Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tik en schok van ketting?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #63125 - tik en schok van ketting?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 17-11-2010 18:35 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


7000 km op een ketting heb k tot nog toe niet gehaald met een brommer ketting iris en regina kettingen zijn gwn troep, en vooral iris, trek je met een beetje pech 3 keer doormidden op een winter

ik heb er nu een motor ketting op, houdt zich veel beter en is ong de helft van het geld


je bent echt een beunhaas

onderhoud is alles. m'n regina heeft de 18,7k inmiddels al overleeft. ongeveer 9k met getunede ge2+18mm+biturbo uitlaat. daarna 7k ongeveer met getunde ge3+24mm+eigenbouwpijp. nu tijdelijk alles ori, dus kettingkje gaat de 20k wel halen met beetje mazzel.

 
tune tweak fiddle bang bummer
Gerard1793 17-11-2010 19:32 Print reply

Posts: 4006
Inderdaad, ooit van smeren gehoord? Ik had een Iris ketting trouwens.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
gradusss 17-11-2010 19:34 Print reply

Posts: 603
haha ja als je een regina ketting 3x doormidden trekt ligt het echt niet aan de ketting. maakt voor zo'n ding niet uit of je er 5 pk of 25pk op zet...blijft gewoon heel als je je kettingspanning normaal afstelt en em af en toe eens een keer schoonmaakt/smeert.
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
Aprilia RX 50 2003 17-11-2010 20:26 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
haha ja als je een regina ketting 3x doormidden trekt ligt het echt niet aan de ketting. maakt voor zo'n ding niet uit of je er 5 pk of 25pk op zet...blijft gewoon heel als je je kettingspanning normaal afstelt en em af en toe eens een keer schoonmaakt/smeert.


ik trok de iris 3 keer doormidden, de regina 1 keer toen had k t wel gehad met die brommer bende, ja ik smeer hem elke week minimaal 2 keer, maar als er zand oid tussen dat spul komt is het gouw voorbij

bij offroad gebruik kon ik elke 2 weken schalmen weghalen en die regina moest ik cker elke week 1 of 2 keer spannen en dan eens in de maand schalmen weghalen

nu met motorketting nog geen problemen gehad, alleen heel af en toe spannen

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 17-11-2010 om 20:27 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
robbinTZR 18-11-2010 23:44 Print reply

Posts: 32
ja over dat spannen he.
de dealer bij mij in de buurt begon laatst een verhaal over ei vormige tandwielen door slijtage.
hierdoor moest je met het spannen eerst het punt opzoeken waarbij de ketting het strakst staat.
is dit waar en zo ja, hoe vind je dat punt ooit

Dit bericht is gewijzigd door robbinTZR op 18-11-2010 om 23:45 uur.
 
gradusss 18-11-2010 23:47 Print reply

Posts: 603
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robbinTZR
ja over dat spannen he.
de dealer bij mij in de buurt begon laatst een verhaal over ei vormige tandwielen door slijtage.
hierdoor moest je met het spannen eerst het punt opzoeken waarbij de ketting het strakst staat.
is dit waar en zo ja, hoe vind je dat punt ooit

Dit bericht is gewijzigd door robbinTZR op 18-11-2010 om 23:45 uur.


dat verhaal ken ik niet. wat ik wel vaak heb gehoord is dat je bepaalde tandwiel combinaties moet vermijden omdat je bij die combinaties (extra of meer?) slijtage kan krijgen omdat dezelfde schakels steeds over de zelfde tanden lopen.

mischien dat er iemand hier is die daar meer van weet?
 
...span die murf... "de Verbouwing": meld je nu aan en win een nieuw setje voortanden...
mtx-motard 19-11-2010 0:50 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]


dat verhaal ken ik niet. wat ik wel vaak heb gehoord is dat je bepaalde tandwiel combinaties moet vermijden omdat je bij die combinaties (extra of meer?) slijtage kan krijgen omdat dezelfde schakels steeds over de zelfde tanden lopen.

mischien dat er iemand hier is die daar meer van weet?

bij een ''even'' aantal deelbare tanden, zoals 15-45 komt alleen op de ene tandjes de breede schakels en op het tandje ernaast smalle schakel.

remedie: af en toe ketting eraf halen. schoonmaken en 1 tandje verderop neerzetten. eventueel voortandwiel omdraaien, en achtertandwiel omdraaien.

daarbij een ''motorketting??'' wat moet ik me daarbij voorstellen. je blijft altijd met dezelfde steek zitten, (halve inch) dus dikkere kettingen kun je niet pakken.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Debenno 19-11-2010 10:11 Print reply

Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

bij een ''even'' aantal deelbare tanden, zoals 15-45 komt alleen op de ene tandjes de breede schakels en op het tandje ernaast smalle schakel.

remedie: af en toe ketting eraf halen. schoonmaken en 1 tandje verderop neerzetten. eventueel voortandwiel omdraaien, en achtertandwiel omdraaien.

daarbij een ''motorketting??'' wat moet ik me daarbij voorstellen. je blijft altijd met dezelfde steek zitten, (halve inch) dus dikkere kettingen kun je niet pakken.

inderdaad. enn punt zoek je op door je brommer op een paddock te zetten en aan je achterwiel te draaien. Je ziet vanzelf wanneer die strak staat. Kun je beter voorkomen door bovengenoemde te doen, dan zit je er niet mee maar is wel wat meer werk.
 
[QUOTE=Sebastiaan;4689351] Jij snapt tenminste hoe het hoort.[/QUOTE]
Aprilia RX 50 2003 19-11-2010 13:44 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

bij een ''even'' aantal deelbare tanden, zoals 15-45 komt alleen op de ene tandjes de breede schakels en op het tandje ernaast smalle schakel.

remedie: af en toe ketting eraf halen. schoonmaken en 1 tandje verderop neerzetten. eventueel voortandwiel omdraaien, en achtertandwiel omdraaien.

daarbij een ''motorketting??'' wat moet ik me daarbij voorstellen. je blijft altijd met dezelfde steek zitten, (halve inch) dus dikkere kettingen kun je niet pakken.


de buitenplaatjes, de schalmen zegmaar zijn dikker en ander materiaal, beetje zilverkleurig, weet ook niet precies een of ander duits merk
wat het precies is weet ik niet maar ik hoef hem niet half zovaak te spannen dus mij doet t verder weinig
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Tobias Verhoef 19-11-2010 20:27 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


je bent echt een beunhaas

onderhoud is alles. m'n regina heeft de 18,7k inmiddels al overleeft. ongeveer 9k met getunede ge2+18mm+biturbo uitlaat. daarna 7k ongeveer met getunde ge3+24mm+eigenbouwpijp. nu tijdelijk alles ori, dus kettingkje gaat de 20k wel halen met beetje mazzel.



Ik kan dit gewoon bevestigen ik hem mn ketting sinds vorige winter en heb de hele zomer netjes gesmeerd met teflon en in de tijd dat ik teflon heb gebruikt heb ik hem maar 1 keer gespannen, was bijna niks. Ik smeer hem nu met iets anders en ik doe het minder (dom van me) en hij hangt nu al voor de 2e keer slap in 1 maand. Terwijl ik in de zomer meer km's maakte.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
BenjaminDG 19-11-2010 20:29 Print reply

Posts: 4605
Hoe is je voorste tandwiel?

Niet versleten (haaientanden)?
 
Vlaanderen vrij!
mtx-motard 19-11-2010 20:48 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Ik kan dit gewoon bevestigen ik hem mn ketting sinds vorige winter en heb de hele zomer netjes gesmeerd met teflon en in de tijd dat ik teflon heb gebruikt heb ik hem maar 1 keer gespannen, was bijna niks. Ik smeer hem nu met iets anders en ik doe het minder (dom van me) en hij hangt nu al voor de 2e keer slap in 1 maand. Terwijl ik in de zomer meer km's maakte.

teflon smeert zeer goed, maar trekt wel stof aan, dus idd goed bijhouden.

WD40 smeert NIET en is absoluut niet geschikt voor kettingen!!
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
BenjaminDG 19-11-2010 21:13 Print reply

Posts: 4605
Tuurlijk niet, WD40 is veel te dun daarvoor
 
Vlaanderen vrij!
stephan777 19-11-2010 22:51 Print reply

Posts: 7259
Na 1 ritje zit de wd40 overal behalve op je ketting
 
kpotmake 19-11-2010 23:01 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Tuurlijk niet, WD40 is veel te dun daarvoor

grootste probleem met wd40 als smeermiddel voor ketting is dat er vetverdrijvende stoffen in zitten.

als dat tussen de oringen gaat zitten loopt het vet er tussen uit en dat krijg je er niet meer in
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 7932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved