Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Probleem met koppeling

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1036 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #63107 - Probleem met koppeling
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1209 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Puntenslijper 14-11-2010 15:06 Print topicpost
Posts: 107
Hallo,

(het is een beetje een lastig verhaal maar onderaan staat een filmpje om een beetje een beter idee te geven)
Ik heb sinds gister een probleem met mijn Schakelbrommer.
Het begon namelijk omdat het schakelen ineens erg lastig ging. Als me brommer uit stond en ik hem in zijn 1 had staan met de koppeling ingedrukt deed mijn kickstarter het ook niet (ik kon wel kicken maar hij pakte hem niet, ik hoorde ook niet dat kick geluid) en dan ging me brommer ook een stukje naar voren als ik kickte (wat duidt op dat me koppeling niet helemaal ontkoppeld zou zijn ondanks dat ik die wel helemaal had ingeknepen en dus heeft de aandrijving nog een beetje contact met het achterwiel)

Ook geeft mijn brommer meer weerstand als ik met mijn brommer aan de hand loop in zijn 1 met koppeling ingeknepen dan als ik hem in zijn vrij heb staan.

Nou na dit alles concludeer ik dus dat als ik mijn koppelingshendel helemaal inknijp dat hij nog niet helemaal is ontkoppeld.

Ik had dus als oplossing om mijn kabel wat strakker aan te trekken maar toen ik het een en ander open had gemaakt zodat ik het koppelings mechanisme wat beter kon bekijken kwam ik erachter dat dat geen nut had.
Want als ik mijn koppeling inkneep gaf hij direct reactie aan het koppelings mechanisme en als ik hem helemaal inkneep zat dat beugeltje helemaal omhoog.

en als ik met mijn hand dat beugeltje zo VER mogelijk omhoog drukte (en dus zou hij helemaal ontkoppeld moeten zijn) kreeg ik nog steeds dezelfde weerstand in het lopen met de brommer.

Toen heb ik ook nog dat goude plaatje wat verder laten draaien door dat zwarte schroefje wat verder te draaien (en zelfs helemaal ingedraaid) maar dit had ook geen effect.

Ik weet dat het allemaal ingewikkeld is uitgelegd maar ik kan het niet echt anders uitleggen.

Alsjeblieft help me hier mee want ik heb geen idee hoe ik dit nu kan oplossen.

FILMPJE:
http://www.youtube.com/watch?v=ZOmYoMX_o5Q
(laat ff weten als het filmpje het niet doet)

alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Puntenslijper op 14-11-2010 om 15:06 uur.
 

Maeddy 14-11-2010 23:13 Print reply

Posts: 1059
schakelhevel in het blok misschien versleten?

 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Tobias Verhoef 17-11-2010 17:04 Print reply

Posts: 1832
Een brommer schakelt altijd wat zwaarder als hij niet loopt.
En dat hij zwaarder loopt in zn 1 komt omdat de koppeling altijd nog iets blijft plakken

Dus er is gewoon niks aan de hand.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
StineZ 17-11-2010 17:56 Print reply
Posts: 571
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Een brommer schakelt altijd wat zwaarder als hij niet loopt.
En dat hij zwaarder loopt in zn 1 komt omdat de koppeling altijd nog iets blijft plakken

Dus er is gewoon niks aan de hand.


Klopt, als het toch te zwaar gaat, opvallend zwaar. neem dan is een kijkje in je blok. misschien is dat veertje wat je koppeling weer terug trekt kapot of verrekt. misschien zit dat rare dingetje dat schuin omhoog gaat en zo'n pin induwt(en die je koppelingsplaten), dat die niet helemaal terug valt of juist niet helemaal open trekt.
 
Turbokit
Floris-tsx 17-11-2010 18:01 Print reply

Posts: 3225
Over wat voor een brommer hebben we het hier eigenlijk?

Kan dat niet helemaal afleiden uit het filmpje.
 
Iedereen kan professioneel worden
Debenno 18-11-2010 21:43 Print reply

Posts: 67
trek je koppelingsdeksel er eens af en kijk of je platen los komen als je aan je clutch arm trekt. Misschien stalen plaat krom oid door hitte.
 
[QUOTE=Sebastiaan;4689351] Jij snapt tenminste hoe het hoort.[/QUOTE]

Dit topic is 1209 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved