Noordeling |
16-11-2010 9:47 |
Posts: 603 |
staat je ketting niet te slap?
|
|
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam. |
|
Ozz |
16-11-2010 10:28 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: robbinTZR
hallo,
sinds gisteren tikt en schokt mijn brommer tijdens het rijden.
dan geeft hij een tik en tegelijk een voel je die zegmaar als een trilling/schok. dit doet me brommer alleen bij het gasgeven. als ik rijd en ik laat het gas los gebeurd er niks. ik dacht eerst misschien een kleine knik in me ketting maar ik kon niks aan mijn ketting zien.
suggestie's ?
alvast bedankt!
Dikke kans dat je tandwielen ver versleten zijn. Dat gebeurt namelijk voornamelijk als je optrek
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
lexyver |
16-11-2010 10:36 |
Posts: 553 |
Het kan zijn dat je ketting zo slap hangt dat hij gaat vibreren. of je tandwielen zijn versleten waardoor je ketting over je tandwiel slipt.
|
|
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography! |
|
XDr4g0nX |
16-11-2010 10:45 |
Posts: 3526 |
Tandwielen versleten in combinatie met dat hij te slap hangt.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
cnorretje |
16-11-2010 12:32 |
Posts: 851 |
het is een ketting met van die o ringen ertussen zeker? het kan zijn dat er een schakel is die vast zit (niet knikt dus als hij bij een tandwiel komt) dan krijg je het effect van tikken/schokken.
|
|
|
|
hk bergharen |
16-11-2010 16:49 |
Posts: 174 |
Ik heb daar ook last van bij mijn derbi maar dan is dit altijd het geval en er liggen net nieuwe tandwielen te ketting op. Weet iemand waar dit aan ligt? zouden de ketting geleiders versleten kunnen zijn?
|
|
|
|
R.uben |
16-11-2010 16:53 |
Posts: 436 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hk bergharen
Ik heb daar ook last van bij mijn derbi maar dan is dit altijd het geval en er liggen net nieuwe tandwielen te ketting op. Weet iemand waar dit aan ligt? zouden de ketting geleiders versleten kunnen zijn?
Wiellagers denk ik?
|
|
|
|
hk bergharen |
16-11-2010 16:57 |
Posts: 174 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: R.uben
[...]
Wiellagers denk ik?
Nee die zijn het niet want ik er heb er 3000 km geleden nieuwe in gezet en heb nog steeds last van het geluid.
|
|
|
|
robbinTZR |
16-11-2010 17:28 |
Posts: 32 |
bedankt voor de reacties allemaal. ik had mijn ketting gespannen zoals hier ook werd gezegt. daarna was het geluid er nog. bleek dat ik heeeeel nodig me ketting moest smeren dat gedaan nu is het geluid helemaal weg.
maar nog even over die tandwielen. hoe kan ik nou zien of ze echt versleten zijn?
|
|
|
|
MaXi-PuCh |
16-11-2010 18:01 |
Posts: 1531 |
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Freddy-fish |
16-11-2010 18:28 |
Posts: 2129 |
pas als het een circel zaag word vervang ik altijd pas, ik deed tog altijd ketting + tandwiele
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
robbinTZR |
16-11-2010 22:37 |
Posts: 32 |
ja mijn tandielen hebben behoorlijk wat wind mee dan volgens mij ik vervang ketting en tandwielen ook altijd tegelijk das wel zo handig :P
|
|
|
|
Gerard1793 |
17-11-2010 8:14 |
Posts: 4006 |
Ketting en tandwielen eigenlijk altijd tegelijk vervangen, moet op elkaar inslijten Ik heb een keer een nieuwe ketting gekocht, maar geen nieuwe tandwielen, toen was mn ketting na 7000 km echt op. Schakels waren krom, als ik m op had gespand dan was de boel na 200 km weer slap, en hij vloog er echt vaak af, vooral in bochten en met optrekken...
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
17-11-2010 11:03 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Ketting en tandwielen eigenlijk altijd tegelijk vervangen, moet op elkaar inslijten Ik heb een keer een nieuwe ketting gekocht, maar geen nieuwe tandwielen, toen was mn ketting na 7000 km echt op. Schakels waren krom, als ik m op had gespand dan was de boel na 200 km weer slap, en hij vloog er echt vaak af, vooral in bochten en met optrekken...
7000 km op een ketting heb k tot nog toe niet gehaald met een brommer ketting iris en regina kettingen zijn gwn troep, en vooral iris, trek je met een beetje pech 3 keer doormidden op een winter
ik heb er nu een motor ketting op, houdt zich veel beter en is ong de helft van het geld
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
robbinTZR |
17-11-2010 18:25 |
Posts: 32 |
das dan wel vreemd ik rij al meer als 10000 km met mijn ketting das gewoon een regina en optrekken doe ik zat
|
|
|
|