Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - SLaat op tilt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 973 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #63124 - SLaat op tilt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

StineZ 16-11-2010 0:26 Print topicpost
Posts: 571
BEste mensen ff snel voor het slapen. Mijn gilera gp50 heb ik zaterdag uit elkaar gehad om nieuwe schokbreker te plaatsen, toen is het lucht filter en de kappen eraf geweest. Ook ben ik van twv van 13 naar 12 gegaan. Daarna gingn ik ff rijden. als ik mijn koppeling in trok liepen mijn toeren op. Heel raar. Dit heb ik weten te fixen door gas kabel beetje te draaien bij het stuur. dat schroefdraad met lange moertje. stelschroef? Reed prima ook zondag nog en zelfs maandag ochten nog. Toch ik naar school ging. A hij starte met moeite. toch aan gekregen zelfde probleem weer terug. koppeling in toeren omhoog. Maar nu echt tot ie ging gillen. Ik ben dus constant in zn 4 naar huis gereden met lage toeren en volges mij mn remschijf gesloopt door mn achterrem te gebruiken om toeren laag te houden(weerstand opbouwen) thuis nog wat geprobeerd, met shoke valt ie snel uit. gas kabel langer of korter maken lijkt ook neit te helpen. Nu is mn lucht filter er dus afgeweest en heb ik mn carburateur miss wel aangeraakt. Zou dit het kunnen veroorzaken? zoja wat moet ik waarschijnlijk herstellen zonee wat kan het anders zijn?? plz help moet kwart voor 10 beginnen morge ochtend dus hoop met brommer te kunnen! TY ALVAST
 
Turbokit

van bussel 16-11-2010 0:32 Print reply

Posts: 695
gewoon even rustig nadenken over wat je er allemaal af hebt gehad.
dan ga je naar je brommert toe en kijk je heel goed of er iets is dat niet helemaal goed zit.

waarschijnlijk zit het luchtfilter er niet helemaal goed op.
 
XDr4g0nX 16-11-2010 0:32 Print reply

Posts: 3526
Genoeg benzine in je tank? Misschien is de doorstroom van benzine niet snel genoeg en gaat hij dus hoog stationair lopen.

Misschien vuil in de carburateur gevallen toen je het luchtfilter er af haalde, of misschien valse lucht omdat het filter niet goed is aangesloten.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Henk-88 16-11-2010 0:34 Print reply

Posts: 26703
Of je koppelingsplaten blijven slippen?

Een twv = 13 of 12 kan natuurlijk niet, het is een verhouding tussen twee getallen immers.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Floris-tsx 16-11-2010 0:35 Print reply

Posts: 3225
mwaa, Ik denk dat je luchtfilter irgendwo verstopt zit, daar je carburateur te weinig lucht krijgt.
 
Iedereen kan professioneel worden
van bussel 16-11-2010 0:36 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
mwaa, Ik denk dat je luchtfilter irgendwo verstopt zit, daar je carburateur te weinig lucht krijgt.



denk eerder teveel lucht, dat verklaard dan ook het hoge toerental
 
Floris-tsx 16-11-2010 0:37 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
[...]



denk eerder teveel lucht, dat verklaard dan ook het hoge toerental


maar niet de choke
 
Iedereen kan professioneel worden
van bussel 16-11-2010 0:38 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


maar niet de choke



ligt er aan wat voor een choke er op zit, choke is niet per definitie alleen maar meer benzine
 
Floris-tsx 16-11-2010 0:40 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
[...]



ligt er aan wat voor een choke er op zit, choke is niet per definitie alleen maar meer benzine


Klopt, is het ook heeeeeel zelden.
Meestal komt een choke (= stikken) erop neer dat de luchttoevoer afgeknepen wordt.
 
Iedereen kan professioneel worden
Henk-88 16-11-2010 0:47 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


Klopt, is het ook heeeeeel zelden.
Meestal komt een choke (= stikken) erop neer dat de luchttoevoer afgeknepen wordt.



Op m'n autocarb zat wel zo'n mooie choke-klep maar hoe werkt de choke bij bijv. een tsxmikuni-carb eigenlijk?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
van bussel 16-11-2010 0:48 Print reply

Posts: 695
volgens mij zitten daar aparte kanaaltjes in voor choke(dus niet het grote gat van de carb. maar een kleiner gaatje dat er naast zit)



Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 16-11-2010 om 0:49 uur.
 
Henk-88 16-11-2010 0:50 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
volgens mij zitten daar aparte kanaaltjes in voor choke(dus niet het grote gat van de carb. maar een kleiner gaatje dat er naast zit)

afbeelding


Maar wat doen die kanaaltjes dan?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
van bussel 16-11-2010 0:51 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Maar wat doen die kanaaltjes dan?



als je dus de choke gebruikt gaan die kanaaltjes open of dicht. als ze open gaan komt er via een extra kanaaltje uit de vlotterkamer ook nog extra benzine bij

als ze dicht gaan is het puur en alleen afknijpen van de extra lucht toevoer..

volgens mij zat het ongeveer zo
 
Floris-tsx 16-11-2010 0:52 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Op m'n autocarb zat wel zo'n mooie choke-klep maar hoe werkt de choke bij bijv. een tsxmikuni-carb eigenlijk?


De choke is daar niet een stikker. Is meer een startsysteem waarbij gereguleerd de benzine-lucht verhouding wordt gemaakt, ipv. door het grote luchtgat.
Voor de rest zit er op mijn carb van mijn bus ook een leuke choke-klep
Iets simpeler, doch even effectief systeem.

Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 16-11-2010 om 0:54 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Henk-88 16-11-2010 0:56 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
als je dus de choke gebruikt gaan die kanaaltjes open of dicht. als ze open gaan komt er via een extra kanaaltje uit de vlotterkamer ook nog extra benzine bij

als ze dicht gaan is het puur en alleen afknijpen van de extra lucht toevoer..

volgens mij zat het ongeveer zo



Ja, ik weet het ook niet.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
De choke is daar niet een stikker. Is meer een startsysteem waarbij gereguleerd de benzine-lucht verhouding wordt gemaakt, ipv. door het grote luchtgat.
Voor de rest zit er op mijn carb van mijn bus ook een leuke choke-klep
Iets simpeler, doch even effectief systeem.



Maar hoe het nou werkt?

En dan bedoel ik niet die choke-klep uiteraard want dat weten we wel
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Floris-tsx 16-11-2010 0:57 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Ja, ik weet het ook niet.


[...]



Maar hoe het nou werkt?

En dan bedoel ik niet die choke-klep uiteraard want dat weten we wel


Ok, ik citeer wel even, mijn pa had ooit zo'n handboek voor mikuni....
brb

Got it:

3-4 Starting Device (starter system)

In place of the chocke, the starter system is employed for Mikuni Carburetors. In the starter type, fuel and air for starting the engine are metered with entirely independent jets.

lucht en benzine zijn dus gedoseerd via 2 onafhankelijke sproeiers

The fuel metered in the starter jet is mixed with air and is broken into tiny particles in the emulsion tube. The mixture then flows into the plunger area, mixes again with air coming from the air intake port for starting and is delivered to the engine in the optimum air-fuel ratio throug the fuel discharche nozzle.

Dus dan worden ze al perfect gemixt aan in de vlotterkamer en zo gaan ze door naar de motor

The starter is opened and closed by means of the starter plunger. Since the starter type is constructed so as to utilize the negative pressure of the inlet pipe, it is important that the throttle valve is closed when starting the engine. At high temperatures (approx. above 68 Fahrenheit), the engine can be started without using the starter

Die starter plunger is dus je choke-hendeltje. Aan de zijkant van de carb zit zo'n pijpje dat lijkt op een overloop, maar dat is dus om de onderdruk (negative pressure) te gebruiken. Vandaar dus ook dat het geen zin heeft je gas open te gooien met starten op 'choke'. En als je motor warm is, kun je 'm dus gewoon zonder starten. (Maar dat hoeven we natuurlijk niet uit een boekje te halen...)



Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 16-11-2010 om 1:06 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 3339 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved