Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - hm166, super traag.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 932 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63190 - hm166, super traag.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6145 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MT_driver 24-11-2010 16:53 Print topicpost
Posts: 324
Hey,

Ik heb dus een hm166 cilinder volgens mij de versie met kleine porten en werkelijk vandaag haalde ik max de 43! WTF?!.trekt rete sloom op. ik heb nu een hm166 omdat er de laatste tijd loei veel politie controles hier zijn.

Maar nu mijn vraag hoe laat ik die hm166 sneller lopen? 50 - 60?

Huidige setup:

hm166 kleine porten
16mm mikuni
5bak
chrome uitlaat (geen idee welk merk)
twv 15/47

Win ik wat snelheid met 13/47?

Grtz
 
40000KM op de teller :D

maxisport 24-11-2010 16:57 Print reply

Posts: 4206
hoe hard mag je met een brommer.
 
MT_driver 24-11-2010 16:59 Print reply
Posts: 324
45,

maar ik ga toch niet een rechte stuk van 7.2 km alleen maar 45 of niet eens rijden.

 
40000KM op de teller :D
XDr4g0nX 24-11-2010 17:03 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
hoe hard mag je met een brommer.

Dat is niet zijn vraag, hoe hard gingen jouw brommer dan?


Maar dat zal met de HM166 moeilijk gaan.
En met een twv van 13/47 ipv 15/47 heb je iets meer trekkracht, maar je topsnelheid zal naar beneden gaan.
 
Signature: [==||========] 20% complete
MT_driver 24-11-2010 17:06 Print reply
Posts: 324
okay, ik heb ook een dmp 50 liggen, maar die heeft 3 lichte krassen, geen idee of hij nog werkt,

maar porten uitveilen dan?
 
40000KM op de teller :D
_3s_ 24-11-2010 17:15 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
okay, ik heb ook een dmp 50 liggen, maar die heeft 3 lichte krassen, geen idee of hij nog werkt,

maar porten uitveilen dan?

Post eens een foto van die dmp.
soms kan een cilinder wel nog dienen als de krassen niet té diep zijn.
Ik zou niet zomaar aan je poorten beginnen veilen. daar heb je trouwens ook het geschikte materiaal voor nodig.
 
Jeuj TSW erbij! =D
tvmierlo 24-11-2010 17:29 Print reply
Posts: 277
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
[...]

Post eens een foto van die dmp.
soms kan een cilinder wel nog dienen als de krassen niet té diep zijn.
Ik zou niet zomaar aan je poorten beginnen veilen. daar heb je trouwens ook het geschikte materiaal voor nodig.


Uitlaatpoort uitvijlen kan best, je hebt maarliefst een goede vijl nodig(ja, als je alleen je uitlaatpoort doet mij een mt5 met gietijzeren wand, volstaat een rattenstaart of een dergelijke vijl wel degelijk) en wat geduld.

82 echte kilometers per uur haal ik met een aangepaste hm 167. Al heb ik nog wat overtoeren in de zesde versnelling
 
maxisport 24-11-2010 17:33 Print reply

Posts: 4206
neej gewoon laten zitten wat er nu op zit
en de boete voor lief nemen.
als je geen zin heb om 45 te rijden

no guts, no glory
 
MT_driver 24-11-2010 17:50 Print reply
Posts: 324
foto's komen dr aan, eerst ff eten:P
 
40000KM op de teller :D
henk43 24-11-2010 18:18 Print reply

Posts: 916
misschien als je hem ietsje lichter vertand dat hij wel wat harder zal gaan, omdat hij het nu niet trekt.
 
Nobody said it was easy
JB1 24-11-2010 18:20 Print reply

Posts: 14881
Monteer eerst maar eens 13/47

In principe moet je met deze set-up al grofweg 50 halen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Robin 1993 24-11-2010 18:22 Print reply

Posts: 1234
als je echt rond de 60-65 wil gaan rijden ivp politie kun je het beste een 50cc snel dmp nemen, die dingen gaan gewoon ook niet zo snel. Maar dan moet je er natuurlijk geen andere uitlaat of carb op doen , dan loopt die straks nog 75-80 ofzo

p.s, kzag dan je nog een dmp had zou ik die lekker monteren en evt kleinere vertanding voor of groter achter, dan trekt die ook nog een beetje en ga je toch mooi 60-65

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 24-11-2010 om 18:23 uur.
 
!!2 takt!!
_3s_ 24-11-2010 19:44 Print reply

Posts: 899
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tvmierlo
[...]


Uitlaatpoort uitvijlen kan best, je hebt maarliefst een goede vijl nodig(ja, als je alleen je uitlaatpoort doet mij een mt5 met gietijzeren wand, volstaat een rattenstaart of een dergelijke vijl wel degelijk) en wat geduld.

82 echte kilometers per uur haal ik met een aangepaste hm 167. Al heb ik nog wat overtoeren in de zesde versnelling

Alleen uitlaatpoort kan idd wel. Dan moet je wel opletten dat je niet met je vijl tegen de cilinderwand aan de andere kant komt, iets in leggen dus (stuk dik karton oid)
 
Jeuj TSW erbij! =D
rik hulkenberg 24-11-2010 21:48 Print reply

Posts: 10029
zwaarder vertanden zijn koppel cilinders.
zet er maar 16-42 op.
dan moet je de 55 wel halen.
 
fs180 24-11-2010 22:00 Print reply

Posts: 1346
Even naar een bekende (of iemand van bf uit de buurt) brengen die de uitlaatpoort even bijwerkt, gaat je top niet veel hoger liggen maar meer koppel
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
JB1 24-11-2010 22:02 Print reply

Posts: 14881
Gewoon DMP50 zoeken joh.
Met die een korte vertanding ropt ie nog redelijk en heb je geen hoge tops
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 6145 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved