van bussel |
16-11-2010 0:32 |
Posts: 695 |
gewoon even rustig nadenken over wat je er allemaal af hebt gehad.
dan ga je naar je brommert toe en kijk je heel goed of er iets is dat niet helemaal goed zit.
waarschijnlijk zit het luchtfilter er niet helemaal goed op.
|
|
|
|
XDr4g0nX |
16-11-2010 0:32 |
Posts: 3526 |
Genoeg benzine in je tank? Misschien is de doorstroom van benzine niet snel genoeg en gaat hij dus hoog stationair lopen.
Misschien vuil in de carburateur gevallen toen je het luchtfilter er af haalde, of misschien valse lucht omdat het filter niet goed is aangesloten.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Henk-88 |
16-11-2010 0:34 |
Posts: 26703 |
Of je koppelingsplaten blijven slippen?
Een twv = 13 of 12 kan natuurlijk niet, het is een verhouding tussen twee getallen immers.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Floris-tsx |
16-11-2010 0:35 |
Posts: 3225 |
mwaa, Ik denk dat je luchtfilter irgendwo verstopt zit, daar je carburateur te weinig lucht krijgt.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
van bussel |
16-11-2010 0:36 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
mwaa, Ik denk dat je luchtfilter irgendwo verstopt zit, daar je carburateur te weinig lucht krijgt.
denk eerder teveel lucht, dat verklaard dan ook het hoge toerental
|
|
|
|
Floris-tsx |
16-11-2010 0:37 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: van bussel
[...]
denk eerder teveel lucht, dat verklaard dan ook het hoge toerental
maar niet de choke
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
van bussel |
16-11-2010 0:38 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]
maar niet de choke
ligt er aan wat voor een choke er op zit, choke is niet per definitie alleen maar meer benzine
|
|
|
|
Floris-tsx |
16-11-2010 0:40 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: van bussel
[...]
ligt er aan wat voor een choke er op zit, choke is niet per definitie alleen maar meer benzine
Klopt, is het ook heeeeeel zelden.
Meestal komt een choke (= stikken) erop neer dat de luchttoevoer afgeknepen wordt.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Henk-88 |
16-11-2010 0:47 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]
Klopt, is het ook heeeeeel zelden.
Meestal komt een choke (= stikken) erop neer dat de luchttoevoer afgeknepen wordt.
Op m'n autocarb zat wel zo'n mooie choke-klep maar hoe werkt de choke bij bijv. een tsxmikuni-carb eigenlijk?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
van bussel |
16-11-2010 0:48 |
Posts: 695 |
volgens mij zitten daar aparte kanaaltjes in voor choke(dus niet het grote gat van de carb. maar een kleiner gaatje dat er naast zit)
Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 16-11-2010 om 0:49 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
16-11-2010 0:50 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: van bussel
volgens mij zitten daar aparte kanaaltjes in voor choke(dus niet het grote gat van de carb. maar een kleiner gaatje dat er naast zit)
afbeelding
Maar wat doen die kanaaltjes dan?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
van bussel |
16-11-2010 0:51 |
Posts: 695 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Maar wat doen die kanaaltjes dan?
als je dus de choke gebruikt gaan die kanaaltjes open of dicht. als ze open gaan komt er via een extra kanaaltje uit de vlotterkamer ook nog extra benzine bij
als ze dicht gaan is het puur en alleen afknijpen van de extra lucht toevoer..
volgens mij zat het ongeveer zo
|
|
|
|
Floris-tsx |
16-11-2010 0:52 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Op m'n autocarb zat wel zo'n mooie choke-klep maar hoe werkt de choke bij bijv. een tsxmikuni-carb eigenlijk?
De choke is daar niet een stikker. Is meer een startsysteem waarbij gereguleerd de benzine-lucht verhouding wordt gemaakt, ipv. door het grote luchtgat.
Voor de rest zit er op mijn carb van mijn bus ook een leuke choke-klep
Iets simpeler, doch even effectief systeem.
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 16-11-2010 om 0:54 uur.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
Henk-88 |
16-11-2010 0:56 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: van bussel
als je dus de choke gebruikt gaan die kanaaltjes open of dicht. als ze open gaan komt er via een extra kanaaltje uit de vlotterkamer ook nog extra benzine bij
als ze dicht gaan is het puur en alleen afknijpen van de extra lucht toevoer..
volgens mij zat het ongeveer zo
Ja, ik weet het ook niet.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
De choke is daar niet een stikker. Is meer een startsysteem waarbij gereguleerd de benzine-lucht verhouding wordt gemaakt, ipv. door het grote luchtgat.
Voor de rest zit er op mijn carb van mijn bus ook een leuke choke-klep
Iets simpeler, doch even effectief systeem.
Maar hoe het nou werkt?
En dan bedoel ik niet die choke-klep uiteraard want dat weten we wel
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Floris-tsx |
16-11-2010 0:57 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Ja, ik weet het ook niet.
[...]
Maar hoe het nou werkt?
En dan bedoel ik niet die choke-klep uiteraard want dat weten we wel
Ok, ik citeer wel even, mijn pa had ooit zo'n handboek voor mikuni....
brb
Got it:
3-4 Starting Device (starter system)
In place of the chocke, the starter system is employed for Mikuni Carburetors. In the starter type, fuel and air for starting the engine are metered with entirely independent jets.
lucht en benzine zijn dus gedoseerd via 2 onafhankelijke sproeiers
The fuel metered in the starter jet is mixed with air and is broken into tiny particles in the emulsion tube. The mixture then flows into the plunger area, mixes again with air coming from the air intake port for starting and is delivered to the engine in the optimum air-fuel ratio throug the fuel discharche nozzle.
Dus dan worden ze al perfect gemixt aan in de vlotterkamer en zo gaan ze door naar de motor
The starter is opened and closed by means of the starter plunger. Since the starter type is constructed so as to utilize the negative pressure of the inlet pipe, it is important that the throttle valve is closed when starting the engine. At high temperatures (approx. above 68 Fahrenheit), the engine can be started without using the starter
Die starter plunger is dus je choke-hendeltje. Aan de zijkant van de carb zit zo'n pijpje dat lijkt op een overloop, maar dat is dus om de onderdruk (negative pressure) te gebruiken. Vandaar dus ook dat het geen zin heeft je gas open te gooien met starten op 'choke'. En als je motor warm is, kun je 'm dus gewoon zonder starten. (Maar dat hoeven we natuurlijk niet uit een boekje te halen...)
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 16-11-2010 om 1:06 uur.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|