet natuurlijk
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-11-2010 16:25 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Probleem is erger geworden,

Hij starte moeizaam, (door 3 krasjes op de cilinder wand denk ik)
daarna reed ik 55 in zn 3 en opeens PAM, ketting eraf geschoten en zat helemaal om mn as heen. ketting gebroken en onsteking kap zit een dikke barst in.
waarschijnlijk zit er dus wel veel kracht in die dmp 50.

maar waarom zakt hij dan in zijn toeren bij zn 4? door mijn koppeling?


de boel loopt kapot door de power? vette redenatie.

beter ga je eerst eens kijken hoe je blok draait met de bougie eruit in zn 4e versnelling.
kun je nu toch mooi doen nu de ketting aan vellen ligt.

ketting breekt omdat het probleem in de ketting zit, of omdat er absurd veel kracht op is gekomen.
Die absurd veel kracht kan bijv. komen omdat je bak vastnaait en je brommer 50 rijdt. pats.
logisch.

mss had je het aan kunnen horen komen ofzo, als dat ding had gepiept oid. Piepgeluiden zijn niet goed, want daar komt vaak veel hitte bij vrij (hoogfrequent geluid door wrijving)
Zal ook wel lekker veel troep in je bakolie zitten, als er al bakolie inzit.
als het de koppeling was was je bak niet vastgenaaid en ik denk toch echt dat dat gebeurd is.


 
Too cool for school!
Leen 26-11-2010 17:04 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


de boel loopt kapot door de power? vette redenatie.

beter ga je eerst eens kijken hoe je blok draait met de bougie eruit in zn 4e versnelling.
kun je nu toch mooi doen nu de ketting aan vellen ligt.

ketting breekt omdat het probleem in de ketting zit, of omdat er absurd veel kracht op is gekomen.
Die absurd veel kracht kan bijv. komen omdat je bak vastnaait en je brommer 50 rijdt. pats.
logisch.

mss had je het aan kunnen horen komen ofzo, als dat ding had gepiept oid. Piepgeluiden zijn niet goed, want daar komt vaak veel hitte bij vrij (hoogfrequent geluid door wrijving)
Zal ook wel lekker veel troep in je bakolie zitten, als er al bakolie inzit.
als het de koppeling was was je bak niet vastgenaaid en ik denk toch echt dat dat gebeurd is.




zo is het, de tussenbak van mn patrol gierde ook als een malle vlak voordat ie keihard vastjankte.

 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-11-2010 17:05 Print reply

Posts: 9841
het is de bak, of de cilinder. ben je gauw genoeg achter.

 
Too cool for school!

Dit topic is 2364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved