Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hoe kan mijn zuigerveer nou zomaar knappen??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6315 - hoe kan mijn zuigerveer nou zomaar ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1221 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bart de schakelgek 18-11-02?17:45 Print topicpost

Posts: 5987
ik rijden naar school, 15km van huis, rijd zo ong 80, houd ie ineens op.
ik proberen te starten dat ding doet nix meer.
pappie opgebeld, hij komt er aan met boegiesleutel en andere boegie, ik dat erin draaien,aankikken hoor ik allemaal geratel in de cilinder, hou maar op zei pappie dat is de zuigerveer.
ik had hem 2 weken helemaal goed afgesteld, iets te grote sproeier, en de zuiger incl zuigerveren is ong een jaar geleden vervangen,
hoe kan de zuigerveer nu opeens dan knappen??
(trouwens geluk dat ie niet vastsloeg :n )
 
Limburger

MBBBBBB 18-11-02?20:00 Print reply
Posts: 2340


Ja sorry hoor, maar als jij een imi cil hebt, en dan een jaar lang dik vol gas rijd... dan mag je na een jaar wel eens de zuiger helemaal vervangen..
en je rijdt best veel lijkt me, want als je 15 km ( MIN ) naar school moet, dan maak je veel km's = veel slijtage.. al helemaal met imi ( andere cil mag ook wel eens na een jaar )
dus.... beetje logisch opzich.. gewoon slijtage dan
 
DeAmOnChiLd 18-11-02?20:11 Print reply
Posts: 875
WHOO met een immi na 1 jaar pas troubles HEHE

doe je et nog netjes.


Mijn polini is btw na 6 maanden nu ookwel toe aan een nieuwe zuiger en me blok MAG OOK ZEKER een keertje gereviseerd worden en me tank ontroest en eigenlijk moet alles gewoon weer uitelkaar opnieuw gespoten en al die zooi


MAAAAAAAAAAAR zoals de meeste wel weten IK BEN LUI en doe geen moer ik poets me brommer nooit ALLEEN het chroom.
Ik maak me brommer niet ik sloop alleen de carb eraf enz enz enz
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
SkaBla [Pim] 18-11-02?20:22 Print reply

Posts: 4659
wie zegt dat ie een imi heeft?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Pertijn 18-11-02?20:23 Print reply
Posts: 846
Omdat bijvoorbeeld malossi's nooit zomaar kapot lopen =)
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
Rene 18-11-02?20:48 Print reply
Posts: 2573
leg dat eens uit aan mijn kapot gelopen malossi's ...
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
MBBBBBB 18-11-02?20:48 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: "TSX" SkaBla

wie zegt dat ie een imi heeft?


nee maar ik bedoel, dat slijt fet, na een jaar moet je echt wel eens wat vervangen..
helemaal als het een imi is...ALS het dat is
 
barry 18-11-02?22:11 Print reply

Posts: 7387
als je verkeerde zuigerveer speling hebt kan die vastlopen,

als je zuiger verkeerde maat is, dus dat de afstand van zuiger tussen cilinderwand te groot is, dan komen er te veel krachten op de zuigerveer te staan en kan (hoeft niet) de zuigerveer knappen na een poos.

zuigerkan ook gewoon doorslijtage op zijn en daarom er mee gekapt zijn als je hem vorig jaar voor het laatst hebt vervangen

en bij malossie kan dat ook gewoon gebeuren, kijk maar naar de uitleg hierboven, heeft niks met het merk cilinder te maken als zuigerveren knappen.

en als je zuigerveren breken hoeft je brommer niet vast telopen, je compressie valt gewoon in 1 klap weg en kan dus geen compressie meer opbouwen en daardoor valt ie gewoon simpel weg uit, meer niet.

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - mtx sh lc70 on 18-11-02 22:15]
 
He?
Sneks 19-11-02?10:53 Print reply
Posts: 2499
Ik denk dat Honda NSRII bedoelt dat bij een goed merk zuiger/ cilinder de kans dat de veer breekt natuurlijk een stuk kleiner is. Omdat deze bv. een stuggere veer heeft, slotspeling mischien al is goedgezet, passing een stuk beter is, of en de afwerking van de cilinder een stuk beter is.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
barry 19-11-02?11:25 Print reply

Posts: 7387
dat klopt idd, maar ik bedoel dat als er een nieuwe zuiger in komt dat er dan een verkeerde soort zuiger in is gekomen met de boven genoemde voorbeelden van mij

DAMN I'M GOOD!!!

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - mtx sh lc70 on 19-11-02 11:27]
 
He?
Martijn 19-11-02?13:29 Print reply
Posts: 10000
ik dacht gisteren ook dat mn veren aan puin lagen..geen getik ofzo..compressie was alleen veel midner dan in de garage toen ik keek....
na 2km was dat ofzo..maaja...dat kwam natuurlijk omdat ik em warm had gereejen...dan is je comp minder...en ik dacht dat ze versleten waren... :a
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
bart de schakelgek 19-11-02?18:39 Print reply

Posts: 5987
sorry vergeten,
het is een kawa ar50, standaard kawa 50cc cilinder met standaard zuiger.
ik heb hem uitelkaar gehaald, alle 2 de zuiger veren in 4 stukken en zuiger naar de klote, 4 dikke krassen van boven naar onder, zelfde in de cilinder, portomonee word ook weer 100 euro lichter dadelijk :p
de zuiger was trouwens wel de goede maat, en niks was imi, blok is gelukkig niks ingekomen
 
Limburger

Dit topic is 1221 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved