Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Geschikte brommer lange reis

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1015 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63195 - Geschikte brommer lange reis
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6660 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pushpin 25-11-2010 19:10 Print reply
Posts: 841
Geen ervaring ermee, maar mtx lijkt me een stuk lekkerder rijden omdat deze monoshock heeft.

Regelgeving aanhanger:
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/175
 
mtx-motard 25-11-2010 19:12 Print reply

Posts: 14947
heeft tsx ook
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Frysk 25-11-2010 19:12 Print reply

Posts: 34928
hmm MTX rijd goed, MT rijd goed..

allemaal hartstikke mooi maar je gaat op het laatst 'op je rug zitten'
en dat gaat pijn doen met een crosser op lange afstanden.

Ik had hiervoor een NS1 en dat reed perfekt!
Maar aangezien je een Enduro wil zou ik een MTX pakken en een origineel 80cc blokje onder hangen.. ook geen andere uitlaat oid gewoon stront origineel dat je krap aan 80 haalt.

zuipt niet en rijd super ontspannen

edit : MTX-OT vond ik wat fijner kwa zithouding dan m'n SH.. maar m'n SH is dan ook flink verbouwd dus de ori zithouding is niet echt terug te vinden..

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 25-11-2010 om 19:13 uur.
 
giggitybyte
Swizzer 25-11-2010 19:33 Print reply
Posts: 11
Een NS1, SS50, of zelfs en Kreidler of Zündapp heb ik ook aan zitten denken.
Het probleem is denk ik de hogere prijs.

Een scooter is denk ik niet geschikt, met het oog op o.a. Libanon, Syrië e.d.
Op een Enduro zal ik i.i.g. straatbanden zetten, dat zal vast schelen.

Nu heb ik echter nog geen zicht op hoe het zit met 'cc's'.
Kan/mag ik er een grotere cilinder opzette?
En wat is het voordeel hiervan voor mijn reis?
Verbruikt dit meer?


Dit bericht is gewijzigd door Swizzer op 25-11-2010 om 19:36 uur.
 
Frysk 25-11-2010 19:36 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Swizzer
Een NS1, SS50, of zelfs en Kreidler of Zündapp heb ik ook aan zitten denken.
Het probleem is denk ik de hogere prijs.

Een scooter is denk ik niet geschikt, met het oog op o.a. Libanon, Syrië e.d.
Op een Enduro zal ik i.i.g. staartbanden zetten, dat zal vast schelen.

Nu heb ik echter nog geen zicht op hoe het zit met 'cc's'.
lekker boeiend gewoon gaan met die banaan.. eventueel 79cm³ wegslijpen en opnieuw zwart spuiten
Kan/mag ik er een grotere cilinder opzette?
geen andere cilinder monteren gewoon origineel 80cc blok
En wat is het voordeel hiervan voor mijn reis?
meer koppel en ja dat heb je nodig in de bergen (+ veel leuker dan 50cc rotzooi)
Verbruikt dit meer?
nope, zuipt minder dan een snelle 50 aangezien je met minder gas snel kunt rijden.. wat met een 50cc niet echt lukt want dat wil alleen maar toeren maken





 
giggitybyte
Swizzer 25-11-2010 19:40 Print reply
Posts: 11
Het is voor mij niet van belang dat ik ga als een banaan, maar dat het allemaal heel blijft.
Het belangrijkste is dat het ook wettelijk mag.
Gezien ik totaal door 21 landen zal rijden, is elke grensovergang weer een 'risico' als het niet origineel is/mag volgens NL'se wetgeving.

Dus nogmaals, mag je er een 80CC onder doen, als je je b.v. gewoon aan de snelheid houdt? Geeft dat in NL/Europa problemen?
 
Paul de Salmiakbal 25-11-2010 19:46 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Swizzer
Het is voor mij niet van belang dat ik ga als een banaan, maar dat het allemaal heel blijft.
Het belangrijkste is dat het ook wettelijk mag.
Gezien ik totaal door 21 landen zal rijden, is elke grensovergang weer een 'risico' als het niet origineel is/mag volgens NL'se wetgeving.

Dus nogmaals, mag je er een 80CC onder doen, als je je b.v. gewoon aan de snelheid houdt? Geeft dat in NL/Europa problemen?

Nee. Brommers mogen maximaal 49.9 cc hebben. Een 80 blok is echter niet makkelijk te onderscheiden van een 50 blok (voor een leek iig)
Dus mij lijkt ook (ondanks dat ik er geen ervaring mee heb) dat het makkelijkste en beste, want het is toch een stuk sterker dan een 50cc en je hoort/ziet echt geen verschil.
 
Robin 1993 25-11-2010 19:47 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Swizzer
Het is voor mij niet van belang dat ik ga als een banaan, maar dat het allemaal heel blijft.
Het belangrijkste is dat het ook wettelijk mag.
Gezien ik totaal door 21 landen zal rijden, is elke grensovergang weer een 'risico' als het niet origineel is/mag volgens NL'se wetgeving.

Dus nogmaals, mag je er een 80CC onder doen, als je je b.v. gewoon aan de snelheid houdt? Geeft dat in NL/Europa problemen?


ik zou het risico niet nemen, straks zit je ergens in verwechtistan en dan mag je niet verder door die 80cc ofzo. Je weet maar nooit waar die buitenlanste joden naar kijken
 
!!2 takt!!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 25-11-2010 19:50 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]


ik zou het risico niet nemen, straks zit je ergens in verwechtistan en dan mag je niet verder door die 80cc ofzo. Je weet maar nooit waar die buitenlanste joden naar kijken


ja die weten ook precies dat jij maar 50cc mag hebben in NL etc

zo weet de politie hier ook precies wat allemaal wel en niet mag aan duitse auto's


het zal ze geen drol interesseren in het buitenland, zolang je maar verzekerd bent en niet als een debiel rondrijdt. Je komt er ongetwijfeld nog mee weg als je met een crossmotor met brommerkenteken naar het buitenland gaat, simpelweg omdat ze toch niet weten wat dat kenteken inhoudt, dus in hun ogen kan het net zo goed een brommer zijn.

als ze gaan controleren naar je papieren en daarna een technisch onderzoek gaan doen kun je vast wel inde problemen komen, maar zodra ze dat al doen zul je het er wel naar gemaakt hebben.


 
Too cool for school!
Master1234 25-11-2010 19:58 Print reply
Posts: 54
@TS:

Ik denk dat de regelgeving alleen in ons kikkerlandje zo is, dat ze moeilijk doen over snelheden boven de 45. Wij gaan vaker met de auto naar turkije in de zomervakantie. En van een ding kan ik je verzekeren: in oostbloklanden doen ze egt niet moeilijk. Bied ze een sigaretje aan, praat met ze, en dan mag je weer verder. Dat was tenminste mijn ervaring daar. Verder kom je ook in Turkije: Daar zijn uberhaupt al weinig scoobies laat staan schakels. En de politie doet daar evenmin moeilijk. In west-europa en midden-europa heb ik niks over te zeggen. En nog eentip: kijk uit in oostbloklanden voor overvallers :P .

EDIT: Dus ik zou het doen.

Dit bericht is gewijzigd door Master1234 op 25-11-2010 om 20:06 uur.
 
Pizza501 25-11-2010 20:59 Print reply

Posts: 308
ik zie dat je ook aan een zundapp hebt zitten denken,
die zijn ook wel geschikt lijkt mij,
- origineel zeer betrouwbaar
- maakt vrij weinig toeren, en is dus ook best zuinig (1:35/1:40)
- tankinhoud van 13.5 liter
- je kan een tas op de tank doen, een tas achter op het zadel, en je hebt natuurlijk een grote bagagedrager
- zijn ook genoeg onderdelen voor te krijgen

nadeel is dan alleen de prijs, maar aangezien het een sponsorrit is, zou je misschien toch voor een duurdere brommer kunnen gaan, als je genoeg geld bij elkaar kan sponsoren.


 
Alfa Romeo 8C Competizione
Swizzer 25-11-2010 21:13 Print reply
Posts: 11
Een Zündapp of Kreidler lijken me zeker geschikt. Vooral nu ik lees dat ze zuinig(er) zijn en een grote tank hebben.
Maakt het dan nog uit wat voor model en is een 3-bak wel geschikt b.v., of moet je dan echt wel 4 of 5 hebben?

Het sponsorbedrag is uitsluitend voor het goede doel, de brommer moet ik zelf bekostigen.


 
Tobias Verhoef 25-11-2010 22:48 Print reply

Posts: 1832
Gewoon voor Honda MTX OT/SH gaan met 80 blok, gaat nooit kapot. En in de bergen scheelt een 80cc echt een boel vergeleken met een 50cc.

Ik haal met mn MTX-sh 1 op 30 als ik netjes rustig rij.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
mtx-motard 25-11-2010 23:05 Print reply

Posts: 14947
aangezien je toch naar landen gaat waar ze geen kentekens kennen zou ik een MTX-SH 80cc zoeken in duitsland. gewoon zo'n model die al 10 jaar ergens in een loods staat.
helemaal origineel, op het laatste boutje. zo 1 moet je hebben.

die ff laten servicen bij de plaatselijke brommerboer. ff kenteken erop zoeken (gewoon van een willekeurige honda)

en daarmee rijden.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
knoffy 25-11-2010 23:12 Print reply
Posts: 610
brommer kan je hierna toch weer verkopen ? dus je kan misschien wel wat meer uit geven. en voor in de bergen is 80cc wel zo lekker anders moet je je brommer bijna duwen XD
 

Dit topic is 6660 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved