Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Derbi Senda elektrisch probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 974 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #63179 - Derbi Senda elektrisch probleem
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 12881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thomsenda 22-11-2010 18:54 Print topicpost

Posts: 106
hoi

zoals te titel al zegt heb ik een elektrisch probleem met mijn derbi senda drd uit 2005.
het begon met de kilometerteller ( een digitale ) die wat raar deed zo flikkerde de verlichting ervan wat als de brommer stationair draaide alsof de km-teller op de dynamo liep ook versprong de snelheid soms en gaf hij ineens een aantal km meer aan en sprong dan terug.
nu doet helemaal niks het meer op elektrisch gebied, geen toeter km-teller geen verlichting geen remlicht helemaal niks.
de brommer loopt voor de rest nog wel goed.

na het controleren bleek de zekering alweer door gebrand te zijn ( laatst al de 4 ampère zekering vervangen door een 5 ampère ). toen ik ging doormeten kreeg ik ook helemaal geen spanning tussen de accu draden terwijl de draden vanaf de accu wel goed zijn tot voor aan toe.
heeft iemand nog ideeën waar dit elektrisch probleem aan kan liggen dan hoor ik het graag


 
I love speed, speed never killed its suddenly becomming stationary that kills.

Leen 22-11-2010 18:55 Print reply

Posts: 26877
accu kapot?
 
ChielTZR 22-11-2010 18:55 Print reply

Posts: 6016
eerst gaan afvragen waarom de zekering doorbrandt.
verder gewoon normale ampere's aanhouden bij het plaatsen van je zekering.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
thomsenda 22-11-2010 19:07 Print reply

Posts: 106
accu geeft 12 volt aan dus dat is iets aan de lage kant want normaal moest 13,5 zijn toch?
maar mijn lichten enzo zouden het wel moeten doen zonder accu omdat dat op de dynamo draait.


en had een 5 ampere zekering erin gedaan omdat ik geen 4 ampere meer had
 
I love speed, speed never killed its suddenly becomming stationary that kills.
ChielTZR 22-11-2010 19:20 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomsenda
accu geeft 12 volt aan dus dat is iets aan de lage kant want normaal moest 13,5 zijn toch?
maar mijn lichten enzo zouden het wel moeten doen zonder accu omdat dat op de dynamo draait.


en had een 5 ampere zekering erin gedaan omdat ik geen 4 ampere meer had


komt er wel spanning uit je ontsteking?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
thomsenda 22-11-2010 19:43 Print reply

Posts: 106
denk het wel want hij rijd nog goed net als toen hij het nog wel deed.

hoe kan je dat trouwens het beste meten?
 
I love speed, speed never killed its suddenly becomming stationary that kills.
ChielTZR 22-11-2010 19:46 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomsenda
denk het wel want hij rijd nog goed net als toen hij het nog wel deed.

hoe kan je dat trouwens het beste meten?


Het gaat nu niet om de bougieonstekingsgeval.
ik zou kijken of je accu gewoon wordt bijgeladen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
antonhonda 22-11-2010 19:51 Print reply

Posts: 3616
nou kan wel is een groot probleem worden want alles heeft nou te veel ampere gehad
maar beste gewoon alles door piepe
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
thomsenda 22-11-2010 19:53 Print reply

Posts: 106
heb ik al gekeken heb de accu er tussenuit gehaald en de ene kant van de spanningsmeter op de + gezet en de andere kant op de - ( voor de zekering want die zat er niet meer in ) en ik kreeg geen spanning.
accu dus (nog) wel op 12 volt maar niks elektrisch op mijn brommer doet het.

ligt het dan aan de dynamo ofzo?
 
I love speed, speed never killed its suddenly becomming stationary that kills.
Makrolon 22-11-2010 19:53 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
nou kan wel is een groot probleem worden want alles heeft nou te veel ampere gehad
maar beste gewoon alles door piepe

Te veel ampere gehad?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Makrolon 22-11-2010 19:54 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomsenda
heb ik al gekeken heb de accu er tussenuit gehaald en de ene kant van de spanningsmeter op de + gezet en de andere kant op de - ( voor de zekering want die zat er niet meer in ) en ik kreeg geen spanning.
accu dus (nog) wel op 12 volt maar niks elektrisch op mijn brommer doet het.

ligt het dan aan de dynamo ofzo?

Als je accu vol zit ligt het niet aan je dynamo. Klapt je zekering er meteen uit bij het plaatsen?
 
KTM 525 EXC Supermoto
thomsenda 22-11-2010 20:11 Print reply

Posts: 106
mijn pa zij dat een 12 volt accu normaal 13, nogwat volt heeft dus accu zit niet helemaal vol.

die 5 ampere zekering heeft er 3 of 4 weken in gezeten voordat hij knapte en standaard is 4 ampere zekering.

Dit bericht is gewijzigd door thomsenda op 22-11-2010 om 20:12 uur.
 
I love speed, speed never killed its suddenly becomming stationary that kills.
Makrolon 22-11-2010 20:15 Print reply

Posts: 6733
Vol zat. Als je instrumenten niet werken doordat je accu kapot is zit de spanning onder de 8 volt oid.

Als je er een andere zekering in doet, doet alles het dan weer? Kijk eens bij je balhoofd oid of daar geen draden bekneld zitten oid.

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 22-11-2010 om 20:16 uur.
 
KTM 525 EXC Supermoto
thomsenda 22-11-2010 20:57 Print reply

Posts: 106
ja ben al ff door aan het meten geweest maar ziet er goed uit allemaal, tenminste die draden die ik doorgemeten heb. heb op het oog ook nog even wat doorgenomen maar ziet er goed uit allemaal. zal morgen even verder doormeten en een zekering halen.

maar dat lost het probleem nog niet op want die zekering brand dan redelijk snel door.

zou het trouwens ook kunnen dat mijn km teller kortsluiting veroorzaakt en daardoor de zekering doorbrand want mijn digitale teller doet wel wat raar zoals boven ook staat beschreven. volgens mij is de vorige eigenaar namelijk op zijn bek gegaan met de brommer en heeft die teller ook een opdonder gehad want in het ene bevestigingsbeugeltje ervan zit een scheur.

Dit bericht is gewijzigd door thomsenda op 22-11-2010 om 20:58 uur.
 
I love speed, speed never killed its suddenly becomming stationary that kills.
wesselvdb 23-11-2010 19:57 Print reply

Posts: 158
Bij een spannig van ongeveer 10 volt (stationair op blokdynamo) flikkert je dashboard idd.

probeer eens je accu zonder draden er aan te meten geeft ie tussen de 11 en 13 volt werkt 't nog. (onder de 12 volt eerst ff opladen)
-werkt je accu, sluit alles aan zonder spannings regelaar.
werkt dit, spanningsregelaar stuk.

-is je accu stuk, koop een nieuwe, en sluit 'm aan zonder de spanningsregelaar.
als dit werkt weet je dat ook je spanningsregelaar stuk is.


 
Interesting
DarkSoul 23-11-2010 20:39 Print reply

Posts: 338
Meet eens van je Frame en de +/- van je kabelboom.
Gewoon de weerstand meten, kijken of je misschien ergens kabelbreuk oid hebt.
 
Yesterday is yesterday. If we try to recapture it, we will only lose tomorrow.

Dit topic is 12881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved