Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kuttige ketting

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 857 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6311 - kuttige ketting
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1064 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mikey 18-11-02?08:51 Print topicpost
Posts: 2392
rij ik vanochtend ff mooi naar school, blokkeert ineens me achterwiel verdamme, sta ik ff te gasse denk ik na een tijdje dat bij een vastloper je motor niemeer draait, ik zo brom uitzette, kijk ik ff, zie ik die kuttige ketting volledig vastgetorst zitte tusse me achterwiel en me tandwiel verdoemeeee kutding :p , kheb verdomme me brommer moge dragen tot aan me huis, en nu vertrek ik ook niemeer naar school :p KLOOOOOTTTEEEEEEEEBOEL
dit is zo een moment dat je em echt in de goot wilt schoppe, maar nu hebk wel een excuus om een nieuwe mooie iris ketting te kopen, nu maar hopen dat er verder niks aan de hand is KUTTTTTTTT :p :p :p


maar hoe zou dit kunne kome? ik span me ketting wel frequent op dus jah, hoe dan?
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *

SIWWN 18-11-02?09:23 Print reply
Posts: 7079
Datr is kut zeg! :p

Had ik ook heel vaak met een fiets (Automaat rule's op zulke momenten)
Das vet ket om de ketting er dan weer op te leggen maar hebbie de brommer gedragen :n
Foto!

Zie het al helemaal voor me:

Mickey me zo'n vet rood hoofd en allemaal zweetdruppels druipen van z'n kop af en hij loopt daar maar met z'n brommer en scoots toeteren allemaal leuk hhaahahhahaah
 
Ronald 18-11-02?09:35 Print reply
Posts: 956
als je hem hebt opgehoogd kan ie er makkelijk afvliegen, omdat bij inveren de ketting veel slapper komt te staan dan, zo is bij mijn brommer de ketting er ook al tig keer afgevlogen bij testen van mijn 80 blok, nou effe de ophangpunten zo maken van het blok dat de achterbrug en voortandwiel in een lijn komen te liggen.
 
Fastboy 18-11-02?10:27 Print reply
Posts: 18
Je moet er gewoon een goede kettingspanner opdoen. Die houd de ketting altijd strak, dus dan vliegt hij er ook niet af.

Had ik ook met m'n mb. Eerst een tijd zonder zonder kettingspanner gereden. Die tering ketting vloog er elke x af.

Toen heb ik een kettingspanner gekocht bij de brommerboer en toen is de ketting er nooit meer afgevlogen.
 
Puch 50cc eurocilindro Membraan 15mm Bing
solidsjakie 18-11-02?10:30 Print reply

Posts: 2291
oplossing, automatische kettingspanner.
 
marcel 18-11-02?10:35 Print reply

Posts: 1533
een hydraulische
 
Steve_ZHC 18-11-02?11:03 Print reply

Posts: 2716
Idd, komt door ophogen, hier slijt je brug ook van, en je frame al helemaal!!! :n

Maar als je al een automatische kettingspanner hebt, dan kan je wel een kettinggeleider maken en vlak voor je achtertandwiel monteren, dan kan de ketting geen kant meer op.

En ik heb zelf wel eens gehad, toen ik net die MBX brug erin had, dat mijn nieuwe standaard de ketting van het achtertandwiel drukte

En ik had voor m'n MT een Derbi Senda, daar was bij de vorige eigenaar ooit de ketting van het achterandwiel geschoten, die kerel had de ket tegen z'n been gehad en er was en carterdeksel kapotgeslagen!!! :n


 
barry 18-11-02?13:32 Print reply

Posts: 7387
je ketting kan er afvliegen door:

- tandwielen staan niet recht opmekaar (in 1 lijn)
- ketting kan geknapt zijn
- ketting te slap
- je ketting sluiting is losgeraakt doordat je
visje dat je erop schuift er af is
gesprongen en zo de rest is losgeschoven en
dan schiet de ketting dus los.

hoe te voorkomen:
- visje goed monteren, dus met de dichtekant met de rijrichting van de ketting mee en de openkant naar achteren, anders ff met het lasapparaat er overheen, weet je zeker dat ie nooit meer daar loskan schieten
- ketting juiste spanning zetten
- kettingspanner
- goede ketting zodat die niet knapt

en je zegtdat je achterbrug er hard van slijt, maar als je gewoon een rubbermatje gebruikt en deze vervangt wanneer dezebijna op is dan slijt je brug niks harder... je ondervind alleen meer weerstand waardoor je dus minder hard gaat.

en als je brommer inveert wordt je wielbasis groter dus komt je ketting STRAKKER te staan, en niet slapper.

dus veert je brommer altijd een stuk in als je er op gaat zitten moet je je ketting als die op de standaard staat niet te strak opspannen omdat anders onder het rijden de ketting te strak staat en kan knappen als je over een drempel heen rijd omdat je dan nog verder inveert


Quote:
en je frame al helemaal!!!

wat slijt er harder dan aan je frame? misschien minder stevig maar ik kan me zo niet bedenken wat er harder door slijt...

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - mtx sh lc70 on 18-11-02 13:42]
 
He?
SkaBla [Pim] 18-11-02?14:11 Print reply

Posts: 4659
Barry...goede uitleg maar dat laatst van dat frame...dat moet jij toch weten... van je MT
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
NSR JunK 18-11-02?14:38 Print reply

Posts: 2339
solemate mickey :(
ik was om 1 uur uit rij naar huis...opeens vet hoge toeren draaien ik stoppen dacht ketting dr af dus kijken naar mn ketting.....huh welke ketting kon ik 60meter terug lopen lag die op de weg :p gvd word echt ziek van die kut nsr, moet ik nieuwe tandwielen en ketting halen regina is tog wel een goede ketting? maargoed was dus net weg van school en mn visje was zoek dus ik superfunk gebelt en toen heeft die me schakeltje en visje+gereedschap gebracht en hebben we de ketting weer inmekaar gezet...anders kon ik 12KM terug lopen :n :a
 
barry 18-11-02?14:56 Print reply

Posts: 7387
Quote:
Originally posted by: "TSX" SkaBla

Barry...goede uitleg maar dat laatst van dat frame...dat moet jij toch weten... van je MT


jah maar dat was gewoon een uitzondering , mijn achterbrug was zo ver opgehoogd dat mijn ketting het stukje balk dat achter het rechtervoetstepje zit heeft doorgezaagd

en als je mt dus ook zo ver is opgehoogd moet je daar ook gewoon een rubberen blokje omheen vouwen of iets dergelijks
 
He?
mikey 18-11-02?15:07 Print reply
Posts: 2392
ik mag dus me achterwiel eruit gooie want ie zit vast getorst tusse tandwiel en brug, kutding, iemand een mt kope? :p
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Blorn 18-11-02?15:17 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry) - ...

Quote:
Originally posted by: "TSX" SkaBla

Barry...goede uitleg maar dat laatst van dat frame...dat moet jij toch weten... van je MT


jah maar dat was gewoon een uitzondering , mijn achterbrug was zo ver opgehoogd dat mijn ketting het stukje balk dat achter het rechtervoetstepje zit heeft doorgezaagd

en als je mt dus ook zo ver is opgehoogd moet je daar ook gewoon een rubberen blokje omheen vouwen of iets dergelijks
hoezo uitzondering???? had mijn mt ook

maargoed, om de 2 weken oplassen en dan 2 weken later weer (anders kun je steppie nauwlijks gebruiken en standaard al helemaal niet..
 
Schuimpie 18-11-02?16:09 Print reply
Posts: 376
als je met een hobbel weer omhoog veert komt je ketting slapper te staan dus het kan wel degelijk komen doordat je brom opgehoogd is... alleen als je rustig(er) over drempels enzo gaat kan het nie gebeuren als je hem goed gespannen hebt
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
mikey 18-11-02?16:16 Print reply
Posts: 2392
ja het gebeurde inderdaad nadat ik over een bobbel ging, ik dacht ook dat dat et was maar dat me ketting zo slap stond kan ik maar moeilijk geloven
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Schuimpie 18-11-02?16:19 Print reply
Posts: 376
zet je ketting maar strak en til hem daarna op aan de 8terkant... dan staat ie echt wel los... en hij staat nooit strak als je stilstaat dus k denk dat het daardor gekomen is... best kut voor je man
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...

Dit topic is 1064 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved