Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Met de brommer op de snelweg

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1005 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63178 - Met de brommer op de snelweg
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9828 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

4takker 22-11-2010 17:52 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


wat heeft dat filmpje met brommers te maken?




als je het verhaaltje leest snap je hem misschien

ik bedoel er mee dat de meeste mensen niet een langzaam object verwachten op zoon plek. waar door ze moeten uit wijken en een grote kan is op de gevolgen van wat er in het filmpje gebeurt
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-11-2010 17:54 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


als je het verhaaltje leest snap je hem misschien

ik bedoel er mee dat de meeste mensen niet een langzaam object verwachten op zoon plek. waar door ze moeten uit wijken en een grote kan is op de gevolgen van wat er in het filmpje gebeurt


ja. en daarom hoeft een voertuig maar 60 te kunnen om op de snelweg te mogen.
Of het nou een brommer is, of een bejaarde opa in een auto, het is niet de schuld van het slome voertuig volgens de wet. Natuurlijk is het gevaarlijk, maar zo is het ook gevaarlijk om jongens van 16 jaar op een brommer te laten rijden, dus dat is geen argument.

 
Too cool for school!
grasmaaier89 22-11-2010 18:00 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
90 rijden op de snelweg hoeft niet perse gevaarlijk te zijn.
snelweg rijden met een top van 90 is echter wel gevaarlijk. wat als je tussen 2 vracht wagens komt te zitten en je kunt niet inhalen oid?
lijkt me levensgevaarlijk dit te doen met een top lager dan 110



De minimumsnelheid op een snelweg dat een voertuig moet halen is 80km/h
Het is dus aan je zelf om ervoor te kiezen.

Ik zou wachten, en je motorrbw halen oid.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Paul de Salmiakbal 22-11-2010 18:04 Print reply

Posts: 5285
Nja, ik zou als brommerrijder sowieso niet de snelweg opgaan. Het zou technisch wel haalbaar zijn als je fatsoenlijke remmerij en ophanging hebt, met een acceptabele TOPsnelheid van 120, maar als brommerrijder met een bromfietsrijbewijs heb je niet genoeg kennis over hoe te gedragen op een snelweg (dat leer je immers niet bij je theorie).
Dus daarom zou ik het laten, tenzij je al je motorrijbewijs hebt en een brommer die aan bovengenoemde eisen voldoet.
Maar dan zou je natuurlijk net zo goed een motor kunnen pakken
 
ChielTZR 22-11-2010 18:04 Print reply

Posts: 6016
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Makrolon 22-11-2010 18:05 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



De minimumsnelheid op een snelweg dat een voertuig moet halen is 80km/h
Het is dus aan je zelf om ervoor te kiezen.

Ik zou wachten, en je motorrbw halen oid.

dat is 60, helft van de toegestane snelheid. Maar het vortuig moet het kunnen en mogen halen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
4takker 22-11-2010 18:05 Print reply

Posts: 2395
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ja. en daarom hoeft een voertuig maar 60 te kunnen om op de snelweg te mogen.
Of het nou een brommer is, of een bejaarde opa in een auto, het is niet de schuld van het slome voertuig volgens de wet. Natuurlijk is het gevaarlijk, maar zo is het ook gevaarlijk om jongens van 16 jaar op een brommer te laten rijden, dus dat is geen argument.



ga jij maar is met 60 km/h over de snelweg rijden en kijk is hoe snel je we van af gestuurd word.

ik weet het ook dat je minimaal 60 moet rijden op de snelweg. maar dat zegt niet dat de politie je van de snel weg zal sturen.

neem nou een honda dax of monkey met motor kenteken als voor beeld. die mogen gewoon over de snelweg vele halen ook gewoon normaal toegestaande snelheden. die worden ook van de snelweg gestuurd. met het argument dat ze niet zicht baar zijn tussen het verkeer. terwijl als je recht op zit niet veel kleiner dan een motor rijder. zal misschien net een kop schelen

er zit een groot verschil tussen wat toegestaan is en wat veilig is. als het legaal zou zijn heb je nog een grote kans dat je wegens veiligheids redenen er af gestuurd word
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Paul de Salmiakbal 22-11-2010 18:06 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
http://www.youtube.c...re=player_embedded#!



Damn wat hoop ik dat die gast een facepeeling krijgt van het asfalt
Zonder helm en fatsoenlijke kledij, wat een randdebiel.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-11-2010 18:20 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]


ga jij maar is met 60 km/h over de snelweg rijden en kijk is hoe snel je we van af gestuurd word.

ik weet het ook dat je minimaal 60 moet rijden op de snelweg. maar dat zegt niet dat de politie je van de snel weg zal sturen.

neem nou een honda dax of monkey met motor kenteken als voor beeld. die mogen gewoon over de snelweg vele halen ook gewoon normaal toegestaande snelheden. die worden ook van de snelweg gestuurd. met het argument dat ze niet zicht baar zijn tussen het verkeer. terwijl als je recht op zit niet veel kleiner dan een motor rijder. zal misschien net een kop schelen

er zit een groot verschil tussen wat toegestaan is en wat veilig is. als het legaal zou zijn heb je nog een grote kans dat je wegens veiligheids redenen er af gestuurd word


en gelijk hebben ze
maar vraag me af in hoeverre ze dat hard kunnen maken. als ze mij de toegang ontzeggen terwijl ik volledig legaal bezig ben, dan vraag ik me af wat er gebeurt als ik er werk van zou maken.

De meeste ongelukken etc gebeuren volgens mij ook door een snelheidsverschil tussen voertuigen op de snelweg.

Over 20 jaar maakt het toch niet meer uit, dan regelt de computer het wel.

 
Too cool for school!
Tobiassupersport 22-11-2010 18:23 Print reply
Posts: 3
Mijn bromfiets is uitgerust met alleen maar motorfiets onderdelen, waaronder grote naven, een 5 bak en originele 50 cc motorfiets cilinder die dus vanaf fabriek 95 loopt. Over vastlopers op topsnelheid maak ik me dus absoluut geen zorgen.
Jongens rijden met 125 cc's 140 met als enige verschil dat ze een dikker motorblok eronder schroeven, remvermogen is prima

maar wat je dus krijgt:
-65 euro voor ergens rijden waar je niet mag rijden
-rijbewijs kwijt omdat je meer dan 50 km per uur te hard rijd (of net niet?)
-flinke boete voor overscheiding constructiesnelheid
-brommer ingevorderd(betekend dit kentekenbewijs kwijt, of brommer in de crusher?
 
stephan777 22-11-2010 18:28 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobiassupersport
Mijn bromfiets is uitgerust met alleen maar motorfiets onderdelen, waaronder grote naven, een 5 bak en originele 50 cc motorfiets cilinder die dus vanaf fabriek 95 loopt. Over vastlopers op topsnelheid maak ik me dus absoluut geen zorgen.
Jongens rijden met 125 cc's 140 met als enige verschil dat ze een dikker motorblok eronder schroeven, remvermogen is prima

maar wat je dus krijgt:
-65 euro voor ergens rijden waar je niet mag rijden
-rijbewijs kwijt omdat je meer dan 50 km per uur te hard rijd (of net niet?)
-flinke boete voor overscheiding constructiesnelheid
-brommer ingevorderd(betekend dit kentekenbewijs kwijt, of brommer in de crusher?


Je bent je rbw al kwijt als je harder als 30 boven de constructie snelheid rijd.
 
Tobias Verhoef 22-11-2010 18:29 Print reply

Posts: 1832
crushen van brommers doen ze niet meer, alleen opgevoerde onderdelen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 22-11-2010 18:31 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobiassupersport
Mijn bromfiets is uitgerust met alleen maar motorfiets onderdelen, waaronder grote naven, een 5 bak en originele 50 cc motorfiets cilinder die dus vanaf fabriek 95 loopt. Over vastlopers op topsnelheid maak ik me dus absoluut geen zorgen.
Jongens rijden met 125 cc's 140 met als enige verschil dat ze een dikker motorblok eronder schroeven, remvermogen is prima

maar wat je dus krijgt:
-65 euro voor ergens rijden waar je niet mag rijden
-rijbewijs kwijt omdat je meer dan 50 km per uur te hard rijd (of net niet?)
-flinke boete voor overscheiding constructiesnelheid
-brommer ingevorderd(betekend dit kentekenbewijs kwijt, of brommer in de crusher?



al zit er een blok en rijwielgedeelte van een R1 op, feit blijft dat je frame en kenteken maar 45 mogen
 
Reneetjehh 22-11-2010 18:35 Print reply

Posts: 253
ik spreek uit ervaring,
ik had een keer een verkeerde afrit op een rotonde genomen en toen reed ik op een auto weg(100)

ik was geklokt toen ik nog aant schakelen was dus gemiddeld 90 op hun teller daarvoor was ik mn rijbewijs kwijt en 160 euro boete voor verkeerde rijbaan

papieren mocht ik houden omdat ze me matsten anders kon ik de brommer dus opnieuw laten keuren:P

je hebt mazzel dat je nie gepakt bent!
waarom doe je eik zo iets?:P
 
t leven is kort dus leef je uit
Maup 22-11-2010 18:39 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
crushen van brommers doen ze niet meer, alleen opgevoerde onderdelen.

Verschillende agenten vertelden mij dat als ik 3 keer meer dan 20 te hard op de roller ging, ik m'n brommer in kon leveren en hem als mooi pakketje weer terug kreeg.
Geen idee of dat een afschrik-bluf verhaal was maar dat is me 3 keer door 3 verschillende agenten verteld.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 9828 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved