Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #63172 - Puch Tuning
|
Pagina 2 van 4
|
Dit topic is 12425 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Marcooow |
21-11-2010 14:13 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]
Niet dat een Puch erg modern is, maar goed.
[...]
Je hebt gelijk: je betaalt veel geld en het is een hok vol plastic.
Schakelbrommer rijden is voor de plezierritjes dan toch veel leuker. Daar kan je echt mee toeren/crossen/racen. Zijn ze vaak ook op gebouwd (Yamaha DT, Suzuki TSX, Honda MT) , maar goed die zijn natuurlijk al genoemd.
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 21-11-2010 om 14:06 uur.
als je even leest zie je dat hij een puch wil die snel trekt en 90 loopt nou dat gaat met een puch wel lukken maar niet met zijn budget. met zijn budget kan die of hard gaan of snel trekken. niet allebij
dat over puch modern snap ik je niet want daar heb ik het niet over. ik geef als voorbeelden, mt,tsx of dt omdat deze binnen zijn budget vaak te koop zijn en het met deze brommers makkelijker is om hard op te trekken en ook nog een top van 80/85 te hebben
|
|
faster than a bullet! |
|
Floris-tsx |
21-11-2010 14:28 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
als je even leest zie je dat hij een puch wil die snel trekt en 90 loopt nou dat gaat met een puch wel lukken maar niet met zijn budget. met zijn budget kan die of hard gaan of snel trekken. niet allebij
dat over puch modern snap ik je niet want daar heb ik het niet over. ik geef als voorbeelden, mt,tsx of dt omdat deze binnen zijn budget vaak te koop zijn en het met deze brommers makkelijker is om hard op te trekken en ook nog een top van 80/85 te hebben
Ik heb zelf een TSX, dus weet waar je het over hebt.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marcooow
[...]
koop een oudere brommer.
Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 21-11-2010 om 14:00 uur.
Ouder dan een Puch Maxi zijn die brommers niet die jij opnoemt
Daarnaast was ik ook degene die de 90km/u aanhaalde, dus daar hoef je me verder ook niet op te wijzen.
ontopic:
Als je het leuk vindt om te toeren, kun je dat beter op een schakelbrommer doen. Dat vind ik in ieder geval leuker dan: gas opentrekken, remmen, gas open. Schakelen geeft wat dat betreft een extra dimensie aan het rijden.
Gewoon een tipje aan de TS. Daar zijn we hier per slot van rekening toch ook voor he
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Marcooow |
21-11-2010 14:37 |
Posts: 5713 |
met oudere brommer bedoel ik niet ouder dan een puch maar gewoon in het algemeen dus ouder dan bijvoorbeeld een derbi of rieju
ooh ik had zo niet gezien dat jij over die 90 begon, mijn fout
misschien is het handig aan de ts wat precieser is, je wil hard optrekken maar ook geen top van 50/60 dus hoe hard wel?
je budget is dus 700 euro, daar kan je wel een mt of tsx van halen
|
|
faster than a bullet! |
|
Frysk |
21-11-2010 15:08 |
Posts: 34930 |
MTX kopen, probleem opgelost
Klaar
|
|
giggitybyte |
|
MaXi-PuCh |
21-11-2010 16:28 |
Posts: 1531 |
een goed opgefokte puch is net zo leuk als een "oude" schakel.
kijk hier eens:
http://puchmaxi.nl/sproeierdatabase.php
en een puch met alleen al een 60cc cilinder trek je (als je je best doet) al de lucht in, mooiste setup voor jouw budget:
puch met kenteken> 250
70cc athena membraan> 150
" toebehoren> 30
70cc HD kop> 15
evt. laten tunen> 50
secundaire tandwiel verlichten> zelf te doen
krukaswangen opvullen (kun je zelf doen met spul van 5euro) of
race krukas met opgevulde wangen> 100
20mm carburateur> 30
3- klauws koppeling> 20
tandwielenboel> 25
ander spul wat vervangen moet worden> max. 30euro
_____________________________________________________
totaal excl. tunen en race krukas: +/- 555,-
totaal incl. tunen en race krukas: +/- 700,-
en zoek maar eens op youtube naar puchjes met zulke dikke setup's,
dan zul je zien dat snelheid en vermogen/koppel wel samen gaat.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
kenny77 |
21-11-2010 16:31 |
Posts: 29286 |
74cc metrakit, 20mm carburateur, laagtoerige uitlaat.
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
21-11-2010 17:01 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
74cc metrakit, 20mm carburateur, laagtoerige uitlaat.
kan ook, maar dan moet je het blok uitkotteren, en dat wil hij niet.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
kenny77 |
21-11-2010 17:02 |
Posts: 29286 |
dat uitkotteren is ook de moeite niet.
zijn zat mensen die dat willen doen , voor een kleine prijs.
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
21-11-2010 17:17 |
Posts: 1531 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
dat uitkotteren is ook de moeite niet.
zijn zat mensen die dat willen doen , voor een kleine prijs.
het is idd ook geen moeite, en het kan ook heel gemakkelijk.
maar hij wilde het niet.
natuurlijk is een setup met 75gila 24mm wel veel leuker van een snelle 70cc.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Stefanow |
21-11-2010 17:46 |
Posts: 1 |
je wilt er twee dagen in de week mee rijden?
wat ik je aanraad (en hier heel toevallig zelf ook heb staan)
puchje met kenteken (moet voor 150 te doen zijn)
-Athena AJH 70cc met membraam met carbon kleppen
-50cc kop (geen 70cc ivm de bolling op de ajh zuiger)
-16mm Dellortho SHA
-verlicht koppelingetje (maak ze maar eens 65 gram per segment)
-originele ontsteking
-twv 15-45
met precies deze setup haal ik 80 kmh.
het wegtrekken is niet echt een succes, maar het is een puch, dus wat wil je.
je hebt met deze cilinder trouwens wel een erg sterke powerband, hij wil zeker wel met het voorwiel de lucht in, zodra hij oppakt.
waarom die 16mm? nou, die is erg simpel af te stellen, en je hebt niet snel last van overkill.
waarom geen HPI? nou, dan krijg je zo'n hyperactief ding, waarbij het gas slecht te doseren is.
hier ben je dus met 180 euro klaar ongeveer.
optie twee:
-gilardoni 75cc
-21mm dellortho
-contactpuntloze ontsteking
-malossi membraam
-verlichte koppeling (60 gram)
dit is dus meteen een stuk duurder, en meteen een stuk sneller.
waarom hier de contactpuntloze ontsteking? nou, omdat anders bij hogere toeren (die de gila dus maakt) de contactpunten zweven gaan, met prestatieverlies als gevolg.
reken maar dat optie twee net zo leuk is als een beetje schakelbrom.
denk dat je hier met 300 euro wel klaar bent.
verder, zou ik NIET de boel laten tunen. (wel afwerken natuurlijk)
als je gaat tunen, krijg je alleen maar problemen, naarmate je er veel mee gaat rijden. probeer het maar eerst eens origineel.
gr. Stefan
|
|
|
|
JB1 |
21-11-2010 17:47 |
Posts: 14881 |
HPI Wordt ie dus echt niet zenuwachtig van hoor...
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Nielzor |
21-11-2010 18:27 |
Posts: 282 |
Ik zit nu te twijfelen..
Zo'm MTX ben je voor een in goede staat toch al snel 700 kwijt, maar moet dan nog opgevoerd worden..
En wat loopt sneller op zo'n puchje, Metrakit 74cc of Gilardoni 75cc?
|
|
|
|
kenny77 |
21-11-2010 18:34 |
Posts: 29286 |
metrakit heeft meer trekkracht onderin, gilardoni heeft meer trekkracht bovenin.
|
|
|
|
Floris-tsx |
21-11-2010 19:14 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nielzor
Ik zit nu te twijfelen..
Zo'm MTX ben je voor een in goede staat toch al snel 700 kwijt, maar moet dan nog opgevoerd worden..
En wat loopt sneller op zo'n puchje, Metrakit 74cc of Gilardoni 75cc?
Ja, maar als jij gewoon een opgevoerde TSX koopt, ben je veel voordeliger uit dan dat je een opgevoerde Puch koopt die uiteindelijk sneller kapot loopt.
Suzuki is namelijk min of meer zeg maar onverwoestbaar, weet je wel.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
kenny77 |
21-11-2010 19:18 |
Posts: 29286 |
met een 74cc metrakit op een puch rij je ook de wereld rond.
|
|
|
|
Dit topic is 12425 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 4
|
|