Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch Tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1114 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63172 - Puch Tuning
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Floris-tsx 21-11-2010 19:26 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
met een 74cc metrakit op een puch rij je ook de wereld rond.


Ja? Ik betwijfel dat toch op basis van het frame. Ik heb altijd het idee dat die dingen gewoon niet boven de 60 mogen uitkomen, omdat ze anders echt gaan kromtrekken.
Dat is in ieder geval mijn ervaring met types uit de buurt die dat ook deden.

 
Iedereen kan professioneel worden
kenny77 21-11-2010 19:33 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Ja? Ik betwijfel dat toch op basis van het frame. Ik heb altijd het idee dat die dingen gewoon niet boven de 60 mogen uitkomen, omdat ze anders echt gaan kromtrekken.
Dat is in ieder geval mijn ervaring met types uit de buurt die dat ook deden.




nooit last van gehad...

Mijn puch was gewoon altijd degelijk en reed altijd, zelfde als mijn vaders puch en mijn zus haar puch.

en ik heb die van mij toch aardig afbeult.

edit: ow en met 90km/h remde mijn puch nog steeds goed, remmen deden niet onder dan bij voorbeeld die van een dt/mt/er.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-11-2010 om 19:38 uur.
 
Nielzor 21-11-2010 19:35 Print reply

Posts: 282
Frame zou ook wel versterkt kunnen worden.. mijn vader is lasser geweest dus dat is geen punt. Maar zo'n Suzuki blijft gewoon altijd rijden? Dat vind ik eigenlijk ook wel belangrijk. Mijn scooter stond namelijk meer stil dan dat hij reed
 
kenny77 21-11-2010 19:38 Print reply

Posts: 29286
ligt aan de mensen die erop rijden.
elke brommer kan kapot, ook die wat net 3 dagen uit de winkel komt...

geen gerantie als iemand een brommer heeft die altijd rijd, dat elke zelfde type brommer zo rijd.

En daarbij zijn die DT's MT's TSX's ook meestal 20~30 jaar oud.
Daarvan kan je niet verwachten dat er nooit iets kapot gaat.
Meestal zitten op die dingen allemaal immi rotzooi en dan gaat het nog sneller kapot.
 
Floris-tsx 21-11-2010 19:42 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ligt aan de mensen die erop rijden.
elke brommer kan kapot, ook die wat net 3 dagen uit de winkel komt...

geen gerantie als iemand een brommer heeft die altijd rijd, dat elke zelfde type brommer zo rijd.

En daarbij zijn die DT's MT's TSX's ook meestal 20~30 jaar oud.
Daarvan kan je niet verwachten dat er nooit iets kapot gaat.
Meestal zitten op die dingen allemaal immi rotzooi en dan gaat het nog sneller kapot.


Daar heb je wel weer gelijk in. Maar toch denk ik dat een bijv. een TSX met het kooiframe en sterke vering etc. langer hoge snelheden uithoudt dan een Puch.Ík zou het er in ieder geval niet op wagen...
 
Iedereen kan professioneel worden
kenny77 21-11-2010 19:47 Print reply

Posts: 29286
mijn vader had vroeger ook een puch voor naar het werk, die heeft jaren 85km/h gelopen, heeft nooit last gahad van het zogenaamde krom trekken of wat dan ook.

Je moet met een puch niet 3m hoog gaan springen of stoeprandje op en af knallen, dan is het zo kapot, maar dat is met een tsx net zo.

Zo slecht is een puch niet.

 
Nielzor 21-11-2010 20:03 Print reply

Posts: 282
-Metrakit 74cc
-20mm carb
-contactpuntloze ontsteking
-malossi membraam
-verlichte koppeling (60 gram)

Is dat een goede setup? En welke uitlaat? Wat is trouwens een goede site voor onderdelen?

Ik zie trouwens wel Suzuki TSX enz staan, maar wel roestig etc. dus lijkt me ook niet echt goed.
 
fs180 21-11-2010 20:27 Print reply

Posts: 1346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Daar heb je wel weer gelijk in. Maar toch denk ik dat een bijv. een TSX met het kooiframe en sterke vering etc. langer hoge snelheden uithoudt dan een Puch.Ík zou het er in ieder geval niet op wagen...

Nooit een puch gereden zeker?


Een puchframe zul je echt niet zomaar krom trekken, de achterbrug zal bij een hoop koppel (dus niet met een 70cc-tje) weg krom kunn trekken, maar die kun je simpel verstevigen of een andere erin gooien..

Lassen/verstevigingen aan het frame doe je voor crossen, sprinten of wanneer je er een ander blok onder zet..

Onderdelen: j-p-s.nl or puchshop.de, kijk ook op het puchforum voor goedkope rommel..

Ik heb nog een blok liggen, loopt ie ook wel 70+ mee

Dit bericht is gewijzigd door fs180 op 21-11-2010 om 20:29 uur.
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Nielzor 21-11-2010 20:38 Print reply

Posts: 282
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs180
[...]

Nooit een puch gereden zeker?


Een puchframe zul je echt niet zomaar krom trekken, de achterbrug zal bij een hoop koppel (dus niet met een 70cc-tje) weg krom kunn trekken, maar die kun je simpel verstevigen of een andere erin gooien..

Lassen/verstevigingen aan het frame doe je voor crossen, sprinten of wanneer je er een ander blok onder zet..

Onderdelen: j-p-s.nl or puchshop.de, kijk ook op het puchforum voor goedkope rommel..

Ik heb nog een blok liggen, loopt ie ook wel 70+ mee

Dit bericht is gewijzigd door fs180 op 21-11-2010 om 20:29 uur.


Thnx voor de site's En wat is nou een goed uitlaatje icb met mijn bovengenoemde setup? Mag best een hard/knetter geluid maken maar zoniet is dat ook geen probleem.

Dit bericht is gewijzigd door Nielzor op 21-11-2010 om 20:39 uur.
 
fs180 21-11-2010 21:21 Print reply

Posts: 1346
Opmaat kost je iets meer als kant en klaar

Homoet p6 voor hoge top, al hebben die weinig koppel

Voor iets meer koppel kun je een simonini nemen
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Paul de Salmiakbal 21-11-2010 21:25 Print reply

Posts: 5285
Qua uitlaat moet je ff op zoek gaan naar een Simonini of een Proma Warrior. Die laatste wordt niet meer gemaakt dus die zul je op marktplaats oid moeten zoeken.
Verder maakt Athena mooie cilinders, als je je carter niet uit wilt boren. De Polini 65cc is ook erg snel. Als carter opboren een optie was dan zou ik idd ook voor de Metrakit gaan.

Verder houdt een Puchje die snelheden echt wel. Als je alles een beetje fatsoenlijk in elkaar steekt blijft het heus wel heel.

Je moet vooral niet aan onzin gaan lopen kloten zoals secundair tandwiel verlichten en koppelingshuis gaan verlichten, want daar word hij meer fragiel dan snel van.

Verder is www.puchshop.de wel een goeie site.
www.puchmaxi.nl moet je niet altijd geloven want daar staat ook een hoop bullshit op, vooral met betrekking tot de sproeierdatabase.

Koppeling verlichten is wel een goede zaak, scheelt een hoop. Samen met de veren totaal indraaien en dan +/- 2 slagen uit merk je al een groot verschil.

Qua carburateur zou ik dan gewoon een Dellorto 17.5 pakken bij een 65/70cc, dat is groot genoeg.

HPI is natuurlijk altijd leuk, kost wel een hoop en je hebt geen verlichting meer, bovendien slijten je lagers sneller.
 
Nielzor 21-11-2010 21:29 Print reply

Posts: 282
Als ik dat zo zie kan ik denk ik toch beter voor een DT, TSX of MT gaan denk ik. Want voor Puch is die cilinder al 180 euro, uitlaat 100 euro en dan de overige onderdelen nog.

Edit: Is die 65cc cilinder icb met 17,5 ook wel leuk dan?

Dit bericht is gewijzigd door Nielzor op 21-11-2010 om 21:30 uur.
 
Paul de Salmiakbal 21-11-2010 21:35 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielzor
Als ik dat zo zie kan ik denk ik toch beter voor een DT, TSX of MT gaan denk ik. Want voor Puch is die cilinder al 180 euro, uitlaat 100 euro en dan de overige onderdelen nog.

Edit: Is die 65cc cilinder icb met 17,5 ook wel leuk dan?

Dit bericht is gewijzigd door Nielzor op 21-11-2010 om 21:30 uur.

Tuurlijk, dat gaat prima. Mja grotere carb krijg je natuurlijk wel weer meer power van, even simpel gezegd. Tot een bepaalde hoogte natuurlijk.
Je zou dus ook een 19mm oid kunnen monteren, maar 17.5 gaat best.
 
Tom96 21-11-2010 21:50 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielzor
Als ik dat zo zie kan ik denk ik toch beter voor een DT, TSX of MT gaan denk ik. Want voor Puch is die cilinder al 180 euro, uitlaat 100 euro en dan de overige onderdelen nog.

Edit: Is die 65cc cilinder icb met 17,5 ook wel leuk dan?

Dit bericht is gewijzigd door Nielzor op 21-11-2010 om 21:30 uur.



je moet wel even de Prijs/kwaliteitsverhouding afwegen he



 
Tim-gpr99 21-11-2010 23:25 Print reply

Posts: 841
Koop een puch, steek er 150 euro in en je hebt een nieuw blok, spreek uit ervaring! Tevens kun je een goedkope airsal 70 kopen, en deze iets bewerken. Dit loopt dan echt als een beest! De RS-sigaar uitlaatjes presteren trouwens super ook al probeert niemand ze, simoni is weggegooid geld, presteert niet geweldig. Homoet 6P is beste expansieuitlaat, maar je levert wel veel koppel in. RS-uitlaat hebben veel koppel en zijn super stil, en kosten 2-3 tientjes!!

Voorbeeld setups:
Airsal 70 enorm bewerkt
17.5 Dellortho opschuif
17-45 vertanding
Ori ontsteking met verzwaarde contactpunten
Tecno Boss uitlaatje
Topsnelheid: 106.2 kmh (met RS Sigaar 101 kmh)

Airsal 70, licht bewerkte timings voor veel koppel, inlaat bewerkt voor 21mm (+- 300 mm oppervlak)
21 Dellortho PHBG
17-45
RS-Sigaar
Surflex koppeling, veertjes 2,5 slag uit.
Topsnelheid: 85 (koppelsetup)

Filmpjes van de pucgjes zijn te vinden onder timmie426, en NLRevz op youtube. Dan zul je zien hoe goed dat loopt. (topspeedrun van puch 1; filmpje heet testrun #9001 onder account NLrevz)
 
GPR50 '99 streetfightert

Dit topic is 12379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved