je ketting kan er afvliegen door:
- tandwielen staan niet recht opmekaar (in 1 lijn)
- ketting kan geknapt zijn
- ketting te slap
- je ketting sluiting is losgeraakt doordat je
visje dat je erop schuift er af is
gesprongen en zo de rest is losgeschoven en
dan schiet de ketting dus los.
hoe te voorkomen:
- visje goed monteren, dus met de dichtekant met de rijrichting van de ketting mee en de openkant naar achteren, anders ff met het lasapparaat er overheen, weet je zeker dat ie nooit meer daar loskan schieten
- ketting juiste spanning zetten
- kettingspanner
- goede ketting zodat die niet knapt
en je zegtdat je achterbrug er hard van slijt, maar als je gewoon een rubbermatje gebruikt en deze vervangt wanneer dezebijna op is dan slijt je brug niks harder... je ondervind alleen meer weerstand waardoor je dus minder hard gaat.
en als je brommer inveert wordt je wielbasis groter dus komt je ketting STRAKKER te staan, en niet slapper.
dus veert je brommer altijd een stuk in als je er op gaat zitten moet je je ketting als die op de standaard staat niet te strak opspannen omdat anders onder het rijden de ketting te strak staat en kan knappen als je over een drempel heen rijd omdat je dan nog verder inveert
Quote: en je frame al helemaal!!!
wat slijt er harder dan aan je frame? misschien minder stevig maar ik kan me zo niet bedenken wat er harder door slijt...
[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - mtx sh lc70 on 18-11-02 13:42] |