Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Geschikte brommer lange reis

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 887 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63195 - Geschikte brommer lange reis
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6662 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 25-11-2010 16:45 Print reply

Posts: 4605
Heb je voorheen al een lange reis gemaakt met de brommer?


 
Vlaanderen vrij!
Swizzer 25-11-2010 16:53 Print reply
Posts: 11
Vroeger in mijn tienerjaren Nederland doorgereden en af en toe naar Duitsland.
Daarnaast heb ik vele kilometers op een (100cc) scooter in Thailand afgelegd en heb zeer ruime (backpackers) reiservaring.
Dat zit dus wel snor.

Wat ik vooral wil weten zijn praktische zaken qua welk soort brommers geschikt/betrouwbaar zijn en eventueel ervaringen van andere 'roadtrippers'.

Gerard1739 spreekt terecht over de beschikbaarheid van mengsmering of niet. Mijn voorkeur heeft dan ook benzine tanken samen met een oliepomp.
 
BenjaminDG 25-11-2010 16:54 Print reply

Posts: 4605
2takt olie zul je wel overal kunnen kopen.

Gewoon een 'oude' 2takt of 4takt, niet hard opgevoerd.

Kun je wel wat kilometers mee doen.


 
Vlaanderen vrij!
Maakje 25-11-2010 17:08 Print reply

Posts: 808
Heb eventjes opgezocht hoeveel liter er in een tsx gaat... ongeveer 7.5 liter. En origineel verbruikt een tsx 1:25 (dit weet ik niet zeker)
 
bloaze manne, meej diene woage!
tsxhunter 25-11-2010 17:08 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maakje
Heb eventjes opgezocht hoeveel liter er in een tsx gaat... ongeveer 7.5 liter. En origineel verbruikt een tsx 1:25 (dit weet ik niet zeker)


7.8 liter kan er in geloof ik
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
knoffy 25-11-2010 17:09 Print reply
Posts: 610
hoeveel cc mag het maximaal zijn ?
 
Swizzer 25-11-2010 17:17 Print reply
Posts: 11
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
hoeveel cc mag het maximaal zijn ?


Dat is een goede vraag, die ik pas kan beantwoorden wanneer ik de regelgeving daarvan begrijp.

Waarmee mag ik in NL rijden? Enkel 50CC, of gaat het eigenlijk alleen om de snelheid?
Het heeft geen zin om een te groot/snel blok te hebben en voortdurend onderweg daarvoor aan de kant gezet te worden.

Tevens: Heb eens gekeken naar Suzuki's TSX, deze ligt in de lijn van een Honda MTX. Hoe betrouwbaar is zo'n TSX? Zijn er zwakke punten?
 
Maakje 25-11-2010 17:24 Print reply

Posts: 808
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Swizzer
[...]


Dat is een goede vraag, die ik pas kan beantwoorden wanneer ik de regelgeving daarvan begrijp.

Waarmee mag ik in NL rijden? Enkel 50CC, of gaat het eigenlijk alleen om de snelheid?
Het heeft geen zin om een te groot/snel blok te hebben en voortdurend onderweg daarvoor aan de kant gezet te worden.

Tevens: Heb eens gekeken naar Suzuki's TSX, deze ligt in de lijn van een Honda MTX. Hoe betrouwbaar is zo'n TSX? Zijn er zwakke punten?


Suzuki TSX is volgens mij wel iets goedkoper dan een MTX, ik heb ze voor 400 euro zien staan (waar nog wel wat aan moet gebeuren). Verder heb ik met mijn TSX nog geen problemen gehad, hij staat nu dan wel stil, maar dat is door een lekkende carb. Maar toen hij nog in originele staat was, was er niks aan de hand.

Edit: Misschien wel een kwaaltje van de TSX, de toerenteller en kilometerteller willen soms nog wel eens kapot gaan (heb ik vaker gehoord). Maar ik denk niet dat dit alleen bij een TSX gebeurt

Dit bericht is gewijzigd door Maakje op 25-11-2010 om 17:25 uur.
 
bloaze manne, meej diene woage!
Blukaap2 25-11-2010 17:28 Print reply

Posts: 9953
Als de ketting van een TSX breekt heb je kans dat je koppelingsmechanisme niet meer werkt, maar zonder koppeling kom je ook waar je zijn moet, ik heb op die manier 3000-3500km gereden in 3 maandjes, waarvan minstens de helft onverhard.
De bobine is dr een keer vanaf gevallen, maar die zat binnen 10m weer op zn plek met alleen een tang.

Meest taaie en betrouwbare brommer die ik ooit heb gehad, ding wilde niet kapot ondanks dat ie gruwelijk afgestampt werd.
Alleen het zadel was veel te zacht, maar dat valt ook simpel op te lossen door er gewoon steviger schuim in te duwen.
 
Stoere brommers
kenny77 25-11-2010 17:29 Print reply

Posts: 29286
Mijn antwoord:

Elke brommer van een bekend merk, houd (mits die nagekeken is) 5000km vol, zonder drastische problemen.

Verder toch even een dt50 verdedigen, die houd het ook, ik had die van mij nagekeken en daarmee reed in zonder problemen 10000km mee met alleen 1x de zuiger vervangen, maar dat was omdat de cilinder al redelijk veel speling had.
En reed met zijn 93cc blok bij 80km/h, 1:22.

Misschien ben ik wel eerder geneigd om een scooter te zeggen.
Geen extra koppelingskabel die kan breken (al kan je reserve kabels mee nemen natuurlijk)
En een scooter heeft ook nog wat bagage ruimte (plek voor extra kan benzine??), kappen voor je knieën (lekker warm).
Trekt ook goed in de bergen denk ik, meestal zijn er wel een geruim aantal scooters op internet die voor een redelijke prijs erop staan.

Maargoed, als je toch voor een schakel brommer gaat , dan voor een off-the-road modelletje, handig voor als ergens de weg open ligt.
Maar houd er wel rekening mee dat de meeste schakel brommers voor een laag bedrag ook gaar zijn (of je moet geluk hebben)

En nog iets, elke model van elk merk heeft wel min punten, dus laat je daar niet in eerste instantie door misleiden.


Edit: owja en veel plezier natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-11-2010 om 17:30 uur.
 
hk bergharen 25-11-2010 17:56 Print reply
Posts: 174
Bijna alle goeie origele brommer houden dit wel vol als je hem eventjes goed hebt nagekeken. Zelf zou ik wel voor een brommer gaan met waterkoeling.

Wat kenny zei over een scooter heeft die wel gelijk in. 1 scooter is ook helemaal niet verkeerd voor dit doel. Je hebt een mooie buddy voor opslag en in de bergen zal een scooter ook wel goed rijden.
 
StineZ 25-11-2010 18:50 Print reply
Posts: 571
oe een scooter kan ook idd. maar ik zou toch voor schakel gaan. Rijd denk wat makkelijker door de bergen en het is gewoon veeeel vetter
 
Turbokit
Robin 1993 25-11-2010 18:51 Print reply

Posts: 1234
ik zou een honda mt5 nemen, zijn niet zo duur. Veel onderdelen voor te krijgen en gaan niet zo snel kapot
 
!!2 takt!!
Pushpin 25-11-2010 19:06 Print reply
Posts: 841
Idd mt5, voor mijn weten kwa blok het beste.
Mischien ook een idee om een karretje of iets erachter te maken voor onderdelen.
 
-simon- 25-11-2010 19:08 Print reply

Posts: 8211
dan zou ik toch eerder voor een mtx ot of sh gaan.
ot is hetzelfde blok als een mt maar toch een stuk stabieler.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 6662 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved