Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #63195 - Geschikte brommer lange reis
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 6672 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Swizzer |
25-11-2010 13:57 |
Posts: 11 |
Dag allemaal,
Volgend jaar wil ik een sponsorrit van Nederland naar Jeruzalem rijden.
Voor deze trip van ongeveer 5000km, ben ik op zoek naar een geschikte brommer.
Een aantal vragen heb ik zelf al:
Kies ik voor een twee- of viertakt?
Wat voor soort brommer? All-road?
Ik dacht zelf aan een Honda MTX, Yamaha DT, o.i.d.
Belangrijk is dat het budget hiervoor, inclusief eventueel zelf opknappen max 600 Euro is.
Een echte uitdaging! Wie heeft bruikbare en relevante tips?
Is er daarnaast iemand met ervaring op dit soort langere tochten, wellicht zelfs dezelfde kant op? Dat hoor ik ook graag.
|
|
|
|
StineZ |
25-11-2010 14:04 |
Posts: 571 |
w00t ik zit met vrienden en reis naar Parijs te plannen vindt dat al moeilijk. realiseer je dat je niet veel meer al 150 km op een tank rijdt en roemenie e.d. die oostblok landen misschien niet elke 15 km een tankstation hebben dit moet je ook helemaal plannen net als slaap plaatsen en een back-up plan. Maar ik zou voor de DT dan gaan. Ik heb er hier 1 staan pm maar als je eventueel intresse hebt. En sowiezo gewoon 2-takt gezien je budget en je wel wat tijd hebt om iets op te knappen.
|
|
Turbokit |
|
Makrolon |
25-11-2010 14:06 |
Posts: 6733 |
Ik zou sowieso NIET voor een dtmx gaan, dingen hebben zoveel probleempjes. Daarbij is een mtx veel degelijker.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Ozz |
25-11-2010 14:20 |
Posts: 1259 |
Een Honda MTX is super degelijk, zuinig, slijtvast en groot.
(zuinig + slijtvast, ligt er natuurlijk aan tot hoever je hem opvoer)
Miss een slijtvaste 70cc met een 18mm carbje, zodat je de bergen nog enigzins halen kan. (vooral Geen hoogtoerige nemen, zuipt, en slijt harder, en je moet veel toeren maken wat niet altijd kan in de bergen)
En misschien is het nu wel handig (Mearijn) nu wel een soort biervat als reserve tank mee te nemen. Juist voor die ontzettend lange afstanden waar Geen benzine stations zijn.
Je koopt dus een Honda MTX voor 400E, en probeert hem voor 200E motorisch goed te maken. Zal lastig, maar als je alles zelf doe kom je al een heel end.
Succes!!
Dit bericht is gewijzigd door Ozz op 25-11-2010 om 14:40 uur.
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
XDr4g0nX |
25-11-2010 14:23 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ozz
En misschien is het nu wel handig (wie was dat ook alweer?) nu wel een soort biervat als reserve tank mee te nemen. Juist voor die ontzettend lange afstanden waar Geen benzine stations zijn.
http://www.brommerfo...cts/detail_main/1546
http://www.brommerforum.nl/showtopic/62995/1
En er was toch ook iemand die een keer met een vier takt door de bergen van Zwitserland had gereden toch?
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 25-11-2010 om 14:27 uur.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
maerijn |
25-11-2010 14:28 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ozz
Een Honda MTX is super degelijk, zuinig, slijtvast en groot.
(zuinig + slijtvast, ligt er natuurlijk aan tot hoever je hem opvoer)
Miss een slijtvaste 70cc met een 18mm carbje, zodat je de bergen nog enigzins halen kan. (vooral Geen hoogtoerige nemen, zuipt, en slijt harder, en je moet veel toeren maken wat niet altijd kan in de bergen)
En misschien is het nu wel handig (wie was dat ook alweer?) nu wel een soort biervat als reserve tank mee te nemen. Juist voor die ontzettend lange afstanden waar Geen benzine stations zijn.
Je koopt dus een Honda MTX voor 400E, en probeert hem voor 200E motorisch goed te maken. Zal lastig, maar als je alles zelf doe kom je al een heel end.
Succes!!
Dit bericht is gewijzigd door Ozz op 25-11-2010 om 14:21 uur.
Dat was ik :P
|
|
|
|
PRO TUNING |
25-11-2010 14:44 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Swizzer
Dag allemaal,
Volgend jaar wil ik een sponsorrit van Nederland naar Jeruzalem rijden.
Voor deze trip van ongeveer 5000km, ben ik op zoek naar een geschikte brommer.
Een aantal vragen heb ik zelf al:
Kies ik voor een twee- of viertakt?
Wat voor soort brommer? All-road?
Ik dacht zelf aan een Honda MTX, Yamaha DT, o.i.d.
Belangrijk is dat het budget hiervoor, inclusief eventueel zelf opknappen max 600 Euro is.
Een echte uitdaging! Wie heeft bruikbare en relevante tips?
Is er daarnaast iemand met ervaring op dit soort langere tochten, wellicht zelfs dezelfde kant op? Dat hoor ik ook graag.
Als het voor een goed doel is willen brommer importeurs in ruil voor een reisverslag nog wel eens sponseren net zoals olie / benzine maatschappijen - kleding leveranciers etc.
|
|
|
|
Maakje |
25-11-2010 14:51 |
Posts: 808 |
Wellicht een Suzuki TSX, er zijn hier nog veel onderdelen voor te krijgen tweedehands, laagtoerige brommer en zijn ook aardig goedkoop zoals ik laatst op marktplaats zag.
Iig succes!
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
Raoul |
25-11-2010 14:55 |
Posts: 2997 |
is het een stom idee een brommer te zoeken, die in die landen veel gebruikt wordt? Aan onderdelen komen als dat nodig zou zijn is dan wat makkelijker
|
|
Aprilia MX (H) |
|
Ozz |
25-11-2010 15:11 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raoul
is het een stom idee een brommer te zoeken, die in die landen veel gebruikt wordt? Aan onderdelen komen als dat nodig zou zijn is dan wat makkelijker
Dat zijn denk ik toch vaak de oudere brommers, zoals Honda en Yamaha DT
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
ErikVerkade |
25-11-2010 15:46 |
Posts: 980 |
een oude honda viertakt die zie je overal
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
Gerard1793 |
25-11-2010 16:04 |
Posts: 4006 |
Ik denk toch dat je het beste voor een 4takt kunt gaan, omdat je EN niet overal een benzinepomp tegenkomt, EN dan moeten ze ook maar net mengsmering verkopen Honda SS?
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Jurrie |
25-11-2010 16:09 |
Posts: 442 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Ik denk toch dat je het beste voor een 4takt kunt gaan, omdat je EN niet overal een benzinepomp tegenkomt, EN dan moeten ze ook maar net mengsmering verkopen Honda SS?
Nee man PC50 Nee doe maar een Honda SS50 zijn goeie brommer's!
En mooi!
|
|
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat. |
|
Gerard1793 |
25-11-2010 16:17 |
Posts: 4006 |
Mooi lijkt me nu niet belangrijk, viertakt is zuinig, slijtvast, en die oude Honda's zijn niet kapot te krijgen, maar kies er wel een die echt GOED is, want ALS een viertakt kapot draait ben je verder van huis.
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
JB1 |
25-11-2010 16:18 |
Posts: 14881 |
Gewoon een goed ori honda blokje en komt al een heel eind.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Swizzer |
25-11-2010 16:37 |
Posts: 11 |
Bedankt voor de reacties tot zover
Een viertakt is idd zuiniger. Ik was sowieso van plan een jerrycan mee te nemen van 5 liter. Daarnaast laat ik een geschikt lichtgewicht bagagerek lassen, voor de jerry en de bagage.
Ik ben persoonlijk wat terughoudender als de viertakt onderweg ergens in Macedoniƫ ofzo kapot gaat. Een tweetakt lijkt me dan eenvoudiger te repareren.
Iemand een idee wat zo'n Suzuki TSX of Honda MTX verbruikt?
Een SS50 zou fantastisch zijn, maar prijstechnisch niet haalbaar vrees ik.
Vroeger had ik een DT die idd wel eens wat had, maar is dat met een MTX echt anders?
Ennuh, zijn er hier mensen die ervaring hebben met een lange(re) tocht?
Ik las over iemand die door Zwitserland is gereden, leuk, ik ben zelf Zwitser.
|
|
|
|
Dit topic is 6672 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|