TECstar |
24-11-2010 22:14 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
Onzin dat hij 65 op de rollerbank mag. Hier is dat 50.
Van die 9km afwijking van de teller is ook fout. Dat ligt er maar net aan hoe nauwkeurig je teller is.
Op de rollerbank gaat er hier een correctie van 5 of 7 km/u af. Tot 70 is de correctie 5 en daarboven 7.
Heb vandaag een prachtige rollersnelheden tabel op het politiebureau gezien. Had helaas geen camera bij me, anders had ik er ff een fotootje van gemaakt.
Volgens mij is dit trouwens ook in elke regio anders.
de afwijking van rollerbank is in heel NL hetzelfde
maar dat bedoel je vast niet
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fs180
[...]
Onzin.
Verder wordt je staande gehouden, niet aangehouden.
als je je brommer opvoert en je krijgt een ongeluk wat jou schuld is, kan de verzekering ervoor kiezen geen geld uit te keren
in dat geval moet je zelf gaan dokken en ben je dus soort van "niet verzekerd"
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Maup |
24-11-2010 22:19 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
de afwijking van rollerbank is in heel NL hetzelfde
maar dat bedoel je vast niet
Nja, volgens mij zijn de boetes en straffen verschillend in de verschillende regio's aangezien ik van iedereen verschillende boetes/straffen hoor.
Over die afwijking had ik het over je bromfietsteller. De TS beweert dat elke scooterteller 9km af wijkt van de echte snelheid.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
TECstar |
24-11-2010 22:22 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
Nja, volgens mij zijn de boetes en straffen verschillend in de verschillende regio's aangezien ik van iedereen verschillende boetes/straffen hoor.
Over die afwijking had ik het over je bromfietsteller. De TS beweert dat elke scooterteller 9km af wijkt van de echte snelheid.
ligt aan de snelheid van de scooter, hoe harder die gaat hoe groter de afwijking op de teller
maar een std van 9km kan alleen alstie de 10km/u al aantikt op de teller terwijl je stilstaat
maar boetes en inname van voertuig verschilt per regio
er zijn wel de standaard regeltjes maar die passen ze zo goed als nooit toe
daarbij verschilt het ook heel erg per agent waar hij besluit je op te willen pakken
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
24-11-2010 22:38 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]
In de meeste verzekeringspolissen staat gewoon dat wanneer de betreffende brommer harder dan 45km/u KAN, deze niet meer verzekerd is.
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 24-11-2010 om 22:11 uur.
ik durf te wedden dat het er niet op die manier instaat.
je bent wel verzekerd, maar moet het teruglappen. zit een groot verschil tussen
|
|
Too cool for school! |
|
koetjeboe91 |
24-11-2010 22:57 |
Posts: 2096 |
omdat de verzekering niks wist van de opgevoerde brommer vergoede ze de kosten van de persoon die je hebt aangereden. vervolgens verhalen ze die kosten bij de persoon met de opgevoerde brommer.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
ikkejw |
25-11-2010 0:13 |
Posts: 9886 |
rollerbank wijkt eerder 9km naar boven af dan naar beneden, die dingen hebben totaal geen weerstand. tis net of je je achterwiel op het ijs zet.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
maerijn |
25-11-2010 10:03 |
Posts: 2455 |
Je bent verzekerd zolang je 50cc heb. Zodra je een ongeluk krijgt en je brommer is stuk, kunnen ze nooit meer aantonen datie opgevoerd was en harder kon dan toegestaan.
Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 25-11-2010 om 14:26 uur.
|
|
|
|
De Schout |
25-11-2010 10:08 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
Je bent verzekerd zolang je 50cc heb. Zodra je een ongeluk krijgt en je brommer is stuk, kunnen ze nooit meer aantonen datie opgevoerd was met bijv. een uitlaat of tandwielen.
het zal is niet... van in ieder geval alle brommer met nog echte nl keuring ipv eu keuring hebben ze alle gegevens. tot poortoppervlaktes aan toe. bij technische controle ben je dan alsnog de lul.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Quincy-12 |
25-11-2010 10:11 |
Posts: 187 |
Ja maar kijk, veel mensen hebben in nl hun brommer opgevoerd,
en als je een keuring hebt ben je dus de lul. Hoe doen die mensen het dan. Nooit naar een keuring ofzo of eventjes plezier en dan is het afgelopen.
|
|
Mijn ducati staat in de garage ;) |
|
Raoul |
25-11-2010 11:17 |
Posts: 2997 |
Ik zie maar 1 goede reactie wat betreft het 'niet verzekerd 'zijn...
Zoals martijn || zegt , je bent wel verzekerd, dus bij schade of letsel keert je verzekering uit aan de tegenpartij , maar verhaalt die kosten daarna op jouw omdat je je niet aan de wetgeving hebt gehouden
Dat is omdat de verzekering wel verplicht is te betalen..
|
|
Aprilia MX (H) |
|
Quincy-12 |
26-11-2010 15:38 |
Posts: 187 |
als je hem opvoert tot 60 km/h zullen het niet veel problemen opleveren toch. harder wel
|
|
Mijn ducati staat in de garage ;) |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
26-11-2010 16:31 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Quincy-12
als je hem opvoert tot 60 km/h zullen het niet veel problemen opleveren toch. harder wel
heheh wat probeer je nou te doen? een vuistregel te bedenken die de verzekering aanhoudt met dit soort dingen?
Er is maar één vuistregel die de verzekering aanhoudt: als het minder geld kost om het uit te zoeken met een redelijke kans om onder betaling uit te komen, dan dat het kost om uit te keren, zullen ze proberen eronderuit te komen.
of je nou 60 rijdt, of 45, of 10, of 1000. Je geeft ze een extra reden om de uitkering op jou te verhalen. Kan net zo goed gebeuren als je niet opgevoerd rijdt, en bijv. drank op hebt of aan een andere polisvoorwaarde niet voldoet.
dus, even netjes je school afmaken en de polisvoorwaarden doorlezen, daar staat precies in wat je wel en niet mag. En dat je van de wet niet mag opvoeren, betekent niet dat je op grond daarvan 'niet meer verzekerd bent'.... dat zou betekenen dat als je perongeluk door rood rijdt je ook niet verzekerd bent.
|
|
Too cool for school! |
|
WestlandMB |
26-11-2010 19:18 |
Posts: 1338 |
nu we toch bezig zijn... hoe zit het met schakels?
ik heb wel eens horen zeggen dat ze voor geen meter met schakels werken? en de vertanding niet uit zou maken voor de eindsnelheid van de roller omdat ze niet de omwentelingen zouden berekenen maar de kracht?
|
|
|
|
koetjeboe91 |
26-11-2010 19:21 |
Posts: 2096 |
kwa regels zijn schakels het zelfde.
ze meten al jaren niet meer doormiddel van kracht. als je weet hoe groot het testwiel is.(waar je achterband op komt te staan) kun je door een berekening uitrekenen hoe hard die rijd. dit gebeurt door de pc in de rollerband. deze stuurt hem daarna door naar het nummerbord. deze geeft door middel van cijfers aan hoe hard die ongeveer rijd.
Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 26-11-2010 om 19:24 uur.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
WestlandMB |
26-11-2010 19:30 |
Posts: 1338 |
dus mijn mb die met 110cc cilinder de 115km/u aan kan tikken kan ik door enorm licht te vertanden netjes 45 op de roller krijgen zonder problemen?
|
|
|
|