Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carburateur probleem blijft maar bestaan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1078 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63197 - carburateur probleem blijft maar be...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4376 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

smefke 25-11-2010 16:50 Print topicpost
Posts: 507
hallo,
ik had al eerder zo'n bericht geplaatst
maar mijn carb blijft maar uit mijn overloop lekken.
en veel ook nog.
dus ik vlotter verbogen goed verbogen.
maar nee hoor blijft lekken.
zet je de carb op de kop en je blaast in het benzine gat je kunt er geen lucht uitkrijge is dus gwn potdicht dus goede naald is al 2x helemaal maar dan ook echt helemaal goed schoongemaakt.
dus hellp.
mvg, sef janssen
 

BenjaminDG 25-11-2010 16:52 Print reply

Posts: 4605
Hangt je carburateur niet te schuin of zo?

Ben je zeker dat de vlotter goed afsluit?

Dit kun je testen door de vlotter op en neer te bewegen met je vingers terwijl je blaas op de benzineaansluiting.
 
Vlaanderen vrij!
De Schout 25-11-2010 16:53 Print reply
Posts: 5327
drijft je vlotter nog wel?
 
tune tweak fiddle bang bummer
smefke 25-11-2010 17:05 Print reply
Posts: 507
vlotter drijft heb ik getest in water.
hij sluit goed af want als ik m op de kop zet en ik probeer te blaze krijg ik er geen lucht in geperst dus daar licht het ook nie aan
 
BenjaminDG 25-11-2010 17:07 Print reply

Posts: 4605
Test eens op mijn manier door de vlotter met je vinger op en neer te bewegen dan weet je precies wanneer hij afsluit (als hij al afsluit).

Wat nog zou kunnen is dat er ergens een gat is in het overloop buisje of hij lekt aan de plaats in de vlotterbak.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 25-11-2010 om 17:08 uur.
 
Vlaanderen vrij!
smefke 25-11-2010 17:08 Print reply
Posts: 507
ja dat zal ik maar eens doen maar gaat dat wel.
want het asje valt er wel meteen uit.

 
BenjaminDG 25-11-2010 17:09 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
ja dat zal ik maar eens doen maar gaat dat wel.
want het asje valt er wel meteen uit.



Hoe bedoel je, als je gewoon de vlotter bak demonteert kun je toch de vlotter op en neer bewegen terwijl je de carburateur mooi recht kan houden?
 
Vlaanderen vrij!
Maakje 25-11-2010 17:10 Print reply

Posts: 808
Ik heb toch een klein vermoede dat je vlotternaald niet goed afsluit.
 
bloaze manne, meej diene woage!
StineZ 25-11-2010 17:15 Print reply
Posts: 571
Ik denk dat je hem misschien nét iets fout hebt verbogen.. ik snap dat het ervoor ook al zo was maar misschien te ver verbogen. je kan ook naar de brommerboer gaan en snel ff vragen. daar zullen ze toch geen kosten voor maken?
 
Turbokit
smefke 25-11-2010 18:54 Print reply
Posts: 507
waar het asje in zit dat is versleten en valt er ook zo uit.
als ik m op de kop houd.
maar de brommerboer zei dat het geen kwaad kon omdat er toch in de vlotterbak 2 rondes uitsteken die dat asje tegenhouden maar als ik de vlotterbak eraf draai hangt alles er ook gewoon mooi.
ik ga eens naar de brommerboer wel ver fietsen marja.
kijken wat hij ermee aan kan:P
 
leonmt5 25-11-2010 21:49 Print reply

Posts: 799
vervang je vlotterstift maar, als je die nog niet hebt vervangen.
die rubberen afdichtingen kunnen ook slijten en hard worden.

jij zegt dat de vlotter afdicht omdat erin hebt geblazen.
je denkt dat hij afdicht omdat je er niet makkelijk doorheen kunt blazen.
het is de weerstand van de lucht die door de sproeiers gaat.
de lucht kan dus nog langs de vlotter heen, zo'n vlotter houd dus geen hoge druk lucht tegen.
het is dus geen goede methode om de vlotter te testen.

1. controleer je vlotter op lekken en controleer je vlotterstift.
2. maak de carburateur GOED schoon, dus ook de zitting waar de vlotternaald in valt ( kun je schoonmaken met een doekje, GEEN NAALDEN OF SCHROEVEDRAAIERS GEBRUIKEN!! de kans is groot dat je dan de zitting beschadigd en dan zal hij nooit meer afdichten.
3. monteer een nieuwe vlotterstift en desnoods de vlotter.

ook moet je carburateur recht staan en niet schuin.
ik ga er van uit dat de pakkingen van je carburateur goed of vernieuwd zijn.

als hij lekt uit de overloopt kan het niet meer wezen dan je vlotter die niet afdicht of blijft hangen.

suc 6

 
bert : bezopen en rijd toch.
Saknet 25-11-2010 23:20 Print reply

Posts: 10355
die opening waar de vlotternaald invalt ff inweken met wd40 hielp bij mij
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Frysk 25-11-2010 23:30 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
die opening waar de vlotternaald invalt ff inweken met wd40 hielp bij mij


duidelijk mee eens, WD40 is een wondermiddeltje wat overstromende carbs betreft
 
giggitybyte
smefke 26-11-2010 14:35 Print reply
Posts: 507
hallo,
ik wil best wel een nieuwe vlotter en vlotternaald erin zetten.
maar waar kun je in godsnaam op internet zo'n vlotter kope en zo'n naald hoe duur zijn die wel niet ori. kun je haast een andere carb voorhale op marktplaats.
en hoe bedoel je recht moet de vlotter recht staat of de carb aan het spruitstuk want de brommerboer zei dat hij wel er scheef op moest staan niet erg maar wel een klein beetje.
 

Dit topic is 4376 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved