Leen |
22-11-2010 18:55 |
Posts: 26877 |
accu kapot?
|
|
|
|
ChielTZR |
22-11-2010 18:55 |
Posts: 6016 |
eerst gaan afvragen waarom de zekering doorbrandt.
verder gewoon normale ampere's aanhouden bij het plaatsen van je zekering.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
thomsenda |
22-11-2010 19:07 |
Posts: 106 |
accu geeft 12 volt aan dus dat is iets aan de lage kant want normaal moest 13,5 zijn toch?
maar mijn lichten enzo zouden het wel moeten doen zonder accu omdat dat op de dynamo draait.
en had een 5 ampere zekering erin gedaan omdat ik geen 4 ampere meer had
|
|
I love speed, speed never killed its suddenly becomming stationary that kills. |
|
ChielTZR |
22-11-2010 19:20 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thomsenda
accu geeft 12 volt aan dus dat is iets aan de lage kant want normaal moest 13,5 zijn toch?
maar mijn lichten enzo zouden het wel moeten doen zonder accu omdat dat op de dynamo draait.
en had een 5 ampere zekering erin gedaan omdat ik geen 4 ampere meer had
komt er wel spanning uit je ontsteking?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
thomsenda |
22-11-2010 19:43 |
Posts: 106 |
denk het wel want hij rijd nog goed net als toen hij het nog wel deed.
hoe kan je dat trouwens het beste meten?
|
|
I love speed, speed never killed its suddenly becomming stationary that kills. |
|
ChielTZR |
22-11-2010 19:46 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thomsenda
denk het wel want hij rijd nog goed net als toen hij het nog wel deed.
hoe kan je dat trouwens het beste meten?
Het gaat nu niet om de bougieonstekingsgeval.
ik zou kijken of je accu gewoon wordt bijgeladen.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
antonhonda |
22-11-2010 19:51 |
Posts: 3616 |
nou kan wel is een groot probleem worden want alles heeft nou te veel ampere gehad
maar beste gewoon alles door piepe
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
thomsenda |
22-11-2010 19:53 |
Posts: 106 |
heb ik al gekeken heb de accu er tussenuit gehaald en de ene kant van de spanningsmeter op de + gezet en de andere kant op de - ( voor de zekering want die zat er niet meer in ) en ik kreeg geen spanning.
accu dus (nog) wel op 12 volt maar niks elektrisch op mijn brommer doet het.
ligt het dan aan de dynamo ofzo?
|
|
I love speed, speed never killed its suddenly becomming stationary that kills. |
|
Makrolon |
22-11-2010 19:53 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
nou kan wel is een groot probleem worden want alles heeft nou te veel ampere gehad
maar beste gewoon alles door piepe
Te veel ampere gehad?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Makrolon |
22-11-2010 19:54 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thomsenda
heb ik al gekeken heb de accu er tussenuit gehaald en de ene kant van de spanningsmeter op de + gezet en de andere kant op de - ( voor de zekering want die zat er niet meer in ) en ik kreeg geen spanning.
accu dus (nog) wel op 12 volt maar niks elektrisch op mijn brommer doet het.
ligt het dan aan de dynamo ofzo?
Als je accu vol zit ligt het niet aan je dynamo. Klapt je zekering er meteen uit bij het plaatsen?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
thomsenda |
22-11-2010 20:11 |
Posts: 106 |
mijn pa zij dat een 12 volt accu normaal 13, nogwat volt heeft dus accu zit niet helemaal vol.
die 5 ampere zekering heeft er 3 of 4 weken in gezeten voordat hij knapte en standaard is 4 ampere zekering.
Dit bericht is gewijzigd door thomsenda op 22-11-2010 om 20:12 uur.
|
|
I love speed, speed never killed its suddenly becomming stationary that kills. |
|
Makrolon |
22-11-2010 20:15 |
Posts: 6733 |
Vol zat. Als je instrumenten niet werken doordat je accu kapot is zit de spanning onder de 8 volt oid.
Als je er een andere zekering in doet, doet alles het dan weer? Kijk eens bij je balhoofd oid of daar geen draden bekneld zitten oid.
Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 22-11-2010 om 20:16 uur.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
thomsenda |
22-11-2010 20:57 |
Posts: 106 |
ja ben al ff door aan het meten geweest maar ziet er goed uit allemaal, tenminste die draden die ik doorgemeten heb. heb op het oog ook nog even wat doorgenomen maar ziet er goed uit allemaal. zal morgen even verder doormeten en een zekering halen.
maar dat lost het probleem nog niet op want die zekering brand dan redelijk snel door.
zou het trouwens ook kunnen dat mijn km teller kortsluiting veroorzaakt en daardoor de zekering doorbrand want mijn digitale teller doet wel wat raar zoals boven ook staat beschreven. volgens mij is de vorige eigenaar namelijk op zijn bek gegaan met de brommer en heeft die teller ook een opdonder gehad want in het ene bevestigingsbeugeltje ervan zit een scheur.
Dit bericht is gewijzigd door thomsenda op 22-11-2010 om 20:58 uur.
|
|
I love speed, speed never killed its suddenly becomming stationary that kills. |
|
wesselvdb |
23-11-2010 19:57 |
Posts: 158 |
Bij een spannig van ongeveer 10 volt (stationair op blokdynamo) flikkert je dashboard idd.
probeer eens je accu zonder draden er aan te meten geeft ie tussen de 11 en 13 volt werkt 't nog. (onder de 12 volt eerst ff opladen)
-werkt je accu, sluit alles aan zonder spannings regelaar.
werkt dit, spanningsregelaar stuk.
-is je accu stuk, koop een nieuwe, en sluit 'm aan zonder de spanningsregelaar.
als dit werkt weet je dat ook je spanningsregelaar stuk is.
|
|
Interesting |
|
DarkSoul |
23-11-2010 20:39 |
Posts: 338 |
Meet eens van je Frame en de +/- van je kabelboom.
Gewoon de weerstand meten, kijken of je misschien ergens kabelbreuk oid hebt.
|
|
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow. |
|